Napisano 6 Styczeń 201015 l Witam, mam okrutnie wkurzający problem na którym już ślęczę kilka ładnych godzin i chyba poległem. Przerzuciłem sobie model do zbrusha 3 r costam (ten nowszy chyba niema juz zmappera). Nieznosze robic Map UVW więc zwykle posiłkowałem się zbrushem, który działał idealnie. A teraz nie działa, nie mam pojęcia co robię źle. Stworzyłem koordynaty UVW w zbrushu jako Adaptive UVtiles, zresztą robiłem już wszystkimi innymi, ale poniższy przykład jest na tym. Później zrobiłem mapę wchodze do maxa a tam dup, nie dizała. Koordynaty w sumie się zgadzają, ale coś ten bump dziwnie wychodzi, poza tym obiekt inaczej zaczyna przyjmować światło. 1. to poprost bump, dziwnie to wygląda,. od 2 do 5 to Normal Bump z opcjami kolejno: Tangent, Local XYZ, Screen i world. Co robię nie tak ?
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Chodzi o flip vertical na teksturze? robie w ten sposob. Normal mapa nałożona na diffuse dostaje koordynaty takie jak powinna.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Zna sie ktos na eksporcie normalek tak zeby na gg to rozwiazac ? Bo mnie krew juz zalewa:)
Napisano 6 Styczeń 201015 l Flip green channel w tool/normal map.Flip vertical obraca mapkę jeszcze trzeba flipnąć zielony kanał w normal mapie. Pozdr:)
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Robie tak i nie idzie, czekaj... czyli w zbrushu FlipG, potem flip vertical i juz w maxie flip green (y) w normal bumpie w materiałach ?
Napisano 7 Styczeń 201015 l Autor 2x powtorzyłeś zeby obrocic zielony, nie istotne. Nie działa. Kurde, moze chce ktos z tym plikiem pokombinowac bo juz zalamuje rece?
Napisano 7 Styczeń 201015 l Chie,chie to pierwsze to był namiar gdzie w zbrushu flipnąć.To drugie wytlumaczenie rożnicy między flip vertical a flip green channel.Sorry za zamieszanie:) Wrzucaj do ściągniecia to zobaczę,aczkolwiek jeszcze nie robilem normali w 3.5 tylko w 3.1 ale co tam:P Pozdr:)
Napisano 7 Styczeń 201015 l Autor ok to łap w *.ztl. Chodzi mi o to żeby nie robić UVW mapy w maxie tylko w zbrushu. http://www.esnips.com/doc/71d5c925-2159-4ab2-a514-b0e947687ec0/smok_glowa uwaga 16mb.
Napisano 7 Styczeń 201015 l Autor Juz sie wkurzyłemi Exportowałem model na low poly do maxa i juz zrobiłem uvw jako flatten, wróciłem z tym do zb (da sie połączyć, bez stracenia wyzszych poziomow sdv co jest miłe.) tam zrobilem normalke i z powrotem do maxa i wychodzi takie cos, jest niby lepiej ale dalej zle?!:/ Disp. tez mi taka siatke na modelu tworzy. Co z tym zrobic ?
Napisano 8 Styczeń 201015 l U mnie na zbrushowym AUV tak wyszło normal+disp: A tak sam normal: Artefaktów nie ma,więc cos żle poustawiałeś chyba...jak chcesz to mogę podać swoje ustawienia. Pozdr:)
Napisano 8 Styczeń 201015 l W Zbrushu tak zrobiłem+flip vertical normal mapy przy exporcie.Usunąłem mapowanie i walnąłem od nowa AUV tiles.Zależy jeszcze co w maxiu poustawiałeś:)
Napisano 8 Styczeń 201015 l Autor Szit zobilem tak i dalej nic, pokaz prosze ustawienia z maxa. Tzn. importu i ust normal bumpa bo nie czaje kompletnie o co komon. Ok chodziło o zmiane gammy w eksportowanej do maxa mapie. Rozwiazane. Dzieki wielkie. Edytowane 8 Styczeń 201015 l przez kotisded
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto