Napisano 28 Grudzień 200915 l Witam Chciałbym dowiedzieć się czy istnieje taka możliwość w 3D maxie, dzięki której można "połączyć" dwie tekstury w jedną. Mam na myśli sytuacje w której jedna tekstura w danym miejscu płynnie przechodzi w drugą - co sprawia efekt "jednolitości". Oto przykład: mam mape z teksturą x o wymiarach 10 na 10 cm. Chciałbym aby wzdłuż niej biegła droga z teksturą y. Jak zrobić by było realistycznie?
Napisano 28 Grudzień 200915 l nie najlepiej bedzie jak zrobisz to poprostu tworzac bitmape taka jaka chcesz miec w photoshopie laczac te dwie co masz? wydaje mi sie ze tak
Napisano 28 Grudzień 200915 l Wiele jest na to sposobów. Blendmaterial z maską albo mapka typu mix jeżeli to ma być tylko różnica w diffuse na przykład. Z tym że w obu przypadkach trzeba sobie zrobić odpowiednią maskę która połączy obie tekstury. Może to być na przykład vertex color - dość wygodna opcja bo nie trzeba tworzyć osobnej bitmapy i można malować po meshu w maxie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto