Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ...

 

Staram się nauczyć modelować jakieś samochody, lecz mam problem, z blueprintami. Otóż zawsze są one nieproporcjonalne. Wina leży po sposobie wycięcia poszczególnych elementów. Kadruję każdy rzut osobno w photoshopie. Dzięki temu kadr "a" jest zupełnie inny niż kadr "b" a kadr "c" jest jeszcze inny niż pozostałe. Nie potrafię niestety spasować blueprintów. Po nałożeniu ich na plane zaczynają mi wychodzić bzdury. Przykład na modelowaniu maski samochodowej:

 

* Na rzucie z góry maska jest dociągnięta do każdego kąta, lecz na rzucie z przodu widać wyraźną dziurę.

 

Bardzo proszę o jakieś rady dot. skalowania/dopasowywania.

Pozdrawiam ...

Edytowane przez GpS20

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej spasuj je w photoshopie tak, zeby byl jednakowy rozmiar obszaru roboczeka dla kazdego z rzutow i zeby skala sie zgadzala. Utworz nowy plik o stalym rozmiarze i wklej tam poszczegolne elementy na warstwach i daj im przezroczystosc i spasuj, albo uzyj prowadnic.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś mnie oświecić z tymi prowadnicami? To znaczy jak się ich używa itd.

Napisano

Ja nie bawie się w rozcinanie blueprintów, szkoda czasu. W 3dmaxie robisz plane'y pod wymiar auta, na każdy wrzucasz texture z blueprintem, dajesz uvw map > bitmap fit > wybierasz obrazek z blueprintem, teraz masz odpowiednie proporcje, ale prawdopodobnie rysunek jest w za mały albo za duży, więc włączasz gizmo i skalujesz ale tak żeby nie zmienić proporcji, i aby krncowe punkty na rysunku stykały się z granicami plane'a. Musisz pamiętać że większość bp jest niedokładna i jakbyś nie kombinował to nie będą się zgadzały. Jeśli chcesz modelować z dokładnych bp to polecam np. nowe modele audi.

Napisano
  • Autor

Niestety właśnie zauważyłem dzięki Tobie, że faktycznie zdecydowana większość blueprintów nie jest dokładna. Starałem się zrobić tak jak mówiłeś ale nie zrozumiałem o co chodzi z tym Gizmo.

 

Pozdrawiam ...

Napisano

Klikasz w '+' przy UVW Mapping i pojawia się gizmo, które możesz skalować, przesuwać i obracać.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności