Napisano 30 Grudzień 200915 l Ostatnio bawię się mental ray'em, ale na mojej drodze stanął mały problem.Wiem że wygląda to jak wygląda, ale nie o to mi chodzi. Chciałem się dowiedzieć skąd biorą się i jak usunąć te dziwne "światła" które tworzą mi się przy suficie.
Napisano 30 Grudzień 200915 l czym oświetlone? jakie światła, photony, FG? jednym zdaniem insufficient data input
Napisano 1 Styczeń 201015 l Photonki ci szaleją... Użyj samego FG albo zmień ustawienia photonków, a jak ci się ewentualnie zrobi biały świetlisty pasek przy krawędzi, to wstaw od zewnętrznej strony krawędzi boxa przysłaniającego ją - to pomaga...
Napisano 2 Styczeń 201015 l Autor Próbowałem coś z tym zrobić, ale nic z tego nie wyszło. To screeny z ustawieniami renderu i światła. Świtało jest jedno, Area spotlight umieszczone na za oknami tak aby wpadało przez oba okna. Przy takich ustawieniach wyszło mi coś takiego. W pracy Adama Guzowskiego o mentalu przeczytałem, że przy użyciu GI często pojawiają się artefakty, i że jest to spowodowane tym, że dany obiekt imituje więcej energii świetlnej niż jej absorbuje. Tylko, że nie wiem co z tym dalej robić.
Napisano 3 Styczeń 201015 l W twoim przypadku jednak dobrze było by zrobić rendering z szarym materiałem. Wtedy znacznie łatwiej dojść do poprawnego ustawienia podstawowych parametrów (i nie słuchaj co będą pisać że to bez sensu itd.) Po pierwsze dlaczego masz dla światła ustawiony taki decay (raczej powinno być 2) i taki multipler koloru? Z jakiego tutoriala korzystałeś? po drugie multipler photonów 0,2? znowu za mało zobacz sobie takie tutoriale: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/ http://max.cgcookie.com/2008/11/03/learning-interior-lighting-with-mental-ray/ exterior też możesz poczytać: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-157.htm
Napisano 3 Styczeń 201015 l Bacry bardzo dobrze radzi - renderuj bez materiałów, to będzie łatwiej ustawić parametry GI i pozbyć się problemu. Sprawdź też czy masz dobrze ustawiony "unit scale", i czy obiekty twojej sceny mają naturalne rozmiary... Dodatkowo pamiętaj, że źle dobrane materiały (w mentalu najlepiej używać "arch & design"), czy choćby złe tekstury (np. zbyt rozjaśnione) mogą popsuć ogólny efekt sceny... Nie zapomnij również też o "exposure control"...
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Dzięki chłopaki za porady, na pewno się przyda, ale ten projekt póki co zostawiam w spokoju. Wziąłem się za coś innego na razie, a za jako takie wizki wezmę się później. Co do tutków to czytałem materiał Adama Guzowskiego a potem doczytałem trochę w tutku SWRSC. Po tym jak poprawiłem ustawienia po tej lekturze efekt był całkiem inny (lepszy). W każdym razie dzięki za pomoc.
Napisano 7 Styczeń 201015 l Autor Sory że tak post pod postem i troszkę nie na temat lae nie chcę zakładać nowego tematu. W tutorialach które pokazał mi Bacry (jeszcze raz dziękuję) ludzie używają 3ds maxa 2008, ja niestety posiadam wersję 8. Czy to że mojej wersji nie znajduję np. sky portali to wina mojej nie kompetencji czy w tej wersji programu poprostu ich nie ma?
Napisano 11 Styczeń 201015 l bardziej niż pewne, za to masz zdaje się światła area, które mogą być prostokątami. (chyba bo dawno 8 nie używałem) Edytowane 11 Styczeń 201015 l przez Bacry
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto