Skocz do zawartości

pytanie dot. rig twarzy - pierwsze kroki


jacynt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukam wątków o rigu twarzy.

Na forum powinno być tego od groma, ale jak na razie trafiam "tylko" na animacje ruchu całej postaci.

 

Temat na jaki chciałem dowiedzieć sie czegoś więcej dotyczy twarzy wykonanej w Zbrush. Generalnie to będą moje pierwsze kroki z rig, i zastanawiam się, czy do tego lepiej zrobić dokładną twarz w zbrush, czy też displacement użyty w 3ds max będzie lepszy? Wszelkie porady będą mile widziane. Zależy mi na hasłach, po których będę mógł wyszukać więcej informacji na powyższy temat.

 

P.S. mam dostęp do następujących programów: zbrush, 3ds max i modo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1. Modelujesz głowę w zbrushu

2. Modelujesz model low poly głowy według uprzedniego modelu ze zbrusha. Tutaj przydaje się doświadczenie, ponieważ siatka powinna być odpowiednio przygotowana do rigowania

3. W zbrushu wypalasz normal mapę, lub displace..., do drobnego detalu dajesz Bump

4. W maksie rigujesz low poly twarz z pomocą skina lub xform. Dla xformów używasz mesh select z ewentualnym soft selection

5. Do wyciągnięcia detalu używasz przygotowanego wcześniej displace lub/i normal mapę, ewentualnie bump dochodzi

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morpher do animacji twarzy jest ok. Można ewentualnie użyć techniki mieszanej z xform bo sam morpher może dać niewystarczającą kontrolę.

Jeśli chcesz wyciągnąć takie detale jak np pojawiające się zmarszczki na czole i równocześnie uniknąć gęstej siatki głowy, to będziesz musiał animować displace lub normal mapę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@asblaze - wrzuć na youtube jak możesz, bo nie mogę ściągnąć całości z forum

@Chrupek - mi też się podoba

@i-riss - w tym poście : http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22182&highlight=zbrush+tool+brush jest pokazane jak Łukasz Jaskólski robi zbrush-> max -> zbrush i chyba nawet sprawdza się taki workflow. Ale pewnie nie do wszyskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności