HuMfrey Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 próbuję wyrenderować coś w Maya i jako, że przesiadam się z XSI mam parę problemów, z którymi nie mogę sobie sam poradzić, może ktos z was mi pomoże? - nie rozumiem różnicy pomiędzy Render-passami a render-layerami, plus do tego w render layerach są jeszcze pass contribution maps, czemu mamy aż trzy rzeczy które wydają się słuzyć do tego samego? jaka jest między nimi rożnica i kiedy używać jednych a kiedy drugich? - mam do wyrenderowania trzy obiekty, ale w jednym i tylko w tym jednym passie chciałbym, żeby jeden obiekt był czerwony(miał osobna teksturę constant color -czerwony), drugi zielony, a trzeci niebieski chodzi mi o to że nie chcę na stałe zmieniać tekstury żadnego z tych obiektów, chcę je zmienić tylko w tym jednym passie (żeby wyrenderować sobie trojkolorową maskę do aftera) z góry dziękuję z pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 render passow uzywaj jesli chcesz wypuscic sobie np tylko cienie albo tylko diffuse albo tylko specular. render layerow uzywaj jak chcesz wypuscic np maski na elementy rozne, chcesz miec jakies wlasciwosci materialow inne w kazdym layerze itp. Ogolnie render layery pozwalaja wszystkim atrybutom nadac override (ja sie przesiadam wlasnie teraz w druga strone ;) ) odnosnie pytana drugiego utworz render layer, kliknij na niego i jak masz go na liscie zaznaczonego przypisz te materialy jakie chcesz. Aha - przy ustawieniu sciezki do renderu jak wpiszesz %l to maya doda nazwe render layera czyli np %s/%l_%s_sceneczka bedzie ci renderowac do nazwasceny/nazwalayera_nazwasceny_sceneczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolomeo Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 jak jesteś na danym render layer to jakikolwiek materiał przypiszesz będzie on tylko w danym render layerze. no i największa kozacka ficzera mayki - jak na jakimkolwiek atrybucie/okienku, będąc równolegle na poziomie jakiegoś render layera, naciściesz prawy klawisz myszy i wciśniesz overrida - dany atrybut będzie miał taką wartość tylko w tym layerze. ale w sumiew chyba Krupsion napisał to samo już... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się