ognisty Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Witam, otóż wpadłem na pomysł zrobienia animacji rozwijającego się zwoju pergaminu, tudzież mapy uwcześniej zwiniętej w rulonik. Probowałem zrobić rulonik reactorowymi Clothem, i softBody, na różne sposoby fixując vertexy i popychając całośc różnymi siłami, sztywność w clothach jest i tak za słaba, a ta w softbody zamienia wszystko w twardą galaretę i nie idzie tego ruszyć. Wolałbym symulację niż ręczne animowanie, ale może macie jakieś propozycje jak to można ładnie zrobić? Pozdrawiam.
ttaaddeekk Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 hej kiedyś zrobiłem to w ten sposób że tylko zwój był rigid body a karta to zwykły plane animowany, albo z podczepionymi vertexami do zwoju. Wyszło to tak można zrobić inaczej ale pamiętaj że nie musi być super dokładna symulacja żeby wyszło wiarygodnie. nikt nie będzie liczył ilości zwojów przed i po rozwinięciu. wszystko tak naprawde zależy od tego jak ma wyglądać docelowe ujecie pozdro
jaras Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 mozesz tez zrobic plejna z duzą iloscią podziałów, utworzyc helixa w ktorym ustawisz sobie okresloną ilosc zwojów i poprzez dodanie (do plejna) PathDeform mozesz przesuwac po nim gizmo tego helixa- bedziesz miał efekt rozwijanego rulonu 1
Waldx Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 możesz też to zrobić dając na plejna bend, odpowiednio go ustawić i w nim animować zwijanie i rozwijanie gizmem benda, efekt podobny do tego co jaras napisał. tu masz plik maxa jak to wygląda http://www.sendspace.pl/file/a1a0e7cf8fd0c5f1696b060
ognisty Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Napisano 28 Grudzień 2009 dzięki za pomoc ;) rozwiązanie jaras'a znakomite, proste i przyjemne, że też na to nie wpadłem :) dzięki wielkie ttaadek - zgadzam się, ale akurat w moim ujęciu dobrze widać rulonik, a reszte kiepsko, więc o to rozwijanie mi najbardziej chodziło Waldx - jak na drugim kompie dosiąde do maxa2009 to zobacze jak Tobie wyszło, narazie mam tylko dostep do maxa9, dzięki za plik! - tutaj rezultat, latwo zmienic ilosc i wielkosc zwojów i o to mi chodziło ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się