apeq Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Witam. Mój problem jest następujący. Czy istnieje możliwość zastosowania globalnego oświetlenia w scenie i wykluczenie z tego oświetlenia pewnego obiektu? Mam w scenie dwa obiekty A i B. Obiekt A przy oświetleniu globalnym wgląda zadowalająco, natomiast przy zwykłych źródłach światła nie. Z obiektem B jest zupełnie na odwrót.Kiedy zastosuje globalne oświetlenie, wygląda nierealistycznie, natomiast przy zwykłym oświetleniu jest OK. Wiem , że stosując zwykłe V-Ray`owskie źródło światła, da się wykluczyć obiekty , które są przez nie oświetlane. Czy da się zrobić tak samo z globalnym oświetleniem ? Pozdrawiam ;)
tweety Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 wejdź w vray propreties (prawym na obiekcie i tam znajdziesz taka opcję) i odhacz opcje z GI: odhaczenie Visible to GI powinno pomóc
tweety Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Możesz to samo zastosować tylko dla konkretnego materiału czy dla konkretnego ID materiału. VrayMtlwrapper to takie przeniesienie VrayProperties w Material Editor dla konkretnego materiału. Dobre jeśli chcesz zastosować te zmiany na jednym meshu używając tylko ID materials. Tylko radziłbym ostrożnie działać ze zmianą parametrów Generate GI i Receive GI. Jeśli kiedyś będziesz chciał myśleć o animacji i renderować obiekty ze zmodyfikowanymi parametrami generate/receive GI (różne od 1), możesz natknąć się na bugi, większy flicker na obiekcie, albo niepoprawnie renderowane pojedyncze klatki (...151 - poprawnie, 152 z ciemne, 153 poprawnie, 154 za jasne...). To tak dla informacji. Pozdrawiam
apeq Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 Dziękuje za pomoc i poświęcony czas. Dzięki tym informacjom osiągne zamierzone efekty:) Pozdrawiam serdecznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się