Napisano 11 Luty 201015 l Witam, jestem początkującym użytkownikiem. Mam Zrobiony kadlub Szkutera, Kajute, Maszty, Takielunki. A Teraz mam do was 2 pytanie: 1. Z Tego ma powstać przedni żagiel(fok). I pytanie brzmi, jak zrobić łatwo i szybko wybrzuszenie. Mam nadzieje ze nie Edit Poly. Na dodatek tem trojkat jest zrobiony za pomoca plane. Istnieje inna mozliwosc wykonania ladnego trojkata? 2. Za pomoca jakiego narzedzia zrobie te linie cos na zasadzie powyginanego plane. Chodzi tu o to aby po prostu to przeciagnac do gory i powstaje cos jak by powyginany plane.(maslo maslane). Moze prosciej? Chcę z tego zrobic flage. [/url][/img] P.S. Z góry przepraszam, jeżeli wybrałem zły dział i dziękuje
Napisano 11 Luty 201015 l 1. Mod. Bend. Albo któryś z FFD bo to dałoby ci większą kontrolę nad zniekształceniami. Jak się będzie brzydko gięło, to zagęść siatkę. 2. Rozumiem, że chcesz ekstrudować tego Splina. No to mod. Extrude
Napisano 11 Luty 201015 l A co to jest ten FFD. Jak wyżej wspomniałem jestem poczatkujacy. I gdzie znajdę te narzedzia? Jeżeli chodzi o 1 to chce uzyskać efekt wypchanego zagla wiatrem. Musi być taki "wydety". 2. Ekstrudowac? Mógłbyś rozszerzyć te pojęcie? Edytowane 11 Luty 201015 l przez ClearGreen
Napisano 11 Luty 201015 l FFD to modyfikator, wybierasz z go z palety modyfikatorów, dodaj FFD (np 3x3x3) do swojego trójkąta a zobaczysz skrzynkę z punktami w około trójkąta, wcisnij plus między zarówką a FFD i wybierz Control Points, mozesz teraz przesuwac te punkty a trójkąt bedzie deformował sie razem z przesunięciami. Extrude w przypadku spline to tez modyfikator, do daj go do jakiegos spline i zmien wartośc na inną niz 0, zrozumiesz sam działanie. I FFD i extrude znajdziesz dokładniej opisane w helpie pod F1. Edytowane 11 Luty 201015 l przez stormwind
Napisano 11 Luty 201015 l No i zrobilem to :) dzieki. Ale problem mam z spline. Jak narzucam kolor to mam tylko po jednej stronie. jak to mogę zmienic? I jak najszybciej uzyskac trojkat? i jezeli zrobie go spline to jak uzyskac wypelnienie jego a nie sam kontur? Edytowane 11 Luty 201015 l przez ClearGreen
Napisano 11 Luty 201015 l tzn po dodaniu Extrude, z jednej strony nie ma koloru? On jest po obu stronach, tylko w Viewporcie tak się wyświetla, ze względu na zerową wartość (Amount) w opcjach modyfikatora Extrude. A jak nie o to chodzi, to może zaznacz przy materiale który nakładasz, opcję 2-Sided, w Material Editor (klawisz M) Trójkąt tak jak mowisz szybko ułozyc ze splajnów. Wypelnisz go dodając modyfikator Cap Holes. Albo Extrude, o ile trójkąt jest zamknięty.
Napisano 11 Luty 201015 l [/img] To jest jak narazie rezultat. Co zrobic by wygladal bardziej naturalnie. i prosze o wytlumaczenie na chlopski rozum. Podkreslam iz 3 3ds max pracujemy w szkole juz pare miesiecy ale mamy slabego nauczyciela i wole sie sam doedukowac. I czytajac nie ktore posty stwierdzam że jestem bardziej zielony niz koniczyna. P.S. Mr. J czy moglbys mi udzielic paru rad w wolnej chwili przez gg badz skype?.
Napisano 12 Luty 201015 l Wiem że jesteś początkującym ale bardzo prosto możesz dodać "naturalności" używając mapy bump w Twoim diffuse:) I zwiększ tilling w diffuse. http://cg-india.com/Tutorials/Leather-3dsmax/5.jpg A czego uzywasz do renderowania? Polecam Mental ray (jest wbudowany w maxa) http://www.xedium3d.com/tutorials/caustics/caustics.3.jpg Chyba jasne wszytko?:D