Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

otóż wpadłem na pomysł zrobienia animacji rozwijającego się zwoju pergaminu, tudzież mapy uwcześniej zwiniętej w rulonik. Probowałem zrobić rulonik reactorowymi Clothem, i softBody, na różne sposoby fixując vertexy i popychając całośc różnymi siłami, sztywność w clothach jest i tak za słaba, a ta w softbody zamienia wszystko w twardą galaretę i nie idzie tego ruszyć.

Wolałbym symulację niż ręczne animowanie, ale może macie jakieś propozycje jak to można ładnie zrobić?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej

 

kiedyś zrobiłem to w ten sposób że tylko zwój był rigid body a karta to zwykły plane animowany, albo z podczepionymi vertexami do zwoju.

 

Wyszło to tak

 

można zrobić inaczej ale pamiętaj że nie musi być super dokładna symulacja żeby wyszło wiarygodnie. nikt nie będzie liczył ilości zwojów przed i po rozwinięciu. wszystko tak naprawde zależy od tego jak ma wyglądać docelowe ujecie

 

pozdro

Napisano

mozesz tez zrobic plejna z duzą iloscią podziałów, utworzyc helixa w ktorym ustawisz sobie okresloną ilosc zwojów i poprzez dodanie (do plejna) PathDeform mozesz przesuwac po nim gizmo tego helixa- bedziesz miał efekt rozwijanego rulonu

Napisano
  • Autor

dzięki za pomoc ;)

 

rozwiązanie jaras'a znakomite, proste i przyjemne, że też na to nie wpadłem :) dzięki wielkie

 

ttaadek - zgadzam się, ale akurat w moim ujęciu dobrze widać rulonik, a reszte kiepsko, więc o to rozwijanie mi najbardziej chodziło

Waldx - jak na drugim kompie dosiąde do maxa2009 to zobacze jak Tobie wyszło, narazie mam tylko dostep do maxa9, dzięki za plik!

 

- tutaj rezultat, latwo zmienic ilosc i wielkosc zwojów i o to mi chodziło ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności