Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no wlasnie do czego sluza kolorowe maski? podejzewam ze renderuje sie je w programach 3d ale jak je pozniej wykorzystac w programie do kompozycji, jak sie je uzywa i po co one wogule są? ponizej przyklad(obrazek po rpawej na dole)

 

page03_05.jpg

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz sobie z każdego koloru zrobić osobną maskę i każdy efekt stosować tylko do wybranego efektu. Działają tak samo jak czarno-białe maski, tylko zamiast kilkunastu warstw masek masz jedną.

Napisano

z kazdego koloru osobną maske? tylko jak ? :D musial bym zobaczyc to na jakims przykladzie, jakis videotutorial albo cos, masz moze jakis link do strony na ktorej bylo by to opisane ? bo ja nic nie moge znalezc :/

Napisano (edytowane)

Prawdopodobnie to co pokazałeś to warstwa rendera - Material-ID (w vrayu się przynajmniej tak nazywa)

Umożliwia łatwą i dokładną selekcję w fotoszopie czy innej postprodukcji.

 

Edit

A ja nie wiedział, że to animacja, nigdy nie robił :d

Ale w stilach przydatne.

Edytowane przez mkeruj
Napisano

W photoshopie nie robi się compositingu animacji ;) Ale fakt - w taki sposób również można użyć tej warstwy.

Napisano

Niekoniecznie material ID. U nas nazywamy to RGB mask a robiona jest jako osobna scenka maxa gdzie po prostu nadajemy standard shaders obiektom które mają mieć maskę.

 

trzy czyste kolorki:

red (255.0.0)

green (0.255.0)

blue (0.0.255)

 

I tak jak padło wyżej: można selekcjonować kanał red na tej masce i użyć tego np do zjechania saturacji z obiektów które na masce są na czerwono.

 

Ale co dokładniej z tym potem się w Afterach czy innych softach robi to już ci nie powiem. Musiałby wpaść ktoś tutaj kto zajmuje się kompo i spędził nad tym więcej niż kilka godzin. Ale może hasło RGB mask coś ci pomoże.

Napisano

zamiast renderować alfę do poszczególnych meshy renderuje się taki object ID albo material ID pass jak ten kolorowy z przykładu.

 

potem w fotosklepie można łatwiej selekcjonować obiekty choćby z użyciem prymitywnej różdżki, choć jest pewnie jakiś bardziej sofisticated sposób.

Napisano

Tak się zastanawiam, czy Wy czytacie poprzednie posty, czy po prostu lubicie nabijać sobie licznik. Zdeno - było w postach wyżej.

Napisano

Spoko - w Twoim poście były nowe informacje, ale zdeno napisał po raz trzeci to samo :) Wiem, że się czepiam, ale to jednak nieco psuje czytelność forum.

Napisano

to ze za pomocą masek mozna separowac obiekty i robic to co sie chce (zmienac kolory poszczegulnym obiektom itp) to ja wiem.

tylko zastanawialo mnie po co jest ta kolorowa maska :D

fusion ma cos takeigo jak channel boolean z ktorego korzystam do wycinania masek czarnobialych na pliakch ktore nie maja kanalu alpha, ale wtedy trzeba tworzyc kanal czarnobialy ze zdjecia w fisuon i poprzez channel boolean wycinac :) pewnie sie da nim tez bawic sie za pomocą kolorowych masek ale ja jeszcze nie odkrylem wsyzstkich mozliwosci channel boolean w fusion, a wiem ze jest ich naprawde sporo :)

Napisano

no właśnie sobie M@ti nabiłeś +2 posty pisząc nie na temat ;)

to już wiem skąd masz ponad 4 tysiaki.

 

tomasz się ciągle dopytuje o to samo co mu dałeś w tutku, to starałem się w kilku prostych żołnierskich słowach powtórzyć dla utrwalenia

 

a dzięki temu dowiedziałem się tego co chciałem dzięki chyziryzisusipiesi'owi

 

wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2010 !

Napisano

Jak juz masz tę kolorową maskę i masz jakis obrazek ktory chcesz nia maskowac, to podlaczasz output z loadera maski do effect mask w loaderze obrazka. Potem na loaderze obrazka klikasz na "common controls" ukryte pod znaczkiem radioaktywnosci i tam w opcji channel wybierasz sobie: red, green, blue, alpha... Mozesz to sprawdzic nawet na tym obrazku co wrzuciles.

 

Edit: Tweety - osobna scena? zOMG, praca w maxie musi byc ciezka;).

Napisano
to ze za pomocą masek mozna separowac obiekty i robic to co sie chce (zmienac kolory poszczegulnym obiektom itp) to ja wiem.

tylko zastanawialo mnie po co jest ta kolorowa maska (...)

 

Tlumacza Ci jak czlowiekowi, ze kolorowa maska to tyle, co trzy czarnobiale maski. Zatem kolorowa maska pracujesz tak samo, jak czarnobiala, tylko najpierw pozbywasz sie dwoch dodatkowych masek w pozostalych kanalach.

 

skk.

 

Nota bene jesli w masce RGB zakodujemy hue (z sat i val na 100%), problemy z AA bywaja zaskakujaco male ( oczywiscie kluczujemy po hue rowniez).

Napisano

 

Edit: Tweety - osobna scena? zOMG, praca w maxie musi byc ciezka;).

 

Nie jest to aż takie ciężkie jak się wydaje. Tzn zależy ile obiektów chce się maskować i czy ma tam być jakieś opacity, refract czy coś innego.

I nie dołuj mnie Luki nie dołuj :] Max od dobrych kilku miesięcy coraz bardziej zyskuje u mnie miano najbardziej kupiastego softu 3d na rynku.

Napisano
Max od dobrych kilku miesięcy coraz bardziej zyskuje u mnie miano najbardziej kupiastego softu 3d na rynku.

Uczysz sie wszystkich pozostalych jednoczesnie? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności