Skocz do zawartości

Wypłowiałe kolory i ogólnie jakos nie tak .....


adamoo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej moja zabawa z vrayem niedawno sie zaczeła i w zwiazku z tym mam wiele pytan :) Otóz...... Załaczam scenke (moj pierwszy interior) Przekopałem troche forum i postepowałem wg zalecen, ustawien itd. jednak nie wyszło ;/

Na moim renderze kolory sa strasznie blade, wydaje mi sie ze brakuje ostrosci -choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba) tesktury tez nie zachwycają .... NIe wiem od czego zaczac i jak to poprawic ;/ - jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane....

nafor.jpg

 

Ustawienia:

ustaw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Exponential Color mapping produkuje właśnie takie wypłowiałe kolorki. Możesz spróbować innego color mappingu, np. Reinharda, stosować tekstury i materiały o większym kontraście lub popracować nad obrazkiem w postprodukcji. Z tego co masz spokojnie da się uzyskać obraz o dobrym kontraście i kolorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies małe i DUZE sugestie bardzo mile widziane....

 

Nie patrz na rendering wyjściowy prosto z maxa a na to co możesz z nim zrobić w Photoshopie. Potraktuj to jak biedne i lipne zdjęcie nad którym trzeba ostro popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choc chyba mam wysokie ustwienia (chyba)

 

masz bardzo niespoje te ustawienia. np wysokie HSp sub i malutki Interpolation samples, podobnie sprawa z light cache gdzie duzo sampli, ale tez duzy sample size. Antyaliasing tez mozna podciagnac.

 

Ale najwazniejsza rade dał ci juz tweety, sluchaj sie go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirach - absolutnie taka kolej rzeczy o której mówisz jest porządana! W irr mapie interpolation samples odpowiada za ilość próbek brana przy "usrednianiu" oswietlenia, zeby zachować plynność jasnoci i brak "plam" na scianach. Majac wysokie Hsph, produkujemy próbki o wysokiej jakości, spójne ze sobą, więc nie ma potrzeby wysokiego int smp, która zamazałaby wszystkie szczegóły.

Edytowane przez GRiPi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRiPi - kurcze, za kazdym razem jak wchodze w technikalia, lub przygladam sie ustawienia innych ludzi, wychodzi ze kazdy ma zupelnie inny sposob i inne podejscie do ustawiania vraya :) Ale jak tak patrze sobie na spot3d to wychodzi ze masz racje z IRR mapa, bede musial sie przyjzec w nastepnej wizce.

 

adamoo - pozwolilem sobie (mow to wywale) zrobic przerobke twojego rendera. Odrazu mowie ze zaden ze mnie mistrz posta (sa na tym forum znacznie lepsi) ale wg mnie udalo sie cos wyciagnac z tego. Jedyne co uzyte to curves, color balance i wyostrzanie za pomoca HiPass filter:

 

wizka-post.jpg

 

pozdrawiam

mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym wysotrzaniem to lekko przegiąłeś hehe. nie wiem skąd taka moda na super hiper ostrości w renderach. skoro idziemy w fotorealizm, to miękkość renderingu jest jak najbardziej wskazana. w fotografi wyostrza się tylko te elementy które naturalnie są eksponowane.

 

czasami myślę, że nadmierne używanie filtra catmull-rom powinno być zakazane ucięciem suta czy czymś równie głupim. zwłaszcza, jak czasami w tych wizkach widzę piękne przejarania otoczone obwódką albo chromy których refleksy są tak ostre, że tną mi firefoxa :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta, do tego fakt ze obrazek byl juz ladnie skompresowany nie pomoglo z wyostrzaniem.

A czemu tak? bo autor skarzyl sie ze nie ostre, wiec chcialem pokazac jak daleko mozna pojechac z ostroscia w samym poscie. Prosze o nie obcinanie suta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirach mnie sie podoba :) " very nice I like " :D

Zalaczam małe poprawki, bez szopa jak narazie....Czegos tu nie kumam - na dywanie i na scianie wrzucilem ten sam materiał VrayOverrideMtl prawie biały diffuse - no i dywanik wyszedł biały a sciana zajezdza lekkim fioletem... hmmm ;/

 

Mialem okazje tez zerknac na ustawienia gotowe renderów DUZOO LEPSZYCH OD MOICH (interiory) , gdzie wynik koncowy nie trzeba bylo zbytnio poprawiac w photoshopie... staram sie kopiowac ustawienia przy okazji poznajac co do czego słuzy itd. renderuje na regionie u siebie czesc czyjegos renderu - no i super, wszystko jest ok. MOj render - moje swiatła, materiały no i.... klapa...Jakis color balance ? hmmmm ..

 

 

 

duze.png

 

poczatki2copy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności