Skocz do zawartości

Pomoc Rigging Maya


Gość adrian_b

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adrian_b

Witam jestem nowy na forum i szukałem na forum jakis postow rigging maya ale nie udalo mi sie niczego znalezc. Potrzebuje jakiegos tutka nie za dlugiego zeby zrigowac dobrze postac bardziej w stylu cartoon. Z gory bede wdzieczny za pomoc. Pozatym mam pytanie czy mozna jakos eksportowwac przygotowany juz szkielet i go przypisac do postaci czy raczej nie? Pozdrawiam adrian_b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

exportować do czego?

 

A co do samego rigowania "w stylu cartoon" to nawet sobie nie wyobrażasz jak długi i skomplikowany jest to temat. Zaczynając od setupów typu squash/stretch, przez gigantyczne deformacje siatek twarzy a na symualcjach soft body niektórych elementów kończąc. Poczytaj trochę na http://www.rigging101.com - tam jest tylko rąbek tematu uchylony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum w dziale tutoriale ->videotutoriale jest gdzies tutorial po polsku przygotowany przez jednego z urzytkownikow forum na temat podstaw rigowania w majce. poszukaj,napewno znajdziesz.

a co do drugiego pytania, tak mozna eksprotowac kosci z aniamcja do innych prorgamow, uzywaj do tego plikow fbx i importowac do majki tez mozna i podpinac aniamcje podistnejace juz modele i kosci. jeden z kursow od digital tutors byl wlasnie na temat podpinania aniamcji z motion capture do istniejacych rigow w majce, niestety nie pwiem ci teraz ktory, musisz poszukac na ich stronie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian_b

Yhm dzięki za pomoc to może pytanie z innej beczki.. Czy znacie jakiegoś softa w takim razie w którym można fajnie zanimować postać wymodelowaną w Maya ? Zależy mi na tym, żeby soft nie był za bardzo skomplikowany. Słyszałem coś na temat iclone ale nie wiem jak to działa. Zdążyłem zauważyć, że proces riggowania jest skomplikowany. Tak czy inaczej chce się go nauczyć tylko narazie potrzebuje zrobić na teraz prosta animacje postaci więc może jakiś inny soft do ktorego moge importowac plik obj? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doanimacji najlepszy jest motion builder ood autodesku, mozna do niego bodajze importowac pliki fbx i obj :) czy jest latwy ? nie wiem, nie uzywalem go nigdy, z tego co widzialem jest taki sobie, ma troche opcji. najlepszym wyjsciem bedzie pobranie triala czy tam PLE i poprobowanie czy ci odpowiada czy tez nie. jest jeszcze program messiah ale interfejs ma podobny do lightwave i na poczatku ciezko jest sie w nim polapac dlateg ozdecydowanie polecam motion buildera. ale przeciez mozesz z powodzeniem animowac w majce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrian_b

Dzięi Tomasz_87 za pomoc, Ten soft messiah wyglada calkiem ciekawie:) Motion builder też tylko mnie zalezy w zasadzie na prostym riggowaniu a w messiag na tutkach wyglada to bardzo latwo. Zobaczymy odnalazlem tez jakies pluginy do Maya z automatcyznym rigowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do majki jest duzo darmowych skryptow do rigowania, sprawdz w dziale maya w jednymz podwiesoznych tematow, bodajze wasze ulubione skrypty lubpodobnie, tam masz pelno linkow do darmowych skryptow min do rigowowania. rugowanie mozesz zrobic w majce a pozniej importowac sobie rig do jakeigo programu chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz - napisałeś coś niesamowicie zabawnego i niestety muszę to sprostować:

"doanimacji najlepszy jest motion builder ood autodesku (...) czy jest latwy ? nie wiem, nie uzywalem go nigdy.."

 

No niestety mijasz się z prawdą bardzo mocno. Nie ma NAJLEPSZEGO softu do animacji. Najlepszy jest taki, który się zna i który się potrafi używać oraz taki, który jest w stanie dać oczekiwane rezultaty. Jeśli rzucić okiem na takie filmy jak Kung Fu Panda, Shrek, to jednak głównie Maya. Jeśli zasugerowałeś się Avatarem, to tam w making ofach pojawia się MotionBuilder.. ale tylko dlatego, że Avatar jest mocno oparty na mocapie. A tam gdzie mocap tam i motion builder. Ja znam sporo programów - jedne lepiej, drugie gorzej. W każdym da się zrobić fajne animki. Czy to będzie Blender, czy Lightwave, czy XSI, czy Cinema4d, czy max... obojętnie. Decyzję, który akurat nam przypasi najbardziej..należy podjąć samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nic takiego nie napisałem, że w każdym sofcie pracuje się tak samo wygodnie. Napisałem, że w każdym da się animować. Napisałem też, że wyboru programu należy dokonać samemu, bo to indywidualna sprawa. I to, co dla jednego jest wygodne, dla innego wcale nie musi.

Tylko po co piszę to raz jeszcze, skoro już to napisałem post wyżej? :) Albo ja piszę niejasno, albo ty czytasz koślawo :D A jako starzy wyjadacze w animacji 3d i tak swoje wiemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności