Gość Arczi00 Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 Dla wielu z was rzecz oczywista mi przysporzyła spory problem, jak włączyć podświetlanie krawędzi np. mam zielony box i żeby krawędzie były białe i ciągle widoczne. Modeluje samochód z bluprinta z tutarialu i po prosty krawędzie są juz tak małe że ich nie widać i nie mogę trafić w nie, o orientacji w co klikam i gdzie jest najbliższy tez mogę zapomnieć bez tego. Szukałem tego i nie mogłem znaleźć, nawet nie wiem czego szukać:/ tutaj na forum tez szukałem ale nie znalazłem, może przeoczyłem. PS. jest to mój pierwszy post i jestem jeszcze zielony w modelowaniu na razie jakieś 3 tygodnie się bawię w 3d maxie. Z góry dzięki za odpowiedź
Quadysz Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 poszukaj 'edge faces' (F4) i jeszcze moze Ci sie przydac zmiana widoku na wireframe/smooth and highlights (F3)
Gość Arczi00 Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 Dzięki wielkie! skrót (F4) to to o co mi chodzi, a (F3) to już w ogóle będzie pikuś teraz to dokończyć:) jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź.
makler Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 (edytowane) Sory, że tak odkopuje :) ale mam troszkU inny problem. Modeluję sobie felge i również nie widze krawędzi. Nie chciałbym używać F4 bo ona każdego face'a dzieli na triangle. Zazwyczaj widoczne były zwykłe edge, które po zaznaczeniu podświetlały się na czerwono a teraz nie ma nic :( Jeśli znacie odpowiedź to będe dźwięczny :) Mogę dodać, że w momencie zaznaczenia face'a też jest to niewidoczne. Poniżej screen w którym zaznaczone zostały dwie krawędzie dolna i prawa :/ i jak to naprawić ? Edytowane 15 Luty 2010 przez makler
makler Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 ok, inaczej poniewąz nadal nie mogę sobie poradzić z tym problemem, jak znam zycie to jakis banał. Zauważyłem że w maxie zainstalowanym na moim lapie korzystając z F4 pokazuje mi się siatka i nie dzieli mi jej dodatkowo na trójkąty czyli tak jak bym chciał :) Z tym, że na stacjonarnym nie jest tak dobrze. Każdy polygon podzielony jest na trójkąty a przez to robi sie ogromny bałagan i siatka staje się niewidoczne a do tego jeszcze moje vertexy przybierają oogromnych rozmiarów ... wiecie co z tym zrobic ?
mafida Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 ok, inaczej poniewąz nadal nie mogę sobie poradzić z tym problemem, jak znam zycie to jakis banał. Zauważyłem że w maxie zainstalowanym na moim lapie korzystając z F4 pokazuje mi się siatka i nie dzieli mi jej dodatkowo na trójkąty czyli tak jak bym chciał :) Z tym, że na stacjonarnym nie jest tak dobrze. Każdy polygon podzielony jest na trójkąty a przez to robi sie ogromny bałagan i siatka staje się niewidoczne a do tego jeszcze moje vertexy przybierają oogromnych rozmiarów ... wiecie co z tym zrobic ? Nie masz przypadkiem ustawione directx 10 w opcjach?Przełącz na 9.Jak nie to to wyłącz "display all triangle edges" w preferences/viewports/configure driver. Pozdr:) 1
makler Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 maaaaaan, zmienilem na D9 i wszystko HULAA, ratujesz mnie :d teraz to az chce sie robic ;) dziękoooowa pzdr i rep ofc :D 1
Rekomendowane odpowiedzi