Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam , Chciałem prosić ponownie o podpowiedź odnosnie 3dsmax ,

jak sobie poradzić jeśli skończyły mi się sloty w edytorze materiałów w 3dsmax a chce stworzyć kolejne ? (mam już rozwiniętą zakładke 6x4)

Kiedy robie nowy materiał to tworząc go w slocie w którym istnieje jakiś inny przypisany do obiektu nastepuje zamiana materiału a nie chce żeby mi stary materiał ginął ?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Naciskasz klawisz "M" (material editor), wybierasz materiał, który chcesz usunąć z material editor klikasz na taki czarny X, wybierasz drugą opcję i dajesz ok. Jeśli chcesz przywrócić stary materiał który jest na obiekcie musisz posłużyć się narzędziem pick material from object, lub Get material w zakładce material.

Pozdrawiam.

Napisano

Poczytaj w helpie o "Multi/Sub-Object material" i "Material ID".

Napisano

albo lepiej wybieraj nowy materiał za pomocą tej niebieskiej kuleczki po lewej stronie, a nie tym klawiszkiem po prawej na której jest napisany "rodzaj" materiału.

 

RA - tu chyba nie o to chodziło fishowi

Napisano

zapchał mu się kulkami material editor i nie umie wybrać nowego, zamiast zrobić GET MATERIAL to on zmieniał istniejący. Nie ten guziczek wdusił .

Napisano
  • Autor

dziekuje za podpowiedzi,

tak korzystam też z tego multisub object ale mam też z tym problem ponieważ żeby przypisać sub materiał po ID do obiektu to musze edytować obiekt na poziomie siatki i wybrać dane polygony i przypisać ID zeby działało , jest to bardzo męczące przy duzej scenie.

Czy da się nadać ID całemu obiektowi jesli nie chce go edytować na poziomie siatki i powiązać z multisub obj ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności