El Wieczor Napisano 28 Grudzień 2009 Share Napisano 28 Grudzień 2009 (edytowane) Czy coś trzeba w maxie ustawić czy już tak mają wszystkie wersje, że trzeba 20 razy kliknąć w obiekt, żeby go zaznaczył? Jeszcze się nie zdarzyło, żeby wybrał ten obiekt, w który klikam, zawsze wybiera wszystkie inne, które są za nim a nawet są niewidoczne (w vieporcie z shadingiem) zanim wybierze ten właściwy. To samo z nakładaniem tekstur, nałoży nie na ten co trzeba, tylko na ten za nim. Czysta loteria. Mam 20 obiektów skupionych w bliskim otoczeniu to mam 1 szansę na 20, że akurat zaznaczy się ten, co chcę. A przecież on JEST NA PIERWSZYM PLANIE! W vieporcie z siatką oczywiście jest ok. Edytowane 28 Grudzień 2009 przez El Wieczor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 28 Grudzień 2009 Share Napisano 28 Grudzień 2009 Jakoś nigdy nie miałem problemów z zaznaczaniem :) Możesz zawsze nadać nazwy obiektom i wybierać je opcją select by name. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2009 Ta, 1000 obiektów i weź każdemu nadaj nazwę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pretorianstalker Napisano 28 Grudzień 2009 Share Napisano 28 Grudzień 2009 Zawsze możesz ukrywać te 995 z któymi akurat nie pracujesz i już szanse rosną do 20%. A tak przy okazji - mam to samo, zawsze zaznaczy coś innego, więc zawsze wybieram po nazwie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2009 (edytowane) No, ale to chyba coś jest nie tak. Skoro obiekt jest na pierwszym planie, to klikając na niego chyba logiczne, że powinien zaznaczyć właśnie ten a nie 100 innych za nim, z których część jest gdzieś kompletnie z tyłu sceny i w dodatku niewidoczna, bo zasłonięta przez 99 innych obiektów. A z tym ukrywaniem, to tak właśnie robię, ale to nie jest rozwiązanie problemu, bo po pierwsze i tak muszę najpierw ten obiekt wybrać a po drugie, gdy pracuję, np. nad schodkami, których każdy stopień składa się z dwóch elementów, to muszę te wszystkie elementy i stopnie najpierw zaznaczyć, żeby potem ukryć inne obiekty a nawet jak już mam na ekranie same schodki to klikając na ten, który chcę wybrać i tak zaznaczam któryś pod nim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie idzie wyrobić, to jest jakieś chore! Ja wiem, że można ukrywać, nadawać nazwy, robić grupy itp., ale to jest zawsze tylko więcej roboty. Nie można tego zrobić po ludzku, że klikam na konkretny obiekt i właśnie ten się zaznacza!? Jeszcze na wszelki wypadek dokładniej opiszę mój problem, żeby było jasne o co mi chodzi: Jest obiekt na pierwszym planie i kilka za nim. W viewporcie Smooth + Highlights "jeżdzę" kursorem po tym obiekcie i cały czas przy kursorze pojawia się nazwa innego obiektu (może akurat tego na pierwszym planie, ale także wszystkich za nim). I teraz jest jazda piksel po pikselu, żeby akurat natrafić na ten odpowiedni O ILE ZNAM JEGO NAZWĘ, bo jak nie to losowanie i tak kilka minut mogę grać sobie. Max 2009, w maxie używam DirectX 9.0 EDIT: widzę, że problem zawsze istniał i nikt się nie pofatygował, żeby to naprawić... http://boards.polycount.net/showthread.php?p=760963 Edytowane 28 Grudzień 2009 przez El Wieczor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waza Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Też mam ten problem. Częściowym rozwiązaniem, które stosuję, jest F3 (przejście do trybu wireframe) i kliknięcie w linię siatki obiektu, który chcę wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się