GpS20 Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) Witam ... Staram się nauczyć modelować jakieś samochody, lecz mam problem, z blueprintami. Otóż zawsze są one nieproporcjonalne. Wina leży po sposobie wycięcia poszczególnych elementów. Kadruję każdy rzut osobno w photoshopie. Dzięki temu kadr "a" jest zupełnie inny niż kadr "b" a kadr "c" jest jeszcze inny niż pozostałe. Nie potrafię niestety spasować blueprintów. Po nałożeniu ich na plane zaczynają mi wychodzić bzdury. Przykład na modelowaniu maski samochodowej: * Na rzucie z góry maska jest dociągnięta do każdego kąta, lecz na rzucie z przodu widać wyraźną dziurę. Bardzo proszę o jakieś rady dot. skalowania/dopasowywania. Pozdrawiam ... Edytowane 12 Luty 2010 przez GpS20
ptaszek Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 najlepiej spasuj je w photoshopie tak, zeby byl jednakowy rozmiar obszaru roboczeka dla kazdego z rzutow i zeby skala sie zgadzala. Utworz nowy plik o stalym rozmiarze i wklej tam poszczegolne elementy na warstwach i daj im przezroczystosc i spasuj, albo uzyj prowadnic.
GpS20 Napisano 12 Luty 2010 Autor Napisano 12 Luty 2010 Dzięki za odpowiedź :) A mógłbyś mnie oświecić z tymi prowadnicami? To znaczy jak się ich używa itd.
pecet Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Ja nie bawie się w rozcinanie blueprintów, szkoda czasu. W 3dmaxie robisz plane'y pod wymiar auta, na każdy wrzucasz texture z blueprintem, dajesz uvw map > bitmap fit > wybierasz obrazek z blueprintem, teraz masz odpowiednie proporcje, ale prawdopodobnie rysunek jest w za mały albo za duży, więc włączasz gizmo i skalujesz ale tak żeby nie zmienić proporcji, i aby krncowe punkty na rysunku stykały się z granicami plane'a. Musisz pamiętać że większość bp jest niedokładna i jakbyś nie kombinował to nie będą się zgadzały. Jeśli chcesz modelować z dokładnych bp to polecam np. nowe modele audi.
GpS20 Napisano 12 Luty 2010 Autor Napisano 12 Luty 2010 Niestety właśnie zauważyłem dzięki Tobie, że faktycznie zdecydowana większość blueprintów nie jest dokładna. Starałem się zrobić tak jak mówiłeś ale nie zrozumiałem o co chodzi z tym Gizmo. Pozdrawiam ...
pecet Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Klikasz w '+' przy UVW Mapping i pojawia się gizmo, które możesz skalować, przesuwać i obracać.
Rekomendowane odpowiedzi