Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

1.Mam problem z kamerą, otóż gdy chcę zrobić by się poruszała to wtedy kamera dostaje dodatkowych ruchów np jak przesuwa się a następnie chce zrobić fragment, że stoi nieruchomo w miejscu to kamera dostaje dziwnej rotacji jakby odchylała się i wracała do swojej pozycji i tak samo jest z obiektami...robiłem to poprzez dodanie klatek kluczowych i poprawne ustawienie kamery ale może jest prostszy sposób?

2.i jeszcze jedno pytanko. Mam problem z nadaniem textury na podłoże. W surface editor przy kolorze naciskam E i ładuje dobrze ale gdy chcę wyskalować to strasznie rozciąga mi texture...texture mam wielkości 505x505px a podłoże 75mx90m czy da się to jakoś zrobić w programie aby ładnie się nałożyło i ewentualnie textura może sie powielić?

z góry dzięki za odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Z pierwszym pytaniem ciężko pomóc, bo nie wiadomo co tam namieszałeś :)

Najlepiej skasuj to i zrób od nowa, pamiętaj że jak będziesz wykonywał gwałtowne ruchy to kamera może właśnie zacząć świrować, zatrzymywać się w miejscu itd. Od poprawiania takich błędów jest graph editor, postudiuj instrukcję tam to jest wyjaśnione. A jak to nic nie da to pytaj dalej na forum ale na konkretnych przykładach, może jakiś screenshot.

 

Sprawa tekstury: naciskasz przede wszystkim T i w Twoim przypadku możesz ustawić tryb nanoszenia tekstury Planar i koniecznie w osi Y (rzutowana wzdłuż tej osi, czyli z góry), w tym momencie tesktura już powinna być ładnie nałożona, nie naciskaj automatic sizing, chyba że chcesz żeby się dopasowała wielkością do twojego podłoża, ale wtedy będzie rozciągnięta tak jak mówisz. Jeśli chcesz regulować wielkość tekstury od tego masz zakładkę "scale".

Napisano (edytowane)

Ford wyjaśnił drugie do ja dopowiem pierwsze.

Gdy zaznaczona jest kamera wciskaj: Ctrl+F2 (graph editor). Otworzy się panel w którym animacja Twojej kamery ma formę wykresu liniowego. Poziomo są klatki bądź czas a pionowo wartość wybranego kanału. kanały zazwyczaj wszystkie są zaznaczone (Translacja, rotacja, skala we wszyskich trzech osiach i płaszczyznach). Można wszystko edytować osobno albo jednocześnie. Pod wykresem na którym masz różnokolorowe krzywe (animowane knały) znajduje się pole dotyczące rodzaju wybranych kluczy. Są to: TCB, Linear bezier i step . Standardowo - defoltowo :-) Graph editor ustawiony jest na tworzenie kluczy typu TCB. Dlatego właśnie Twoja kamera ma przyruchy. W polach CTB możesz wpisywać wartości pomiedzy -1 i 1. Pokombinuj a zobaczysz. 1 wszędzie, daje daje efekt fajnego zwolnienia przed i po kluczu prostuje fisiunki ,ale "easy in easy out" nie wszędzie pasuje. Dużą kontrolę daje bezier bo możesz zmiękczać i wyostrzać szybkość animacji w dowolny sposób edytując krzywą za pomocą ramion o dowolnej dlugości przy każdym kluczu. Liniear spowoduje że animacja może być kanciasta, czasem jest taka potrzeba. Np gdy chcesz animować robota czy ramie spawacza. Step zatrzymuje ruch do natępnej klatki. Klucze można stosować dowolnie, aby animacja była super dopracowana. Jednak jak to ma być tylko tak pobieżnie to często zdaża się, że uda się osiągnąć zadowalający efekt w 3 ruchy, no 4:

1. CTRL+F2

2. zaznaczyć wszystkie kanały (po lewej)

3. zaznaczyć wszyskie klucze na wszyskich kanałach (obwiednie kolorowe z kropkami)klucze podświetlą się na żółto.

4. W polach TCB pisać 1,1,1. Powinno być git. Można też wpisać wybiórczo i też może być dobrze.Analizuj przebiegi krzywych przy kluczach zrozumiesz o co chodzi.

Edytowane przez viater
Napisano

dzięki chłopaki

w texturze oś zła dałem i to było przyczyną niepowodzenia

a co do tego z kamerą to już obczaiłem bo wcześniej bawiłem się tym na obiektach i TCB zmieniałem na Linear bo tam jest kilka ustawień...ale ok będę na przyszłość wiedział

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności