Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio bawię się mental ray'em, ale na mojej drodze stanął mały problem.wizka.pngWiem że wygląda to jak wygląda, ale nie o to mi chodzi. Chciałem się dowiedzieć skąd biorą się i jak usunąć te dziwne "światła" które tworzą mi się przy suficie.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Photonki ci szaleją... Użyj samego FG albo zmień ustawienia photonków, a jak ci się ewentualnie zrobi biały świetlisty pasek przy krawędzi, to wstaw od zewnętrznej strony krawędzi boxa przysłaniającego ją - to pomaga...

Napisano

Próbowałem coś z tym zrobić, ale nic z tego nie wyszło. To screeny z ustawieniami renderu i światła. Świtało jest jedno, Area spotlight umieszczone na za oknami tak aby wpadało przez oba okna.

sampleoh.th.jpg

wiato.th.jpg

86009356.th.jpg

86687347.th.jpg

Przy takich ustawieniach wyszło mi coś takiego.

renderh.th.png

W pracy Adama Guzowskiego o mentalu przeczytałem, że przy użyciu GI często pojawiają się artefakty, i że jest to spowodowane tym, że dany obiekt imituje więcej energii świetlnej niż jej absorbuje. Tylko, że nie wiem co z tym dalej robić.

Napisano

W twoim przypadku jednak dobrze było by zrobić rendering z szarym materiałem. Wtedy znacznie łatwiej dojść do poprawnego ustawienia podstawowych parametrów (i nie słuchaj co będą pisać że to bez sensu itd.) Po pierwsze dlaczego masz dla światła ustawiony taki decay (raczej powinno być 2) i taki multipler koloru? Z jakiego tutoriala korzystałeś? po drugie multipler photonów 0,2? znowu za mało

zobacz sobie takie tutoriale:

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/

http://max.cgcookie.com/2008/11/03/learning-interior-lighting-with-mental-ray/

exterior też możesz poczytać:

http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-157.htm

Napisano

Bacry bardzo dobrze radzi - renderuj bez materiałów, to będzie łatwiej ustawić parametry GI i pozbyć się problemu. Sprawdź też czy masz dobrze ustawiony "unit scale", i czy obiekty twojej sceny mają naturalne rozmiary...

 

Dodatkowo pamiętaj, że źle dobrane materiały (w mentalu najlepiej używać "arch & design"), czy choćby złe tekstury (np. zbyt rozjaśnione) mogą popsuć ogólny efekt sceny... Nie zapomnij również też o "exposure control"...

Napisano

Dzięki chłopaki za porady, na pewno się przyda, ale ten projekt póki co zostawiam w spokoju. Wziąłem się za coś innego na razie, a za jako takie wizki wezmę się później.

Co do tutków to czytałem materiał Adama Guzowskiego a potem doczytałem trochę w tutku SWRSC. Po tym jak poprawiłem ustawienia po tej lekturze efekt był całkiem inny (lepszy).

 

W każdym razie dzięki za pomoc.

Napisano

Sory że tak post pod postem i troszkę nie na temat lae nie chcę zakładać nowego tematu. W tutorialach które pokazał mi Bacry (jeszcze raz dziękuję) ludzie używają 3ds maxa 2008, ja niestety posiadam wersję 8. Czy to że mojej wersji nie znajduję np. sky portali to wina mojej nie kompetencji czy w tej wersji programu poprostu ich nie ma?

Napisano (edytowane)

bardziej niż pewne, za to masz zdaje się światła area, które mogą być prostokątami. (chyba bo dawno 8 nie używałem)

Edytowane przez Bacry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności