Napisano 28 Grudzień 200915 l Witam, otóż wpadłem na pomysł zrobienia animacji rozwijającego się zwoju pergaminu, tudzież mapy uwcześniej zwiniętej w rulonik. Probowałem zrobić rulonik reactorowymi Clothem, i softBody, na różne sposoby fixując vertexy i popychając całośc różnymi siłami, sztywność w clothach jest i tak za słaba, a ta w softbody zamienia wszystko w twardą galaretę i nie idzie tego ruszyć. Wolałbym symulację niż ręczne animowanie, ale może macie jakieś propozycje jak to można ładnie zrobić? Pozdrawiam.
Napisano 28 Grudzień 200915 l hej kiedyś zrobiłem to w ten sposób że tylko zwój był rigid body a karta to zwykły plane animowany, albo z podczepionymi vertexami do zwoju. Wyszło to tak można zrobić inaczej ale pamiętaj że nie musi być super dokładna symulacja żeby wyszło wiarygodnie. nikt nie będzie liczył ilości zwojów przed i po rozwinięciu. wszystko tak naprawde zależy od tego jak ma wyglądać docelowe ujecie pozdro
Napisano 28 Grudzień 200915 l mozesz tez zrobic plejna z duzą iloscią podziałów, utworzyc helixa w ktorym ustawisz sobie okresloną ilosc zwojów i poprzez dodanie (do plejna) PathDeform mozesz przesuwac po nim gizmo tego helixa- bedziesz miał efekt rozwijanego rulonu
Napisano 28 Grudzień 200915 l możesz też to zrobić dając na plejna bend, odpowiednio go ustawić i w nim animować zwijanie i rozwijanie gizmem benda, efekt podobny do tego co jaras napisał. tu masz plik maxa jak to wygląda http://www.sendspace.pl/file/a1a0e7cf8fd0c5f1696b060
Napisano 28 Grudzień 200915 l Autor dzięki za pomoc ;) rozwiązanie jaras'a znakomite, proste i przyjemne, że też na to nie wpadłem :) dzięki wielkie ttaadek - zgadzam się, ale akurat w moim ujęciu dobrze widać rulonik, a reszte kiepsko, więc o to rozwijanie mi najbardziej chodziło Waldx - jak na drugim kompie dosiąde do maxa2009 to zobacze jak Tobie wyszło, narazie mam tylko dostep do maxa9, dzięki za plik! - tutaj rezultat, latwo zmienic ilosc i wielkosc zwojów i o to mi chodziło ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto