Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji jak wyeksportować maxową kamerę do after effects. Do tej pory pracowałem z Mayką i after radził sobie spokojnie z bake-owaną animacją kamery eksportowaną do pliku .ma. Teraz przyszło mi pracować w porozumieniu z 3ds maxem i nie moge tego przeskoczyć. Dotarłem do strony z pluginem Max2Ae, ale czy bez tego plugina nie da się wykorzystać kamery maxowej w afterze ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

 

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

da sie, tylko z maxa bake'ujesz kamere do rpf-a

 

Copied from AE's help:

 

After Effects imports camera data saved with RLA or RPF sequence files. That data is incorporated into a camera layer that After Effects creates in the Timeline window. You can access the camera data of an imported RLA or RPF sequence and create a camera layer containing that data.

 

To create a camera layer using RLA or RPF data:

 

Place the imported sequence in the Timeline window, and then select the sequence.

Choose Animation > Keyframe Assistant > RPF Camera Import. Note: To create an RLA or RPF file with the camera data in 3D Studio Max, save your rendering in RPF format with Coverage, Z Depth, and Alpha Channels enabled.

 

greets

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie, niewątpliwie jest to jakiś sposób, jednak mnie chodziło o coś w rodzaju eksportu sceny. W maya przeważnie bakewoałem kamerę oraz lokator (helper) który w afterze był rozpoznawany jako Null object. Dzięki temu oprócz samego ruchu kamery mogłem importować do AE takie markery wyznaczające mi obszar w przestrzeni w którym się dzieje jakaś akcja. Dodatkowo, każdy lokator mogłem constrainować do poruszającego się obiektu i dzięki temu później w AE do tego lokatora mogłem przyczepiać np. Emitery cząsteczek, warstwy z kompozytami, flary itd.

 

Wyekstraktowałem sobie kamerę z pliku RLA, ale odnalezienie się teraz na piechotę w scenie jest dość trudne. Po wstawieniu jakiegokolwiek obiektu widać, że ruch kamery się zgada, ale nie mogę dobrze ustalić pozycji obiektu by trzymał się renderingu tak jak powinien. Gdbym miał w tym miejscu lokator, mógłbym zwyczajnie przechwycić pozycję lokatora i przypisać ją do wybranego objektu, a tak na oko, nie bardzo to wychodzi.

Napisano

Cześć,

czy ruch kamery po greenscreen da się załadować do 3ds'a tym pluginem?

Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens?

Napisano
Cześć,

czy ruch kamery po greenscreen da się załadować do 3ds'a tym pluginem?

Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens?

 

Cześć,

Nie.

Nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności