Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej moja zabawa z vrayem niedawno sie zaczeła i w zwiazku z tym mam wiele pytan :) Otóz...... Załaczam scenke (moj pierwszy interior) Przekopałem troche forum i postepowałem wg zalecen, ustawien itd. jednak nie wyszło ;/

Na moim renderze kolory sa strasznie blade, wydaje mi sie ze brakuje ostrosci -choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba) tesktury tez nie zachwycają .... NIe wiem od czego zaczac i jak to poprawic ;/ - jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane....

nafor.jpg

 

Ustawienia:

ustaw.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Exponential Color mapping produkuje właśnie takie wypłowiałe kolorki. Możesz spróbować innego color mappingu, np. Reinharda, stosować tekstury i materiały o większym kontraście lub popracować nad obrazkiem w postprodukcji. Z tego co masz spokojnie da się uzyskać obraz o dobrym kontraście i kolorach.

Napisano
jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane....

 

Nie patrz na rendering wyjściowy prosto z maxa a na to co możesz z nim zrobić w Photoshopie. Potraktuj to jak biedne i lipne zdjęcie nad którym trzeba ostro popracować.

Napisano
choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba)

 

masz bardzo niespoje te ustawienia. np wysokie HSp sub i malutki Interpolation samples, podobnie sprawa z light cache gdzie duzo sampli, ale tez duzy sample size. Antyaliasing tez mozna podciagnac.

 

Ale najwazniejsza rade dał ci juz tweety, sluchaj sie go :)

Napisano

@mirach - absolutnie taka kolej rzeczy o której mówisz jest porządana! W irr mapie interpolation samples odpowiada za ilość próbek brana przy "usrednianiu" oswietlenia, zeby zachować plynność jasnoci i brak "plam" na scianach. Majac wysokie Hsph, produkujemy próbki o wysokiej jakości, spójne ze sobą, więc nie ma potrzeby wysokiego int smp, która zamazałaby wszystkie szczegóły.

Edytowane przez GRiPi

Napisano
  • Autor

Dzieki za pomoc... w między czasie porobiłem kilka testów, jednak medzie z tym troche zabawy....jak wyskoczy z vraya cos sensownego postaram sie wrzucic.. :)

Napisano

GRiPi - kurcze, za kazdym razem jak wchodze w technikalia, lub przygladam sie ustawienia innych ludzi, wychodzi ze kazdy ma zupelnie inny sposob i inne podejscie do ustawiania vraya :) Ale jak tak patrze sobie na spot3d to wychodzi ze masz racje z IRR mapa, bede musial sie przyjzec w nastepnej wizce.

 

adamoo - pozwolilem sobie (mow to wywale) zrobic przerobke twojego rendera. Odrazu mowie ze zaden ze mnie mistrz posta (sa na tym forum znacznie lepsi) ale wg mnie udalo sie cos wyciagnac z tego. Jedyne co uzyte to curves, color balance i wyostrzanie za pomoca HiPass filter:

 

wizka-post.jpg

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

z tym wysotrzaniem to lekko przegiąłeś hehe. nie wiem skąd taka moda na super hiper ostrości w renderach. skoro idziemy w fotorealizm, to miękkość renderingu jest jak najbardziej wskazana. w fotografi wyostrza się tylko te elementy które naturalnie są eksponowane.

 

czasami myślę, że nadmierne używanie filtra catmull-rom powinno być zakazane ucięciem suta czy czymś równie głupim. zwłaszcza, jak czasami w tych wizkach widzę piękne przejarania otoczone obwódką albo chromy których refleksy są tak ostre, że tną mi firefoxa :]

Napisano

ta, do tego fakt ze obrazek byl juz ladnie skompresowany nie pomoglo z wyostrzaniem.

A czemu tak? bo autor skarzyl sie ze nie ostre, wiec chcialem pokazac jak daleko mozna pojechac z ostroscia w samym poscie. Prosze o nie obcinanie suta ;)

Napisano
  • Autor

Mirach mnie sie podoba :) " very nice I like " :D

Zalaczam małe poprawki, bez szopa jak narazie....Czegos tu nie kumam - na dywanie i na scianie wrzucilem ten sam materiał VrayOverrideMtl prawie biały diffuse - no i dywanik wyszedł biały a sciana zajezdza lekkim fioletem... hmmm ;/

 

Mialem okazje tez zerknac na ustawienia gotowe renderów DUZOO LEPSZYCH OD MOICH (interiory) , gdzie wynik koncowy nie trzeba bylo zbytnio poprawiac w photoshopie... staram sie kopiowac ustawienia przy okazji poznajac co do czego słuzy itd. renderuje na regionie u siebie czesc czyjegos renderu - no i super, wszystko jest ok. MOj render - moje swiatła, materiały no i.... klapa...Jakis color balance ? hmmmm ..

 

 

 

duze.png

 

poczatki2copy.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności