jacynt Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Witam, Szukam wątków o rigu twarzy. Na forum powinno być tego od groma, ale jak na razie trafiam "tylko" na animacje ruchu całej postaci. Temat na jaki chciałem dowiedzieć sie czegoś więcej dotyczy twarzy wykonanej w Zbrush. Generalnie to będą moje pierwsze kroki z rig, i zastanawiam się, czy do tego lepiej zrobić dokładną twarz w zbrush, czy też displacement użyty w 3ds max będzie lepszy? Wszelkie porady będą mile widziane. Zależy mi na hasłach, po których będę mógł wyszukać więcej informacji na powyższy temat. P.S. mam dostęp do następujących programów: zbrush, 3ds max i modo
Grave Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 1. Modelujesz głowę w zbrushu 2. Modelujesz model low poly głowy według uprzedniego modelu ze zbrusha. Tutaj przydaje się doświadczenie, ponieważ siatka powinna być odpowiednio przygotowana do rigowania 3. W zbrushu wypalasz normal mapę, lub displace..., do drobnego detalu dajesz Bump 4. W maksie rigujesz low poly twarz z pomocą skina lub xform. Dla xformów używasz mesh select z ewentualnym soft selection 5. Do wyciągnięcia detalu używasz przygotowanego wcześniej displace lub/i normal mapę, ewentualnie bump dochodzi 1
jacynt Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 Dzięki Grave za Twój czas. Na pewno się przyda
asblaze Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 kiedyś SuperOko robił tutorial o rigowaniu twarzy na morfach. Poszukaj.
jacynt Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 Dzięki asblaze, dobrze mi podpowiedziałeś odszukałem posty SUPER_OkO. Między innymi ten: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628&highlight=twarz Teraz już mam jakiś punkt zaczepienia.
Grave Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Morpher do animacji twarzy jest ok. Można ewentualnie użyć techniki mieszanej z xform bo sam morpher może dać niewystarczającą kontrolę. Jeśli chcesz wyciągnąć takie detale jak np pojawiające się zmarszczki na czole i równocześnie uniknąć gęstej siatki głowy, to będziesz musiał animować displace lub normal mapę...
asblaze Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 z ciekawostek możesz rzucić okiem też na to: http://www.mm.pl/~aktimel/animations/face_rigg.avi ale jeśli nie chcesz się zapłakać ... zostań przy morfach :P PS. swoja drogą muszę dorzucić ten klip do kanału youtube ;)
Gość i-riss Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 a nie lepiej najpierw zrobić low poly a potem wrzucić do z-brusha?
Chrupek Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 mnie się ten Rig podoba (Maya): http://www.paolodominici.com/vid/mrbig/mrbig.mov http://www.paolodominici.com/vid/facial.php
jacynt Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 @asblaze - wrzuć na youtube jak możesz, bo nie mogę ściągnąć całości z forum @Chrupek - mi też się podoba @i-riss - w tym poście : http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22182&highlight=zbrush+tool+brush jest pokazane jak Łukasz Jaskólski robi zbrush-> max -> zbrush i chyba nawet sprawdza się taki workflow. Ale pewnie nie do wszyskiego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się