Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Troche mnie wymeczyl mental i zaczynam sie zastanawiac nad nauka Vraya.

Mialbym pytanie czy znajac mentala bedzie mi latwiej nauczyc sie vray-a, czy tam sa jakies pokrewienstwa?

Czy moge uzywac swiatel photometric przy vrayu i czy proces tworzenia materialow jest podobny?

 

Generalnie chodzi mi o to czy jest duzo roznic ?

 

 

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku !!!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej. Vray material i Arch&Design są praktycznie identyczne. Jest nawet skrypt który tłumaczy jeden na drugi. Jeżeli chodzi o światła, wydaje mi się że też nie ma znaczących różnic. W jednym i drugim silniku masz Daylight system działający praktycznie tak samo, w Vray lighcie też nie ma jakichś czarów, w sensie to samo możesz mieć w mentalu. To co dla mnie jest nie do przejścia ze względu na lenistwo, to silniki dla Primary i Secondary Bounces. Co bym nie robił, w moich rękach Vray jest zawsze znacznie wolniejszy i "bruniejszy" niż mental. Na szczęście jest dużo obrych książek o Vrayu, nie tylko o zupełnych podstawach ale i dla bardziej zaawansowanych, więc jeżeli tylko Ci się chce, na pewno się go w końcu nauczysz.

Napisano

Gdy ja zaczynałem vraya wydawał mi się z początku trudny ale z czasem bardziej go polubiłem niź mentala vray ma trochę więcej ustawień niż mental i fajne światełka np vraylight, vraysun,tworzenie materiałów opiera się na podobnej zasadzie jak w mentalu.

Napisano
  • Autor

a czytam wszedzie w necie, ze vray jest znacznie szybszy i znacznie latwiejszy niz mental i ze ma mniej ustawien. To jak to jest w koncu? Moze tak bylo kilka lat temu w poprzednich wersjach silnikow a teraz sie wszystko wyrownalo?

Napisano

Jako ze uzywałem obu silników ,vray jest dla mnie znacznie szybszy

Napisano

gonzo, w znacznej mierze się wyrównało. Parę lat temu na przykład nie było monolitycznego materiału w mentalu, do różnych rzeczy ludzie używali różnych shaderów, zupełnie innego do szkła, innego do metalu itd. Teraz praktycznie wszystko możesz zrobić uzywając Arch&Design. Do SSS-a masz drugi materiał i w sumie tyle. Final Gathering też bardzo się zmienił w ostatnich latach, na korzyść. Nie mówię że mental jest szybszy czy wolniejszy. Z mojej perspektywy mental działa o wiele szybciej, w każdej sytuacji, ale Vray wypada niekorzystnie głównie dlatego, że za dobrze go nie znam.

 

Po jakości wizualek mentalowych i Vrayowych, a zwłaszcza ilości dobrych wizek po jednej i drugiej stronie można wnioskować że o wiele łatwiej opanować Vraya, ale mnie jakoś odstrasza ilością ustawień, które nie mają nic wspólnego z mentalowymi.

 

Gybym chciał robić wizki, wziąłbym się za Vraya, ale teraz mam już wogóle coraz mniej wspólnego z 3d, więc nie chce mi się ;]

Napisano
  • Autor

wyczytalem tez gdzie opinie, ze do interiorow lepiej vray a do exteriorow mental ale ile w tym prawdy to nie wiem.

 

to jeszcze dodam, ze w takim razie jesli nie ma duzych roznic w szybkosci i jakosc randeru to moze nie ma sensu sie przesiadac i uczyc od nowa w tej chwili.

Edytowane przez gonzo71

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności