adamoo Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Hej moja zabawa z vrayem niedawno sie zaczeła i w zwiazku z tym mam wiele pytan :) Otóz...... Załaczam scenke (moj pierwszy interior) Przekopałem troche forum i postepowałem wg zalecen, ustawien itd. jednak nie wyszło ;/ Na moim renderze kolory sa strasznie blade, wydaje mi sie ze brakuje ostrosci -choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba) tesktury tez nie zachwycają .... NIe wiem od czego zaczac i jak to poprawic ;/ - jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane.... Ustawienia:
arev Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Exponential Color mapping produkuje właśnie takie wypłowiałe kolorki. Możesz spróbować innego color mappingu, np. Reinharda, stosować tekstury i materiały o większym kontraście lub popracować nad obrazkiem w postprodukcji. Z tego co masz spokojnie da się uzyskać obraz o dobrym kontraście i kolorach.
tweety Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane.... Nie patrz na rendering wyjściowy prosto z maxa a na to co możesz z nim zrobić w Photoshopie. Potraktuj to jak biedne i lipne zdjęcie nad którym trzeba ostro popracować.
mirach Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba) masz bardzo niespoje te ustawienia. np wysokie HSp sub i malutki Interpolation samples, podobnie sprawa z light cache gdzie duzo sampli, ale tez duzy sample size. Antyaliasing tez mozna podciagnac. Ale najwazniejsza rade dał ci juz tweety, sluchaj sie go :)
GRiPi Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 (edytowane) @mirach - absolutnie taka kolej rzeczy o której mówisz jest porządana! W irr mapie interpolation samples odpowiada za ilość próbek brana przy "usrednianiu" oswietlenia, zeby zachować plynność jasnoci i brak "plam" na scianach. Majac wysokie Hsph, produkujemy próbki o wysokiej jakości, spójne ze sobą, więc nie ma potrzeby wysokiego int smp, która zamazałaby wszystkie szczegóły. Edytowane 7 Styczeń 2010 przez GRiPi 1
adamoo Napisano 9 Styczeń 2010 Autor Napisano 9 Styczeń 2010 Dzieki za pomoc... w między czasie porobiłem kilka testów, jednak medzie z tym troche zabawy....jak wyskoczy z vraya cos sensownego postaram sie wrzucic.. :)
mirach Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 GRiPi - kurcze, za kazdym razem jak wchodze w technikalia, lub przygladam sie ustawienia innych ludzi, wychodzi ze kazdy ma zupelnie inny sposob i inne podejscie do ustawiania vraya :) Ale jak tak patrze sobie na spot3d to wychodzi ze masz racje z IRR mapa, bede musial sie przyjzec w nastepnej wizce. adamoo - pozwolilem sobie (mow to wywale) zrobic przerobke twojego rendera. Odrazu mowie ze zaden ze mnie mistrz posta (sa na tym forum znacznie lepsi) ale wg mnie udalo sie cos wyciagnac z tego. Jedyne co uzyte to curves, color balance i wyostrzanie za pomoca HiPass filter: pozdrawiam mirach
tweety Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 z tym wysotrzaniem to lekko przegiąłeś hehe. nie wiem skąd taka moda na super hiper ostrości w renderach. skoro idziemy w fotorealizm, to miękkość renderingu jest jak najbardziej wskazana. w fotografi wyostrza się tylko te elementy które naturalnie są eksponowane. czasami myślę, że nadmierne używanie filtra catmull-rom powinno być zakazane ucięciem suta czy czymś równie głupim. zwłaszcza, jak czasami w tych wizkach widzę piękne przejarania otoczone obwódką albo chromy których refleksy są tak ostre, że tną mi firefoxa :]
mirach Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 ta, do tego fakt ze obrazek byl juz ladnie skompresowany nie pomoglo z wyostrzaniem. A czemu tak? bo autor skarzyl sie ze nie ostre, wiec chcialem pokazac jak daleko mozna pojechac z ostroscia w samym poscie. Prosze o nie obcinanie suta ;)
adamoo Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Napisano 14 Styczeń 2010 Mirach mnie sie podoba :) " very nice I like " :D Zalaczam małe poprawki, bez szopa jak narazie....Czegos tu nie kumam - na dywanie i na scianie wrzucilem ten sam materiał VrayOverrideMtl prawie biały diffuse - no i dywanik wyszedł biały a sciana zajezdza lekkim fioletem... hmmm ;/ Mialem okazje tez zerknac na ustawienia gotowe renderów DUZOO LEPSZYCH OD MOICH (interiory) , gdzie wynik koncowy nie trzeba bylo zbytnio poprawiac w photoshopie... staram sie kopiowac ustawienia przy okazji poznajac co do czego słuzy itd. renderuje na regionie u siebie czesc czyjegos renderu - no i super, wszystko jest ok. MOj render - moje swiatła, materiały no i.... klapa...Jakis color balance ? hmmmm ..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się