Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Szukam wątków o rigu twarzy.

Na forum powinno być tego od groma, ale jak na razie trafiam "tylko" na animacje ruchu całej postaci.

 

Temat na jaki chciałem dowiedzieć sie czegoś więcej dotyczy twarzy wykonanej w Zbrush. Generalnie to będą moje pierwsze kroki z rig, i zastanawiam się, czy do tego lepiej zrobić dokładną twarz w zbrush, czy też displacement użyty w 3ds max będzie lepszy? Wszelkie porady będą mile widziane. Zależy mi na hasłach, po których będę mógł wyszukać więcej informacji na powyższy temat.

 

P.S. mam dostęp do następujących programów: zbrush, 3ds max i modo

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 3,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Modelujesz głowę w zbrushu

2. Modelujesz model low poly głowy według uprzedniego modelu ze zbrusha. Tutaj przydaje się doświadczenie, ponieważ siatka powinna być odpowiednio przygotowana do rigowania

3. W zbrushu wypalasz normal mapę, lub displace..., do drobnego detalu dajesz Bump

4. W maksie rigujesz low poly twarz z pomocą skina lub xform. Dla xformów używasz mesh select z ewentualnym soft selection

5. Do wyciągnięcia detalu używasz przygotowanego wcześniej displace lub/i normal mapę, ewentualnie bump dochodzi

Napisano

Morpher do animacji twarzy jest ok. Można ewentualnie użyć techniki mieszanej z xform bo sam morpher może dać niewystarczającą kontrolę.

Jeśli chcesz wyciągnąć takie detale jak np pojawiające się zmarszczki na czole i równocześnie uniknąć gęstej siatki głowy, to będziesz musiał animować displace lub normal mapę...

Napisano

a nie lepiej najpierw zrobić low poly a potem wrzucić do z-brusha?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.