Napisano 9 Grudzień 200915 l Witam Wymodelowałem koła od parowozu. Chcę je teraz połączyć wiązarem (zielona linia na załączniku), poziomym elementem podłączonym do każdego z kół mimośrodowo. Jak to teraz zlinkować, żeby wiązar chodził poziomo przy kręceniu się koła? Bo robię tak. Wstawiam punkt w miejscu łączenia koła z wiązarem. Linkuję go do koła. Potem linkuję wiązar do punktu. Po obróceniu kołem wiązar też się obraca, ale nie POZIOMO. tu poległem. Wystarczy zlinkować wiązar z jednym kołem,a drugiemy skopiować animację z pierwszego. I druga sprawa. Gdy chcę coś obrócić wględem pinktu, to ustawiam piwot wg tego punktu, i jest ok. Ale gdy próbuję takie rotate zrobić przy włączonym Automate key, to nie da się. Możn ato jakoś włączyć. Z góry dziękuję za pomoc. Bartek K.
Napisano 9 Grudzień 200915 l Tylko bonesy i IK na nich. Kość linkujesz do jednego koła, a jej IK do drugiego. Musisz tylko równo kółkami kręcić:)
Napisano 10 Grudzień 200915 l Autor Zrobiłem to tak. Na pierwszym kole wstawiłem punkt01 i zlinkowałem go do koła01. To samo na drugim - punkt 02. Wstawiłem kość dokładnie w punkcie01 i zlinkowałem ją z nim. Dałem kości LookAT na punkt 02. Działa. Czy nie wyważam otwartych drzwi? Bo nie wiem co to IK. Pozdr Bartek
Napisano 10 Grudzień 200915 l Tak też może być. IK mniej obciążą system niż constraint. Jak nie wiesz co to, to poczytaj o Inverse Kinematic.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto