Napisano 5 Luty 201015 l Witajcie, nie wiem czy w dobrym miejscu zadaję to pytanie, no ale animacja cieczy to też animacja. Robię chlapnięcie wody lecące w przestrzeni w slowmotion. Mam problem z kropelkami chciałbym uzyskać efekt rotacji deformacji jak na tym filmiku Czy wie ktoś jak uzyskać taki efekt w realflow?
Napisano 5 Luty 201015 l Autor staram się robić animację w realflow.. może jakimś wyjściem byłoby animowanie kropelek w maxie.. a strumienia w realflow. Jak uważacie?
Napisano 6 Luty 201015 l zadales to samo pytanie na realflowforum.com ale nadal nie rozumiem o jaka rotacje Ci chodzi ;]
Napisano 8 Luty 201015 l Autor Sorki jeśli wyraziłem się niejasno. Chodzi mi o to: krople które oddzieliły się od strumienia cieczy w realflow poruszają się jednostajnie. Lecą przed siebie nic się z nimi nie dziele. W tym linku który załączyłem do post'a widać. że krople ulegają deformacji/rotacji .. to nadaje im więcej realizmu. Zastanawiam się jak można by to uzyskać. Czy wyjaśniłem teraz lepiej o co mi chodzi?
Napisano 8 Luty 201015 l czasteczki same w sobie nie przechowuja informacji o rotacji, jedynie pozycje i wektor velocity (oczywiscie mozesz mu kazac wyliczyc vortocity i skryptowac to albo uzywac tej informacji w programie zewnetrznym). To co widzisz na filmiku to gromada czasteczek (tworzacych mala kropelke) ktore trzymaja sie razem min. dzieki mocnemu napieciu powierzchniowemu (surface tension), zmniejszenie cisnienia wewnetrznego rowniez pomoze w takiej sytuacji. Generalnie ciecze w SPH jakas tam reprezentacja realizmu i ciezko jest uzyskac wiele efektow ot tak z nadzieja, ze program nam odtworzy nature. W wielu wypadkach trzeba patrzec na to z plastycznego punktu widzenia (a nie realizmu), np. dodajac takie kropelki osobno w pakiecie 3d.
Napisano 8 Luty 201015 l Autor Dzięki. Zastanawiałem się nad animowaniem kilku kropelek w maxie. Chyba spróbuję takiej opcji
Napisano 8 Luty 201015 l Zawsze możesz potraktować symulację jako "referencję" i podanimować dodatkowy ruch. Nie liczy się sposób, liczy się efekt. Oszukiwać, oszukiwać, jeszcze raz oszukiwać.
Napisano 8 Luty 201015 l dokładnie.. możesz sobie wypluć ładnie całą symulację z real flow i wykożystać ją jako punkt wyjścia. Trochę jak referencję 3d. Oczywiście duża część z tego trafi już do finału. Ale to co Ci się nie podoba możesz spokojnie podmienić właśnie na takie dodatkowe meshe przygotowane wcześniej. Pamiętaj też o możliwościach jakie daje compositting. Kilka warstw w postprodukcji może czynić cuda ;)
Napisano 8 Luty 201015 l polecam tez nie meshowac w RF, mozna do tego uzyc narzedzi znajdujacych sie w wiekszosci pakietow 3d. W ostatecznosci uzyc RFRK toolkit pod Mental Ray lub Renderman'a
Napisano 9 Luty 201015 l Autor Dzięki. Zanimowałem kropelki w maxie, wygląda to obiecująco.. zobaczę jak się połączy z całością. Spróbuję też meshować przy pomocy tego RFRK toolkkit, przyznam, że zawsze meshowałem w realflow. A jest może jakaś aplikacja, plugin do meshowania w Vray'u?
Napisano 9 Luty 201015 l afaik, vray nie jest otwarty wiec nie mozna pisac wlasnych shaderow, jestes zdany na to co daja Ci tworcy tego renderera.
Napisano 9 Luty 201015 l Autor hmm.. tego się obawiałem. Dzięki za pomoc. Chyba już sobie jakoś dam radę :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto