Tomasz_87 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 no wlasnie do czego sluza kolorowe maski? podejzewam ze renderuje sie je w programach 3d ale jak je pozniej wykorzystac w programie do kompozycji, jak sie je uzywa i po co one wogule są? ponizej przyklad(obrazek po rpawej na dole)
Gość User190 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Możesz sobie z każdego koloru zrobić osobną maskę i każdy efekt stosować tylko do wybranego efektu. Działają tak samo jak czarno-białe maski, tylko zamiast kilkunastu warstw masek masz jedną.
Tomasz_87 Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 z kazdego koloru osobną maske? tylko jak ? :D musial bym zobaczyc to na jakims przykladzie, jakis videotutorial albo cos, masz moze jakis link do strony na ktorej bylo by to opisane ? bo ja nic nie moge znalezc :/
Gość User190 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Tak na szybko z google'a: http://www.sgraae.net/dll/RGBSelectionMask.pdf
Tomasz_87 Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 moglbys napisac co wpisales w google bo ja nic nie moge znalezc a chetnie bym poczytal wiecej niz to co jest w tym pdfie :)
mkeruj Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 (edytowane) Prawdopodobnie to co pokazałeś to warstwa rendera - Material-ID (w vrayu się przynajmniej tak nazywa) Umożliwia łatwą i dokładną selekcję w fotoszopie czy innej postprodukcji. Edit A ja nie wiedział, że to animacja, nigdy nie robił :d Ale w stilach przydatne. Edytowane 29 Grudzień 2009 przez mkeruj
Gość User190 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 W photoshopie nie robi się compositingu animacji ;) Ale fakt - w taki sposób również można użyć tej warstwy.
tweety Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Niekoniecznie material ID. U nas nazywamy to RGB mask a robiona jest jako osobna scenka maxa gdzie po prostu nadajemy standard shaders obiektom które mają mieć maskę. trzy czyste kolorki: red (255.0.0) green (0.255.0) blue (0.0.255) I tak jak padło wyżej: można selekcjonować kanał red na tej masce i użyć tego np do zjechania saturacji z obiektów które na masce są na czerwono. Ale co dokładniej z tym potem się w Afterach czy innych softach robi to już ci nie powiem. Musiałby wpaść ktoś tutaj kto zajmuje się kompo i spędził nad tym więcej niż kilka godzin. Ale może hasło RGB mask coś ci pomoże.
Tomasz_87 Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 z tego co znalazlem w necie to to sie jeszcze nazywa RGB matte. nie mam pojecia jak tego uzywac w programie eyeon fusion, nie moge tego rozgryzc :/
zdeno Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 zamiast renderować alfę do poszczególnych meshy renderuje się taki object ID albo material ID pass jak ten kolorowy z przykładu. potem w fotosklepie można łatwiej selekcjonować obiekty choćby z użyciem prymitywnej różdżki, choć jest pewnie jakiś bardziej sofisticated sposób.
Gość User190 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Tak się zastanawiam, czy Wy czytacie poprzednie posty, czy po prostu lubicie nabijać sobie licznik. Zdeno - było w postach wyżej.
tweety Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 ejj ja tylko powiedziałem ja to się u nas nazywa :)
Gość User190 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Spoko - w Twoim poście były nowe informacje, ale zdeno napisał po raz trzeci to samo :) Wiem, że się czepiam, ale to jednak nieco psuje czytelność forum.
Tomasz_87 Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 to ze za pomocą masek mozna separowac obiekty i robic to co sie chce (zmienac kolory poszczegulnym obiektom itp) to ja wiem. tylko zastanawialo mnie po co jest ta kolorowa maska :D fusion ma cos takeigo jak channel boolean z ktorego korzystam do wycinania masek czarnobialych na pliakch ktore nie maja kanalu alpha, ale wtedy trzeba tworzyc kanal czarnobialy ze zdjecia w fisuon i poprzez channel boolean wycinac :) pewnie sie da nim tez bawic sie za pomocą kolorowych masek ale ja jeszcze nie odkrylem wsyzstkich mozliwosci channel boolean w fusion, a wiem ze jest ich naprawde sporo :)
zdeno Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 no właśnie sobie M@ti nabiłeś +2 posty pisząc nie na temat ;) to już wiem skąd masz ponad 4 tysiaki. tomasz się ciągle dopytuje o to samo co mu dałeś w tutku, to starałem się w kilku prostych żołnierskich słowach powtórzyć dla utrwalenia a dzięki temu dowiedziałem się tego co chciałem dzięki chyziryzisusipiesi'owi wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2010 !
Luki Luki Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Jak juz masz tę kolorową maskę i masz jakis obrazek ktory chcesz nia maskowac, to podlaczasz output z loadera maski do effect mask w loaderze obrazka. Potem na loaderze obrazka klikasz na "common controls" ukryte pod znaczkiem radioaktywnosci i tam w opcji channel wybierasz sobie: red, green, blue, alpha... Mozesz to sprawdzic nawet na tym obrazku co wrzuciles. Edit: Tweety - osobna scena? zOMG, praca w maxie musi byc ciezka;).
SYmek Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 to ze za pomocą masek mozna separowac obiekty i robic to co sie chce (zmienac kolory poszczegulnym obiektom itp) to ja wiem. tylko zastanawialo mnie po co jest ta kolorowa maska (...) Tlumacza Ci jak czlowiekowi, ze kolorowa maska to tyle, co trzy czarnobiale maski. Zatem kolorowa maska pracujesz tak samo, jak czarnobiala, tylko najpierw pozbywasz sie dwoch dodatkowych masek w pozostalych kanalach. skk. Nota bene jesli w masce RGB zakodujemy hue (z sat i val na 100%), problemy z AA bywaja zaskakujaco male ( oczywiscie kluczujemy po hue rowniez).
tweety Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Edit: Tweety - osobna scena? zOMG, praca w maxie musi byc ciezka;). Nie jest to aż takie ciężkie jak się wydaje. Tzn zależy ile obiektów chce się maskować i czy ma tam być jakieś opacity, refract czy coś innego. I nie dołuj mnie Luki nie dołuj :] Max od dobrych kilku miesięcy coraz bardziej zyskuje u mnie miano najbardziej kupiastego softu 3d na rynku.
SYmek Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Max od dobrych kilku miesięcy coraz bardziej zyskuje u mnie miano najbardziej kupiastego softu 3d na rynku. Uczysz sie wszystkich pozostalych jednoczesnie? :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się