Skocz do zawartości

Global Illumination - wykluczenie obiektu


apeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem jest następujący. Czy istnieje możliwość zastosowania globalnego oświetlenia w scenie i wykluczenie z tego oświetlenia pewnego obiektu? Mam w scenie dwa obiekty A i B. Obiekt A przy oświetleniu globalnym wgląda zadowalająco, natomiast przy zwykłych źródłach światła nie. Z obiektem B jest zupełnie na odwrót.Kiedy zastosuje globalne oświetlenie, wygląda nierealistycznie, natomiast przy zwykłym oświetleniu jest OK. Wiem , że stosując zwykłe V-Ray`owskie źródło światła, da się wykluczyć obiekty , które są przez nie oświetlane. Czy da się zrobić tak samo z globalnym oświetleniem ?

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Możesz to samo zastosować tylko dla konkretnego materiału czy dla konkretnego ID materiału. VrayMtlwrapper to takie przeniesienie VrayProperties w Material Editor dla konkretnego materiału. Dobre jeśli chcesz zastosować te zmiany na jednym meshu używając tylko ID materials.

 

mtlwrapper.png

 

Tylko radziłbym ostrożnie działać ze zmianą parametrów Generate GI i Receive GI.

Jeśli kiedyś będziesz chciał myśleć o animacji i renderować obiekty ze zmodyfikowanymi parametrami generate/receive GI (różne od 1), możesz natknąć się na bugi, większy flicker na obiekcie, albo niepoprawnie renderowane pojedyncze klatki (...151 - poprawnie, 152 z ciemne, 153 poprawnie, 154 za jasne...). To tak dla informacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności