Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam okrutnie wkurzający problem na którym już ślęczę kilka ładnych godzin i chyba poległem.

 

Przerzuciłem sobie model do zbrusha 3 r costam (ten nowszy chyba niema juz zmappera). Nieznosze robic Map UVW więc zwykle posiłkowałem się zbrushem, który działał idealnie. A teraz nie działa, nie mam pojęcia co robię źle.

 

Stworzyłem koordynaty UVW w zbrushu jako Adaptive UVtiles, zresztą robiłem już wszystkimi innymi, ale poniższy przykład jest na tym. Później zrobiłem mapę wchodze do maxa a tam dup, nie dizała.

 

Koordynaty w sumie się zgadzają, ale coś ten bump dziwnie wychodzi, poza tym obiekt inaczej zaczyna przyjmować światło.

 

1. to poprost bump, dziwnie to wygląda,.

od 2 do 5 to Normal Bump z opcjami kolejno: Tangent, Local XYZ, Screen i world.

 

Co robię nie tak ?

 

 

fsdupa.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Chodzi o flip vertical na teksturze? robie w ten sposob.

Normal mapa nałożona na diffuse dostaje koordynaty takie jak powinna.

Napisano
  • Autor

Zna sie ktos na eksporcie normalek tak zeby na gg to rozwiazac ? Bo mnie krew juz zalewa:)

Napisano

Flip green channel w tool/normal map.Flip vertical obraca mapkę jeszcze trzeba flipnąć zielony kanał w normal mapie.

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

Robie tak i nie idzie, czekaj... czyli w zbrushu FlipG, potem flip vertical i juz w maxie flip green (y) w normal bumpie w materiałach ?

Napisano
  • Autor

2x powtorzyłeś zeby obrocic zielony, nie istotne. Nie działa. Kurde, moze chce ktos z tym plikiem pokombinowac bo juz zalamuje rece?

Napisano

Chie,chie to pierwsze to był namiar gdzie w zbrushu flipnąć.To drugie wytlumaczenie rożnicy między flip vertical a flip green channel.Sorry za zamieszanie:)

Wrzucaj do ściągniecia to zobaczę,aczkolwiek jeszcze nie robilem normali w 3.5 tylko w 3.1 ale co tam:P

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

Juz sie wkurzyłemi Exportowałem model na low poly do maxa i juz zrobiłem uvw jako flatten, wróciłem z tym do zb (da sie połączyć, bez stracenia wyzszych poziomow sdv co jest miłe.) tam zrobilem normalke i z powrotem do maxa i wychodzi takie cos, jest niby lepiej ale dalej zle?!:/

 

16819722.jpg

 

Disp. tez mi taka siatke na modelu tworzy. Co z tym zrobic ?

Napisano

U mnie na zbrushowym AUV tak wyszło normal+disp:

 

dispnormal.jpg

 

A tak sam normal:

normalqa.jpg

 

Artefaktów nie ma,więc cos żle poustawiałeś chyba...jak chcesz to mogę podać swoje ustawienia.

 

Pozdr:)

Napisano

W Zbrushu tak zrobiłem+flip vertical normal mapy przy exporcie.Usunąłem mapowanie i walnąłem od nowa AUV tiles.Zależy jeszcze co w maxiu poustawiałeś:)

 

zbrushseto.jpg

Napisano
  • Autor

Szit zobilem tak i dalej nic, pokaz prosze ustawienia z maxa. Tzn. importu i ust normal bumpa bo nie czaje kompletnie o co komon.

 

Ok chodziło o zmiane gammy w eksportowanej do maxa mapie.

Rozwiazane. Dzieki wielkie.

Edytowane przez kotisded

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.