Skocz do zawartości

Zaznaczanie obiektów


El Wieczor

Rekomendowane odpowiedzi

Czy coś trzeba w maxie ustawić czy już tak mają wszystkie wersje, że trzeba 20 razy kliknąć w obiekt, żeby go zaznaczył? Jeszcze się nie zdarzyło, żeby wybrał ten obiekt, w który klikam, zawsze wybiera wszystkie inne, które są za nim a nawet są niewidoczne (w vieporcie z shadingiem) zanim wybierze ten właściwy. To samo z nakładaniem tekstur, nałoży nie na ten co trzeba, tylko na ten za nim. Czysta loteria. Mam 20 obiektów skupionych w bliskim otoczeniu to mam 1 szansę na 20, że akurat zaznaczy się ten, co chcę. A przecież on JEST NA PIERWSZYM PLANIE!

 

W vieporcie z siatką oczywiście jest ok.

Edytowane przez El Wieczor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No, ale to chyba coś jest nie tak. Skoro obiekt jest na pierwszym planie, to klikając na niego chyba logiczne, że powinien zaznaczyć właśnie ten a nie 100 innych za nim, z których część jest gdzieś kompletnie z tyłu sceny i w dodatku niewidoczna, bo zasłonięta przez 99 innych obiektów.

 

A z tym ukrywaniem, to tak właśnie robię, ale to nie jest rozwiązanie problemu, bo po pierwsze i tak muszę najpierw ten obiekt wybrać a po drugie, gdy pracuję, np. nad schodkami, których każdy stopień składa się z dwóch elementów, to muszę te wszystkie elementy i stopnie najpierw zaznaczyć, żeby potem ukryć inne obiekty a nawet jak już mam na ekranie same schodki to klikając na ten, który chcę wybrać i tak zaznaczam któryś pod nim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie idzie wyrobić, to jest jakieś chore!

 

Ja wiem, że można ukrywać, nadawać nazwy, robić grupy itp., ale to jest zawsze tylko więcej roboty. Nie można tego zrobić po ludzku, że klikam na konkretny obiekt i właśnie ten się zaznacza!?

 

Jeszcze na wszelki wypadek dokładniej opiszę mój problem, żeby było jasne o co mi chodzi:

 

Jest obiekt na pierwszym planie i kilka za nim. W viewporcie Smooth + Highlights "jeżdzę" kursorem po tym obiekcie i cały czas przy kursorze pojawia się nazwa innego obiektu (może akurat tego na pierwszym planie, ale także wszystkich za nim). I teraz jest jazda piksel po pikselu, żeby akurat natrafić na ten odpowiedni O ILE ZNAM JEGO NAZWĘ, bo jak nie to losowanie i tak kilka minut mogę grać sobie.

 

Max 2009, w maxie używam DirectX 9.0

 

 

EDIT:

 

widzę, że problem zawsze istniał i nikt się nie pofatygował, żeby to naprawić...

 

http://boards.polycount.net/showthread.php?p=760963

Edytowane przez El Wieczor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności