Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam okrutnie wkurzający problem na którym już ślęczę kilka ładnych godzin i chyba poległem.

 

Przerzuciłem sobie model do zbrusha 3 r costam (ten nowszy chyba niema juz zmappera). Nieznosze robic Map UVW więc zwykle posiłkowałem się zbrushem, który działał idealnie. A teraz nie działa, nie mam pojęcia co robię źle.

 

Stworzyłem koordynaty UVW w zbrushu jako Adaptive UVtiles, zresztą robiłem już wszystkimi innymi, ale poniższy przykład jest na tym. Później zrobiłem mapę wchodze do maxa a tam dup, nie dizała.

 

Koordynaty w sumie się zgadzają, ale coś ten bump dziwnie wychodzi, poza tym obiekt inaczej zaczyna przyjmować światło.

 

1. to poprost bump, dziwnie to wygląda,.

od 2 do 5 to Normal Bump z opcjami kolejno: Tangent, Local XYZ, Screen i world.

 

Co robię nie tak ?

 

 

fsdupa.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Chodzi o flip vertical na teksturze? robie w ten sposob.

Normal mapa nałożona na diffuse dostaje koordynaty takie jak powinna.

Napisano
  • Autor

Zna sie ktos na eksporcie normalek tak zeby na gg to rozwiazac ? Bo mnie krew juz zalewa:)

Napisano

Flip green channel w tool/normal map.Flip vertical obraca mapkę jeszcze trzeba flipnąć zielony kanał w normal mapie.

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

Robie tak i nie idzie, czekaj... czyli w zbrushu FlipG, potem flip vertical i juz w maxie flip green (y) w normal bumpie w materiałach ?

Napisano
  • Autor

2x powtorzyłeś zeby obrocic zielony, nie istotne. Nie działa. Kurde, moze chce ktos z tym plikiem pokombinowac bo juz zalamuje rece?

Napisano

Chie,chie to pierwsze to był namiar gdzie w zbrushu flipnąć.To drugie wytlumaczenie rożnicy między flip vertical a flip green channel.Sorry za zamieszanie:)

Wrzucaj do ściągniecia to zobaczę,aczkolwiek jeszcze nie robilem normali w 3.5 tylko w 3.1 ale co tam:P

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

Juz sie wkurzyłemi Exportowałem model na low poly do maxa i juz zrobiłem uvw jako flatten, wróciłem z tym do zb (da sie połączyć, bez stracenia wyzszych poziomow sdv co jest miłe.) tam zrobilem normalke i z powrotem do maxa i wychodzi takie cos, jest niby lepiej ale dalej zle?!:/

 

16819722.jpg

 

Disp. tez mi taka siatke na modelu tworzy. Co z tym zrobic ?

Napisano

U mnie na zbrushowym AUV tak wyszło normal+disp:

 

dispnormal.jpg

 

A tak sam normal:

normalqa.jpg

 

Artefaktów nie ma,więc cos żle poustawiałeś chyba...jak chcesz to mogę podać swoje ustawienia.

 

Pozdr:)

Napisano

W Zbrushu tak zrobiłem+flip vertical normal mapy przy exporcie.Usunąłem mapowanie i walnąłem od nowa AUV tiles.Zależy jeszcze co w maxiu poustawiałeś:)

 

zbrushseto.jpg

Napisano
  • Autor

Szit zobilem tak i dalej nic, pokaz prosze ustawienia z maxa. Tzn. importu i ust normal bumpa bo nie czaje kompletnie o co komon.

 

Ok chodziło o zmiane gammy w eksportowanej do maxa mapie.

Rozwiazane. Dzieki wielkie.

Edytowane przez kotisded

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności