Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam zagwozdkę, w jakich jednostkach modelować? Teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia? W końcu na renderze nikt sie nie zorientuje czy dom ma 30 cm, czy 30 m. długości. Ale czy wielkość budowli nie ma wpływu na tekstury? Czy tak samo będzie wyglądał ta sama tektura (np. 800x800 px) na planie o dł. 3 cm, 3 m. i 3 km?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 732
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

modeluj najlepiej w jednostkach rzeczywistych . Szczegolnie gdy zabierasz sie za architekture.

Przydaje się to podczas przenoszenia wymiarów z rysunków od architekta oraz przy uzywaniu świateł photometrycznych oraz ogolnie przy ustawianiu jednostek w renderach.

 

Co to Customize>Units setup zmien na metric oraz zmien pod guzikiem System units setup.

Napisano

zasadniczy jeśli używasz "Real World Scale" (co jest dość wygodne jeśli np chcesz czemuś nadać teksturę ściany ceglanej - wiesz ile cegieł jest na Twojej teksturze, dobierasz odpowiednio rozmiar tekstury w cm, i masz cegły o odpowiednich wymiarach (wys/szer cegły).

 

Tak samo dla GI - spróbuj ustawić sobie scenę w calach, (system unit setup - Inch), zrób render (jakieś słońce, czy fotometryczne oświetlenie), zmień na cm, i zobaczysz różnicę.

Napisano

generalnie nie mają znaczenia jednostki w stosunku do wyświetlanych textur. Znaczenie ma tylko stosunek textury do miejsca zajmowanego podczas renderingu.

 

Przykład.

Jeśli Twoją sceną jest plane z trawą. Na dysku masz texture trawy 800x800 nałożoną na planea ( o dowolnych rozmiarach / unitsach w maxie) a renderujesz tegoż planea z góry do rozdzielczości 800x800 wszytko będzie cacy wyglądało. Jeśli oddalisz się od tego planea ( przypominam którego rozmiary nie maja znaczenia ) wciśniesz render textura nadal będzie crispy jak na dysku . Problemy pojawia się gdy zbliżysz się kamerą do planea, powiedzmy tak że będzie wystawał poza kadr , wtedy zaczną się problemy z pixelami wychodzącymi z textury - Będzie to wynikało z braku informacji w texturze w stosunku do rozdzielczości w jakiej liczysz.

 

Ale tak jak pisze Loki , po prostu łatwiej się pracuje trzymając się jakiegoś określonego setupu unitsów.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności