Napisano 30 Styczeń 201015 l Mam pewien kłopot, z którym nijak nie mogę sobie poradzić. Oświetlam scenę mapą HDR + jedno światło VrayLight. Obiekt mój stoi na Plejnie. Chciałbym, żeby vraylight nie rzucał cienia ani światła na mojego plejna (świecić ma jedynie na mój obiekt). Normalnie wygląda to tak jak na obrazie1, po właczeniu invisible - obraz2, po włączeniu invisible oraz exclude tego plejna z opcją both (Illumination i Shadow casting) wygląda to jak na obrazie3. Co zrobić?
Napisano 30 Styczeń 201015 l Odznacz samo ilumination w exclude. Sprawdź czy plane nie przecina vraylighta. Odznacz cast shadow w object properties Vraylighta.
Napisano 30 Styczeń 201015 l Autor Hynol, dalej jest cień. Cast shadow to chyba dotyczy cieni obiektów, które vraylight oświetla, a nie samego lighta.
Napisano 31 Styczeń 201015 l W propertisach MAXowych obiektu (nie vrayowych) Cast Shadow dotyczy rzucania cienia przez obiekt (albo przez światło jeżeli jest ono geometryczne). Później sprawdzę czy Vrayowskie światło w ogóle rzuca cienie od enviromentu bo nie pamiętam i jak to wyłączyć. Ale to później - wieczorkiem raczej.
Napisano 31 Styczeń 201015 l Dobra - rozkminiłem :). To co się pojawia na planie to nie jest światło od światła, ale odbite od niego promienie GI z enviromentu. Nie da się tego ominąć z tego co widzę bo nie można vraylighta wywalić z kolejki GI... Ale można to osobno wyrenderować. Znaczy będzie trzeba zrobić dwa renderingi i połączyć je w PSie, ale efekt będzie taki jak sobie życzysz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto