Jump to content

El Wieczor

Members
  • Posts

    397
  • Joined

  • Last visited

El Wieczor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputation

  1. Jeśli sprzedawcy nie chce się na miejscu podłączyć monitorka, żeby go sprawdzić to masz pełne prawo (zgodnie z ustawą), żeby go kupić, sprawdzić w domu i w ciągu 10 dni z czystym sumieniem oddać, jeśli Ci nie przypasi. Po prostu powiesz, że ma brzydki obraz i tyle. Oczywiście w przypadku tego DELLa tak nie powiesz, ale tak ogólnie mówię :) Ludzie, znajcie prawo i korzystajcie z niego. Nie namawiam do "kupowania" na jeden dzień wiertarki z Praktikera (bo akurat trzeba na nowej stancji kilka dziur wywiercić), ale jeśli prosisz sprzedawcę, żeby na chwilę podłączył monitor a on nie chce, to znaczy że masz przyzwolenie na sprawdzenie go w domu.
  2. No, ale to chyba coś jest nie tak. Skoro obiekt jest na pierwszym planie, to klikając na niego chyba logiczne, że powinien zaznaczyć właśnie ten a nie 100 innych za nim, z których część jest gdzieś kompletnie z tyłu sceny i w dodatku niewidoczna, bo zasłonięta przez 99 innych obiektów. A z tym ukrywaniem, to tak właśnie robię, ale to nie jest rozwiązanie problemu, bo po pierwsze i tak muszę najpierw ten obiekt wybrać a po drugie, gdy pracuję, np. nad schodkami, których każdy stopień składa się z dwóch elementów, to muszę te wszystkie elementy i stopnie najpierw zaznaczyć, żeby potem ukryć inne obiekty a nawet jak już mam na ekranie same schodki to klikając na ten, który chcę wybrać i tak zaznaczam któryś pod nim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie idzie wyrobić, to jest jakieś chore! Ja wiem, że można ukrywać, nadawać nazwy, robić grupy itp., ale to jest zawsze tylko więcej roboty. Nie można tego zrobić po ludzku, że klikam na konkretny obiekt i właśnie ten się zaznacza!? Jeszcze na wszelki wypadek dokładniej opiszę mój problem, żeby było jasne o co mi chodzi: Jest obiekt na pierwszym planie i kilka za nim. W viewporcie Smooth + Highlights "jeżdzę" kursorem po tym obiekcie i cały czas przy kursorze pojawia się nazwa innego obiektu (może akurat tego na pierwszym planie, ale także wszystkich za nim). I teraz jest jazda piksel po pikselu, żeby akurat natrafić na ten odpowiedni O ILE ZNAM JEGO NAZWĘ, bo jak nie to losowanie i tak kilka minut mogę grać sobie. Max 2009, w maxie używam DirectX 9.0 EDIT: widzę, że problem zawsze istniał i nikt się nie pofatygował, żeby to naprawić... http://boards.polycount.net/showthread.php?p=760963
  3. Ta, 1000 obiektów i weź każdemu nadaj nazwę :P
  4. Czy coś trzeba w maxie ustawić czy już tak mają wszystkie wersje, że trzeba 20 razy kliknąć w obiekt, żeby go zaznaczył? Jeszcze się nie zdarzyło, żeby wybrał ten obiekt, w który klikam, zawsze wybiera wszystkie inne, które są za nim a nawet są niewidoczne (w vieporcie z shadingiem) zanim wybierze ten właściwy. To samo z nakładaniem tekstur, nałoży nie na ten co trzeba, tylko na ten za nim. Czysta loteria. Mam 20 obiektów skupionych w bliskim otoczeniu to mam 1 szansę na 20, że akurat zaznaczy się ten, co chcę. A przecież on JEST NA PIERWSZYM PLANIE! W vieporcie z siatką oczywiście jest ok.
  5. Akurat w przypadku tej sceny wzorowałem się na zdjęciu z czasopisma. Na szczęście podali producenta użytych w tej łazience płytek. Niestety okazało się, że na stronie producenta zdjęcia płytek są marnej jakości, ale za to posłużyły mi jako podkłady w PSie, gdzie musiałem tekstury namalować od zera.
  6. Tak coś właśnie kombinowałem. Ale nie wiem co i jak. Jest jakieś mterial channel, ale to służy podobno do POST FX. Jest jeszcze map channel, texture channel, ale nic nie znalazłem w pomocy maxa i dalej nie wiem, jak się za to zabrać. Mógłbyś arev napisać w skrócie gdzie ten kanał poustawiać?
  7. Chyba nie bardzo, bo obiekt oczywiście ma nałożone też normalne materiały z diffusem i mapowanie jest zrobione już pod nie.
  8. Mam obiekt, na którym chcę zastosować VRDM, ale tylko na wybranych face'ach. Nie mam pojęcia jak i czy w ogóle da radę to uczynić. PolySelect przed modyfikatorem VRDM nie działa. Wiadomo, że tam, gdzie tekstura dla VRDM będzie czarna, tam nie będzie zmian powierzchni, ale właśnie jak zrobić, żeby tekstura (nie materiał) była czarna na jedych face'ach a "kolorowa" na innych?
  9. Ale właśnie domek jest na górce :)
  10. Hej! Jest to moja trzecia pracka do portfolio. Tym razem pierwsza wizka z moim projektem. Soft: Max 2009, VRay, PS.
  11. Też tak mam i też mnie to wpienia, ale nie wiem jak to zmienić. Aha, i mówisz o ustawieniach image sampling a nie AA ;)
  12. Aha, w ogóle w maxie używam DX9 bo na DX10 w ogóle nic w viewportach nie widać.
  13. Karta i RAM są raczej ok. Gry chodzą bez problemu. Renderowanie chodzi bez problemu na całym ramie.
  14. Wszystko x64 na Win7. Po zmianie na OpenGL jest to samo z tym, że tam już nawet scenki nie zapisuje tylko od razu się wyłącza. Odkryłem, że zwis ma miejsce najczęściej podczas kręcenia vieportem za pomocą ALT+MMB. Gdy kręcę tym czymś w prawym dolnym rogu, to nic się nie dzieje i teraz zwis zdarzył mi się tylko raz na 3h roboty i nie podczas kręcenia tylko czegoś innego.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy