Napisano 6 Luty 201015 l Witam. Mój problem jest następujący. Czy istnieje możliwość zastosowania globalnego oświetlenia w scenie i wykluczenie z tego oświetlenia pewnego obiektu? Mam w scenie dwa obiekty A i B. Obiekt A przy oświetleniu globalnym wgląda zadowalająco, natomiast przy zwykłych źródłach światła nie. Z obiektem B jest zupełnie na odwrót.Kiedy zastosuje globalne oświetlenie, wygląda nierealistycznie, natomiast przy zwykłym oświetleniu jest OK. Wiem , że stosując zwykłe V-Ray`owskie źródło światła, da się wykluczyć obiekty , które są przez nie oświetlane. Czy da się zrobić tak samo z globalnym oświetleniem ? Pozdrawiam ;)
Napisano 6 Luty 201015 l wejdź w vray propreties (prawym na obiekcie i tam znajdziesz taka opcję) i odhacz opcje z GI: odhaczenie Visible to GI powinno pomóc
Napisano 7 Luty 201015 l Możesz to samo zastosować tylko dla konkretnego materiału czy dla konkretnego ID materiału. VrayMtlwrapper to takie przeniesienie VrayProperties w Material Editor dla konkretnego materiału. Dobre jeśli chcesz zastosować te zmiany na jednym meshu używając tylko ID materials. Tylko radziłbym ostrożnie działać ze zmianą parametrów Generate GI i Receive GI. Jeśli kiedyś będziesz chciał myśleć o animacji i renderować obiekty ze zmodyfikowanymi parametrami generate/receive GI (różne od 1), możesz natknąć się na bugi, większy flicker na obiekcie, albo niepoprawnie renderowane pojedyncze klatki (...151 - poprawnie, 152 z ciemne, 153 poprawnie, 154 za jasne...). To tak dla informacji. Pozdrawiam
Napisano 7 Luty 201015 l Autor Dziękuje za pomoc i poświęcony czas. Dzięki tym informacjom osiągne zamierzone efekty:) Pozdrawiam serdecznie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto