Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pewien kłopot, z którym nijak nie mogę sobie poradzić. Oświetlam scenę mapą HDR + jedno światło VrayLight. Obiekt mój stoi na Plejnie. Chciałbym, żeby vraylight nie rzucał cienia ani światła na mojego plejna (świecić ma jedynie na mój obiekt). Normalnie wygląda to tak jak na obrazie1, po właczeniu invisible - obraz2, po włączeniu invisible oraz exclude tego plejna z opcją both (Illumination i Shadow casting) wygląda to jak na obrazie3.

 

Co zrobić?

 

75605206.jpg

 

16322937.jpg

 

67265615.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W propertisach MAXowych obiektu (nie vrayowych) Cast Shadow dotyczy rzucania cienia przez obiekt (albo przez światło jeżeli jest ono geometryczne). Później sprawdzę czy Vrayowskie światło w ogóle rzuca cienie od enviromentu bo nie pamiętam i jak to wyłączyć. Ale to później - wieczorkiem raczej.

Napisano

Dobra - rozkminiłem :). To co się pojawia na planie to nie jest światło od światła, ale odbite od niego promienie GI z enviromentu. Nie da się tego ominąć z tego co widzę bo nie można vraylighta wywalić z kolejki GI...

 

Ale można to osobno wyrenderować. Znaczy będzie trzeba zrobić dwa renderingi i połączyć je w PSie, ale efekt będzie taki jak sobie życzysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności