Cyanide Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Ostatnio bawię się mental ray'em, ale na mojej drodze stanął mały problem.Wiem że wygląda to jak wygląda, ale nie o to mi chodzi. Chciałem się dowiedzieć skąd biorą się i jak usunąć te dziwne "światła" które tworzą mi się przy suficie.
Bacry Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 czym oświetlone? jakie światła, photony, FG? jednym zdaniem insufficient data input
Grave Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 Photonki ci szaleją... Użyj samego FG albo zmień ustawienia photonków, a jak ci się ewentualnie zrobi biały świetlisty pasek przy krawędzi, to wstaw od zewnętrznej strony krawędzi boxa przysłaniającego ją - to pomaga...
Cyanide Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 Próbowałem coś z tym zrobić, ale nic z tego nie wyszło. To screeny z ustawieniami renderu i światła. Świtało jest jedno, Area spotlight umieszczone na za oknami tak aby wpadało przez oba okna. Przy takich ustawieniach wyszło mi coś takiego. W pracy Adama Guzowskiego o mentalu przeczytałem, że przy użyciu GI często pojawiają się artefakty, i że jest to spowodowane tym, że dany obiekt imituje więcej energii świetlnej niż jej absorbuje. Tylko, że nie wiem co z tym dalej robić.
Bacry Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 W twoim przypadku jednak dobrze było by zrobić rendering z szarym materiałem. Wtedy znacznie łatwiej dojść do poprawnego ustawienia podstawowych parametrów (i nie słuchaj co będą pisać że to bez sensu itd.) Po pierwsze dlaczego masz dla światła ustawiony taki decay (raczej powinno być 2) i taki multipler koloru? Z jakiego tutoriala korzystałeś? po drugie multipler photonów 0,2? znowu za mało zobacz sobie takie tutoriale: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/ http://max.cgcookie.com/2008/11/03/learning-interior-lighting-with-mental-ray/ exterior też możesz poczytać: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-157.htm
Grave Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Bacry bardzo dobrze radzi - renderuj bez materiałów, to będzie łatwiej ustawić parametry GI i pozbyć się problemu. Sprawdź też czy masz dobrze ustawiony "unit scale", i czy obiekty twojej sceny mają naturalne rozmiary... Dodatkowo pamiętaj, że źle dobrane materiały (w mentalu najlepiej używać "arch & design"), czy choćby złe tekstury (np. zbyt rozjaśnione) mogą popsuć ogólny efekt sceny... Nie zapomnij również też o "exposure control"...
Cyanide Napisano 4 Styczeń 2010 Autor Napisano 4 Styczeń 2010 Dzięki chłopaki za porady, na pewno się przyda, ale ten projekt póki co zostawiam w spokoju. Wziąłem się za coś innego na razie, a za jako takie wizki wezmę się później. Co do tutków to czytałem materiał Adama Guzowskiego a potem doczytałem trochę w tutku SWRSC. Po tym jak poprawiłem ustawienia po tej lekturze efekt był całkiem inny (lepszy). W każdym razie dzięki za pomoc.
Cyanide Napisano 7 Styczeń 2010 Autor Napisano 7 Styczeń 2010 Sory że tak post pod postem i troszkę nie na temat lae nie chcę zakładać nowego tematu. W tutorialach które pokazał mi Bacry (jeszcze raz dziękuję) ludzie używają 3ds maxa 2008, ja niestety posiadam wersję 8. Czy to że mojej wersji nie znajduję np. sky portali to wina mojej nie kompetencji czy w tej wersji programu poprostu ich nie ma?
Bacry Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) bardziej niż pewne, za to masz zdaje się światła area, które mogą być prostokątami. (chyba bo dawno 8 nie używałem) Edytowane 11 Styczeń 2010 przez Bacry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się