Gość adrian_b Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Witam jestem nowy na forum i szukałem na forum jakis postow rigging maya ale nie udalo mi sie niczego znalezc. Potrzebuje jakiegos tutka nie za dlugiego zeby zrigowac dobrze postac bardziej w stylu cartoon. Z gory bede wdzieczny za pomoc. Pozatym mam pytanie czy mozna jakos eksportowwac przygotowany juz szkielet i go przypisac do postaci czy raczej nie? Pozdrawiam adrian_b
Kroopson Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 exportować do czego? A co do samego rigowania "w stylu cartoon" to nawet sobie nie wyobrażasz jak długi i skomplikowany jest to temat. Zaczynając od setupów typu squash/stretch, przez gigantyczne deformacje siatek twarzy a na symualcjach soft body niektórych elementów kończąc. Poczytaj trochę na http://www.rigging101.com - tam jest tylko rąbek tematu uchylony.
Tomasz_87 Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 na forum w dziale tutoriale ->videotutoriale jest gdzies tutorial po polsku przygotowany przez jednego z urzytkownikow forum na temat podstaw rigowania w majce. poszukaj,napewno znajdziesz. a co do drugiego pytania, tak mozna eksprotowac kosci z aniamcja do innych prorgamow, uzywaj do tego plikow fbx i importowac do majki tez mozna i podpinac aniamcje podistnejace juz modele i kosci. jeden z kursow od digital tutors byl wlasnie na temat podpinania aniamcji z motion capture do istniejacych rigow w majce, niestety nie pwiem ci teraz ktory, musisz poszukac na ich stronie :)
Gość adrian_b Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Yhm dzięki za pomoc to może pytanie z innej beczki.. Czy znacie jakiegoś softa w takim razie w którym można fajnie zanimować postać wymodelowaną w Maya ? Zależy mi na tym, żeby soft nie był za bardzo skomplikowany. Słyszałem coś na temat iclone ale nie wiem jak to działa. Zdążyłem zauważyć, że proces riggowania jest skomplikowany. Tak czy inaczej chce się go nauczyć tylko narazie potrzebuje zrobić na teraz prosta animacje postaci więc może jakiś inny soft do ktorego moge importowac plik obj? Pozdrawiam
Tomasz_87 Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 doanimacji najlepszy jest motion builder ood autodesku, mozna do niego bodajze importowac pliki fbx i obj :) czy jest latwy ? nie wiem, nie uzywalem go nigdy, z tego co widzialem jest taki sobie, ma troche opcji. najlepszym wyjsciem bedzie pobranie triala czy tam PLE i poprobowanie czy ci odpowiada czy tez nie. jest jeszcze program messiah ale interfejs ma podobny do lightwave i na poczatku ciezko jest sie w nim polapac dlateg ozdecydowanie polecam motion buildera. ale przeciez mozesz z powodzeniem animowac w majce.
Gość adrian_b Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Dzięi Tomasz_87 za pomoc, Ten soft messiah wyglada calkiem ciekawie:) Motion builder też tylko mnie zalezy w zasadzie na prostym riggowaniu a w messiag na tutkach wyglada to bardzo latwo. Zobaczymy odnalazlem tez jakies pluginy do Maya z automatcyznym rigowaniem
Tomasz_87 Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 do majki jest duzo darmowych skryptow do rigowania, sprawdz w dziale maya w jednymz podwiesoznych tematow, bodajze wasze ulubione skrypty lubpodobnie, tam masz pelno linkow do darmowych skryptow min do rigowowania. rugowanie mozesz zrobic w majce a pozniej importowac sobie rig do jakeigo programu chcesz
Chrupek Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 jednym z fajniejszych jest: http://www.anzovin.com/products/tsm2maya.html
Kris_R Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Tomasz - napisałeś coś niesamowicie zabawnego i niestety muszę to sprostować: "doanimacji najlepszy jest motion builder ood autodesku (...) czy jest latwy ? nie wiem, nie uzywalem go nigdy.." No niestety mijasz się z prawdą bardzo mocno. Nie ma NAJLEPSZEGO softu do animacji. Najlepszy jest taki, który się zna i który się potrafi używać oraz taki, który jest w stanie dać oczekiwane rezultaty. Jeśli rzucić okiem na takie filmy jak Kung Fu Panda, Shrek, to jednak głównie Maya. Jeśli zasugerowałeś się Avatarem, to tam w making ofach pojawia się MotionBuilder.. ale tylko dlatego, że Avatar jest mocno oparty na mocapie. A tam gdzie mocap tam i motion builder. Ja znam sporo programów - jedne lepiej, drugie gorzej. W każdym da się zrobić fajne animki. Czy to będzie Blender, czy Lightwave, czy XSI, czy Cinema4d, czy max... obojętnie. Decyzję, który akurat nam przypasi najbardziej..należy podjąć samemu.
Reanimator Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Kris, jasne, w kazdym sie da, ale przyjemnosc i latwosc pracy w kazdym z wymienionych programow to inna bajka i nie przekonasz mnie, ze w kazdym jest tak samo, bo nie jest ;)
Kris_R Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Nigdy nic takiego nie napisałem, że w każdym sofcie pracuje się tak samo wygodnie. Napisałem, że w każdym da się animować. Napisałem też, że wyboru programu należy dokonać samemu, bo to indywidualna sprawa. I to, co dla jednego jest wygodne, dla innego wcale nie musi. Tylko po co piszę to raz jeszcze, skoro już to napisałem post wyżej? :) Albo ja piszę niejasno, albo ty czytasz koślawo :D A jako starzy wyjadacze w animacji 3d i tak swoje wiemy ;)
Reanimator Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 E tam, wszystko rozumiem, po prostu uwazam, ze jest to obiektywnie do zmierzenia, ktory jest lepszy ;) Kiedys to zrobie;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się