kotisded Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Witam, mam okrutnie wkurzający problem na którym już ślęczę kilka ładnych godzin i chyba poległem. Przerzuciłem sobie model do zbrusha 3 r costam (ten nowszy chyba niema juz zmappera). Nieznosze robic Map UVW więc zwykle posiłkowałem się zbrushem, który działał idealnie. A teraz nie działa, nie mam pojęcia co robię źle. Stworzyłem koordynaty UVW w zbrushu jako Adaptive UVtiles, zresztą robiłem już wszystkimi innymi, ale poniższy przykład jest na tym. Później zrobiłem mapę wchodze do maxa a tam dup, nie dizała. Koordynaty w sumie się zgadzają, ale coś ten bump dziwnie wychodzi, poza tym obiekt inaczej zaczyna przyjmować światło. 1. to poprost bump, dziwnie to wygląda,. od 2 do 5 to Normal Bump z opcjami kolejno: Tangent, Local XYZ, Screen i world. Co robię nie tak ?
grizleyd Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 gdzieś tam podrodze trza zrobić filp w zbrushu
kotisded Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 Chodzi o flip vertical na teksturze? robie w ten sposob. Normal mapa nałożona na diffuse dostaje koordynaty takie jak powinna.
kotisded Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 Zna sie ktos na eksporcie normalek tak zeby na gg to rozwiazac ? Bo mnie krew juz zalewa:)
mafida Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Flip green channel w tool/normal map.Flip vertical obraca mapkę jeszcze trzeba flipnąć zielony kanał w normal mapie. Pozdr:)
kotisded Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 Robie tak i nie idzie, czekaj... czyli w zbrushu FlipG, potem flip vertical i juz w maxie flip green (y) w normal bumpie w materiałach ?
mafida Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 A po co jeszcze raz w maxie flip green jak już w zbrushu zrobiłes?
kotisded Napisano 7 Styczeń 2010 Autor Napisano 7 Styczeń 2010 2x powtorzyłeś zeby obrocic zielony, nie istotne. Nie działa. Kurde, moze chce ktos z tym plikiem pokombinowac bo juz zalamuje rece?
mafida Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Chie,chie to pierwsze to był namiar gdzie w zbrushu flipnąć.To drugie wytlumaczenie rożnicy między flip vertical a flip green channel.Sorry za zamieszanie:) Wrzucaj do ściągniecia to zobaczę,aczkolwiek jeszcze nie robilem normali w 3.5 tylko w 3.1 ale co tam:P Pozdr:)
kotisded Napisano 7 Styczeń 2010 Autor Napisano 7 Styczeń 2010 ok to łap w *.ztl. Chodzi mi o to żeby nie robić UVW mapy w maxie tylko w zbrushu. http://www.esnips.com/doc/71d5c925-2159-4ab2-a514-b0e947687ec0/smok_glowa uwaga 16mb.
kotisded Napisano 7 Styczeń 2010 Autor Napisano 7 Styczeń 2010 Juz sie wkurzyłemi Exportowałem model na low poly do maxa i juz zrobiłem uvw jako flatten, wróciłem z tym do zb (da sie połączyć, bez stracenia wyzszych poziomow sdv co jest miłe.) tam zrobilem normalke i z powrotem do maxa i wychodzi takie cos, jest niby lepiej ale dalej zle?!:/ Disp. tez mi taka siatke na modelu tworzy. Co z tym zrobic ?
mafida Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 U mnie na zbrushowym AUV tak wyszło normal+disp: A tak sam normal: Artefaktów nie ma,więc cos żle poustawiałeś chyba...jak chcesz to mogę podać swoje ustawienia. Pozdr:)
mafida Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 W Zbrushu tak zrobiłem+flip vertical normal mapy przy exporcie.Usunąłem mapowanie i walnąłem od nowa AUV tiles.Zależy jeszcze co w maxiu poustawiałeś:)
kotisded Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) Szit zobilem tak i dalej nic, pokaz prosze ustawienia z maxa. Tzn. importu i ust normal bumpa bo nie czaje kompletnie o co komon. Ok chodziło o zmiane gammy w eksportowanej do maxa mapie. Rozwiazane. Dzieki wielkie. Edytowane 8 Styczeń 2010 przez kotisded
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się