Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Wymodelowałem koła od parowozu. Chcę je teraz połączyć wiązarem (zielona linia na załączniku), poziomym elementem podłączonym do każdego z kół mimośrodowo.

Jak to teraz zlinkować, żeby wiązar chodził poziomo przy kręceniu się koła?

Bo robię tak.

Wstawiam punkt w miejscu łączenia koła z wiązarem. Linkuję go do koła. Potem linkuję wiązar do punktu. Po obróceniu kołem wiązar też się obraca, ale nie POZIOMO. tu poległem.

Wystarczy zlinkować wiązar z jednym kołem,a drugiemy skopiować animację z pierwszego.

 

I druga sprawa. Gdy chcę coś obrócić wględem pinktu, to ustawiam piwot wg tego punktu, i jest ok. Ale gdy próbuję takie rotate zrobić przy włączonym Automate key, to nie da się. Możn ato jakoś włączyć.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Bartek K.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 915
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tylko bonesy i IK na nich. Kość linkujesz do jednego koła, a jej IK do drugiego. Musisz tylko równo kółkami kręcić:)

Napisano
  • Autor

Zrobiłem to tak.

Na pierwszym kole wstawiłem punkt01 i zlinkowałem go do koła01.

To samo na drugim - punkt 02.

Wstawiłem kość dokładnie w punkcie01 i zlinkowałem ją z nim.

Dałem kości LookAT na punkt 02.

Działa.

Czy nie wyważam otwartych drzwi? Bo nie wiem co to IK.

Pozdr

Bartek

Napisano

Tak też może być. IK mniej obciążą system niż constraint. Jak nie wiesz co to, to poczytaj o Inverse Kinematic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności