Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mój problem jest następujący. Czy istnieje możliwość zastosowania globalnego oświetlenia w scenie i wykluczenie z tego oświetlenia pewnego obiektu? Mam w scenie dwa obiekty A i B. Obiekt A przy oświetleniu globalnym wgląda zadowalająco, natomiast przy zwykłych źródłach światła nie. Z obiektem B jest zupełnie na odwrót.Kiedy zastosuje globalne oświetlenie, wygląda nierealistycznie, natomiast przy zwykłym oświetleniu jest OK. Wiem , że stosując zwykłe V-Ray`owskie źródło światła, da się wykluczyć obiekty , które są przez nie oświetlane. Czy da się zrobić tak samo z globalnym oświetleniem ?

Pozdrawiam ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wejdź w vray propreties (prawym na obiekcie i tam znajdziesz taka opcję) i odhacz opcje z GI:

object_settings.png

odhaczenie Visible to GI powinno pomóc

Napisano

Możesz to samo zastosować tylko dla konkretnego materiału czy dla konkretnego ID materiału. VrayMtlwrapper to takie przeniesienie VrayProperties w Material Editor dla konkretnego materiału. Dobre jeśli chcesz zastosować te zmiany na jednym meshu używając tylko ID materials.

 

mtlwrapper.png

 

Tylko radziłbym ostrożnie działać ze zmianą parametrów Generate GI i Receive GI.

Jeśli kiedyś będziesz chciał myśleć o animacji i renderować obiekty ze zmodyfikowanymi parametrami generate/receive GI (różne od 1), możesz natknąć się na bugi, większy flicker na obiekcie, albo niepoprawnie renderowane pojedyncze klatki (...151 - poprawnie, 152 z ciemne, 153 poprawnie, 154 za jasne...). To tak dla informacji.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Dziękuje za pomoc i poświęcony czas. Dzięki tym informacjom osiągne zamierzone efekty:)

Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności