sieja Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Witam, Mam cicha nadzieje ze tutaj na forum znajdzie sie ktos kto moglby mi pomoc :) mianowicie problem tkwi w kolorowaniu obiektu(tworzeniu tekstury) na stronie http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/ jest wideo tutorial gdzie jest pokazane krok po kroku jak malowac obiekt i zrobic z niego teksture... Wszystko pieknie gdyby dzialalo :) problem sie zaczyna kiedy klikne na ikone Col>Txr w menu->Texture (mam zaznaczony przycisk Colorize i EnabledUV) po wcisnieciu Col>Txr powinna pojawic sie miniatura tekstury z lewej strony u mnie obiekt znika a tekstury nie ma :/ kiedy klikne na Txr>Col obiekt wraca ale jest kompletnie czarny kiedy mam RGB Intensity na 50% kolory obiektu sa lekko widoczne... Nie wiem w czym moze tkwic problem probowalem z gotowymi obiektami od ZBrush myslac ze moze ja cos spapralem z obiektem ale problem caly czas jest ten sam :/ Z gory wielkie dzieki jesli ktos wie jak to rozgryzc
mafida Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Musisz najpierw utworzyc pustą teksturę,kolor zniknie ale to nic.Dopiero potem color to texture. Pozdr:)
sieja Napisano 14 Luty 2010 Autor Napisano 14 Luty 2010 (edytowane) klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :) Pozdro Wielki czlowieku :) Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/ probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :) "Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie... Edytowane 14 Luty 2010 przez sieja
mafida Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :) Pozdro Wielki czlowieku :) Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/ probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :) "Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie... Musisz miec mapowanie uv na obiekcie żeby przenieść kolory z polypaintigu na texture.Gdzie sie mieszaja kolory?Na teksturze?To normalne przy zbruszowym mapowaniu-mapuje każdy poligon osobno. Pozdr:)
sieja Napisano 14 Luty 2010 Autor Napisano 14 Luty 2010 jak nie klikne na jeden z UV przyciskow to objekt mi znika :) jak wcisne jeden to mi robi doslownie zdjecie z tekstury na innym jakies kwadraciki dopiero Uvs daje mi zblizona siatke taka jak powinna byc tylko ze... :) maluje objekt jest cacy :) wciskam Col>txr i na objekcie kolory sie przemieszczaja klikam zeby znowu malowac Txr>Col poprawiam kolory i co? znowu kolory sa poustawiane jak chcanp zamiaost czerwien na ustach jest gdzies na uchu kawalek i kawalek gdzies indziej :) Mam nadzieje ze nie wyprowadzam Cie z rownowagi ;) Pozdro :)
sieja Napisano 14 Luty 2010 Autor Napisano 14 Luty 2010 ]doszedlem ze GUVTiles mi nie psuje kolorowania objektu tylko ze tekstura wyglada jak jakies puzle :) same kwadraciki :/ max pewnie tego nie odczyta? jakies pomysly? :)
mafida Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie. Pozdro:)
KLICEK Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 zia zbrush to program gdzie wszystko musisz robic na okolo ;) jezeli masz model low przed zbrushowaniem i zawiera on mapowanie zapisz go sobie koniecznie nie zmieniaj, bo jezeli tylko nacisniesz "disable uv" tak naprawde zbrush usuwa calkowicie uv ;) wiec robisz tak ze wczytujesz model (zachowujesz go sobie na dysku) naciskasz disable uv (szybciej sie skulptuje, tzn wieksza ilosc poly komp uciaga i lepszy komfort w skulptowaniu przynajmniej u mnie ;) ) robisz modelik, wlaczasz malowanie poly malujesz jak konczysz schodzisz na najnizszy level i ladujesz model ktory wczesniej masz zapisany z uv, wchodzisz na najwyzszy level i klikasz col to tex ;)
sieja Napisano 15 Luty 2010 Autor Napisano 15 Luty 2010 To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie. Pozdro:) Mafida to w maxie da sie to poskladac zeby bylo jak nalezy? :) probowalem UVW Map i w kazdej opcji wychodzi kaszanka :/ natomiast w Unwrap Map kiedy naciskam na load za kazdym razem maksio sie wykrzacza :/ nie wiem czy moze braknie mu sil i bym musial na lepszym kompie sprobowac czy jest jakis trik? :) Pozdro :) KLICEK dla mnie brzmi to jak czarna magia mowiac szczerze ;) ale dobrze wiedziec ze disable uv usuwa uv bede uwazal na ten przycisk :) Wielkie dzieki za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się