Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji jak wyeksportować maxową kamerę do after effects. Do tej pory pracowałem z Mayką i after radził sobie spokojnie z bake-owaną animacją kamery eksportowaną do pliku .ma. Teraz przyszło mi pracować w porozumieniu z 3ds maxem i nie moge tego przeskoczyć. Dotarłem do strony z pluginem Max2Ae, ale czy bez tego plugina nie da się wykorzystać kamery maxowej w afterze ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

 

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

da sie, tylko z maxa bake'ujesz kamere do rpf-a

 

Copied from AE's help:

 

After Effects imports camera data saved with RLA or RPF sequence files. That data is incorporated into a camera layer that After Effects creates in the Timeline window. You can access the camera data of an imported RLA or RPF sequence and create a camera layer containing that data.

 

To create a camera layer using RLA or RPF data:

 

Place the imported sequence in the Timeline window, and then select the sequence.

Choose Animation > Keyframe Assistant > RPF Camera Import. Note: To create an RLA or RPF file with the camera data in 3D Studio Max, save your rendering in RPF format with Coverage, Z Depth, and Alpha Channels enabled.

 

greets

Napisano

Dzięki wielkie, niewątpliwie jest to jakiś sposób, jednak mnie chodziło o coś w rodzaju eksportu sceny. W maya przeważnie bakewoałem kamerę oraz lokator (helper) który w afterze był rozpoznawany jako Null object. Dzięki temu oprócz samego ruchu kamery mogłem importować do AE takie markery wyznaczające mi obszar w przestrzeni w którym się dzieje jakaś akcja. Dodatkowo, każdy lokator mogłem constrainować do poruszającego się obiektu i dzięki temu później w AE do tego lokatora mogłem przyczepiać np. Emitery cząsteczek, warstwy z kompozytami, flary itd.

 

Wyekstraktowałem sobie kamerę z pliku RLA, ale odnalezienie się teraz na piechotę w scenie jest dość trudne. Po wstawieniu jakiegokolwiek obiektu widać, że ruch kamery się zgada, ale nie mogę dobrze ustalić pozycji obiektu by trzymał się renderingu tak jak powinien. Gdbym miał w tym miejscu lokator, mógłbym zwyczajnie przechwycić pozycję lokatora i przypisać ją do wybranego objektu, a tak na oko, nie bardzo to wychodzi.

Napisano
Cześć,

czy ruch kamery po greenscreen da się załadować do 3ds'a tym pluginem?

Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens?

 

Cześć,

Nie.

Nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności