Napisano 12 Styczeń 201015 l Witam wszystkich. Nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji jak wyeksportować maxową kamerę do after effects. Do tej pory pracowałem z Mayką i after radził sobie spokojnie z bake-owaną animacją kamery eksportowaną do pliku .ma. Teraz przyszło mi pracować w porozumieniu z 3ds maxem i nie moge tego przeskoczyć. Dotarłem do strony z pluginem Max2Ae, ale czy bez tego plugina nie da się wykorzystać kamery maxowej w afterze ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Napisano 12 Styczeń 201015 l da sie, tylko z maxa bake'ujesz kamere do rpf-a Copied from AE's help: After Effects imports camera data saved with RLA or RPF sequence files. That data is incorporated into a camera layer that After Effects creates in the Timeline window. You can access the camera data of an imported RLA or RPF sequence and create a camera layer containing that data. To create a camera layer using RLA or RPF data: Place the imported sequence in the Timeline window, and then select the sequence. Choose Animation > Keyframe Assistant > RPF Camera Import. Note: To create an RLA or RPF file with the camera data in 3D Studio Max, save your rendering in RPF format with Coverage, Z Depth, and Alpha Channels enabled. greets
Napisano 12 Styczeń 201015 l Autor Dzięki wielkie, niewątpliwie jest to jakiś sposób, jednak mnie chodziło o coś w rodzaju eksportu sceny. W maya przeważnie bakewoałem kamerę oraz lokator (helper) który w afterze był rozpoznawany jako Null object. Dzięki temu oprócz samego ruchu kamery mogłem importować do AE takie markery wyznaczające mi obszar w przestrzeni w którym się dzieje jakaś akcja. Dodatkowo, każdy lokator mogłem constrainować do poruszającego się obiektu i dzięki temu później w AE do tego lokatora mogłem przyczepiać np. Emitery cząsteczek, warstwy z kompozytami, flary itd. Wyekstraktowałem sobie kamerę z pliku RLA, ale odnalezienie się teraz na piechotę w scenie jest dość trudne. Po wstawieniu jakiegokolwiek obiektu widać, że ruch kamery się zgada, ale nie mogę dobrze ustalić pozycji obiektu by trzymał się renderingu tak jak powinien. Gdbym miał w tym miejscu lokator, mógłbym zwyczajnie przechwycić pozycję lokatora i przypisać ją do wybranego objektu, a tak na oko, nie bardzo to wychodzi.
Napisano 12 Styczeń 201015 l to Ci sie przyda http://www.wrzuc.to/pl/OlGTZ4YRJ.wt jak potrzebuje to korzystam wlasnie z tego i działą taka jak napisłeś jest to skrypt do maxa który sie przeciąga na viewport i plugin do aftera a tu strona autora http://after3dsmax.artandgj.com/
Napisano 10 Luty 201015 l Cześć, czy ruch kamery po greenscreen da się załadować do 3ds'a tym pluginem? Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens?
Napisano 10 Luty 201015 l Cześć, czy ruch kamery po greenscreen da się załadować do 3ds'a tym pluginem? Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens? Cześć, Nie. Nie wiem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto