Tamyl91 Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 Mam pewien kłopot, z którym nijak nie mogę sobie poradzić. Oświetlam scenę mapą HDR + jedno światło VrayLight. Obiekt mój stoi na Plejnie. Chciałbym, żeby vraylight nie rzucał cienia ani światła na mojego plejna (świecić ma jedynie na mój obiekt). Normalnie wygląda to tak jak na obrazie1, po właczeniu invisible - obraz2, po włączeniu invisible oraz exclude tego plejna z opcją both (Illumination i Shadow casting) wygląda to jak na obrazie3. Co zrobić?
Hynol Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 Odznacz samo ilumination w exclude. Sprawdź czy plane nie przecina vraylighta. Odznacz cast shadow w object properties Vraylighta.
Tamyl91 Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 Hynol, dalej jest cień. Cast shadow to chyba dotyczy cieni obiektów, które vraylight oświetla, a nie samego lighta.
Hynol Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 W propertisach MAXowych obiektu (nie vrayowych) Cast Shadow dotyczy rzucania cienia przez obiekt (albo przez światło jeżeli jest ono geometryczne). Później sprawdzę czy Vrayowskie światło w ogóle rzuca cienie od enviromentu bo nie pamiętam i jak to wyłączyć. Ale to później - wieczorkiem raczej.
Tamyl91 Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 Trzymam za słowo, bo sam sobie nie poradzę...
Hynol Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Dobra - rozkminiłem :). To co się pojawia na planie to nie jest światło od światła, ale odbite od niego promienie GI z enviromentu. Nie da się tego ominąć z tego co widzę bo nie można vraylighta wywalić z kolejki GI... Ale można to osobno wyrenderować. Znaczy będzie trzeba zrobić dwa renderingi i połączyć je w PSie, ale efekt będzie taki jak sobie życzysz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się