Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam cicha nadzieje ze tutaj na forum znajdzie sie ktos kto moglby mi pomoc :)

mianowicie problem tkwi w kolorowaniu obiektu(tworzeniu tekstury)

na stronie http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/ jest wideo tutorial gdzie jest pokazane krok po kroku jak malowac obiekt i zrobic z niego teksture... Wszystko pieknie gdyby dzialalo :)

problem sie zaczyna kiedy klikne na ikone Col>Txr w menu->Texture

(mam zaznaczony przycisk Colorize i EnabledUV) po wcisnieciu Col>Txr powinna pojawic sie miniatura tekstury z lewej strony u mnie obiekt znika a tekstury nie ma :/ kiedy klikne na Txr>Col obiekt wraca ale jest kompletnie czarny kiedy mam RGB Intensity na 50% kolory obiektu sa lekko widoczne...

 

Nie wiem w czym moze tkwic problem probowalem z gotowymi obiektami od ZBrush myslac ze moze ja cos spapralem z obiektem ale problem caly czas jest ten sam :/

 

Z gory wielkie dzieki jesli ktos wie jak to rozgryzc

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz najpierw utworzyc pustą teksturę,kolor zniknie ale to nic.Dopiero potem color to texture.

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :)

 

Pozdro Wielki czlowieku :)

 

Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/

probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :)

 

"Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie...

Edytowane przez sieja

Napisano
klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :)

 

Pozdro Wielki czlowieku :)

 

Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/

probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :)

 

"Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie...

 

Musisz miec mapowanie uv na obiekcie żeby przenieść kolory z polypaintigu na texture.Gdzie sie mieszaja kolory?Na teksturze?To normalne przy zbruszowym mapowaniu-mapuje każdy poligon osobno.

 

Pozdr:)

Napisano
  • Autor

jak nie klikne na jeden z UV przyciskow to objekt mi znika :)

jak wcisne jeden to mi robi doslownie zdjecie z tekstury na innym jakies kwadraciki

dopiero Uvs daje mi zblizona siatke taka jak powinna byc tylko ze... :)

maluje objekt jest cacy :) wciskam Col>txr i na objekcie kolory sie przemieszczaja klikam zeby znowu malowac Txr>Col poprawiam kolory i co? znowu kolory sa poustawiane jak chcanp zamiaost czerwien na ustach jest gdzies na uchu kawalek i kawalek gdzies indziej :)

 

Mam nadzieje ze nie wyprowadzam Cie z rownowagi ;)

 

Pozdro :)

Napisano
  • Autor

]doszedlem ze GUVTiles mi nie psuje kolorowania objektu tylko ze tekstura wyglada jak jakies puzle :) same kwadraciki :/ max pewnie tego nie odczyta?

jakies pomysly? :)

Napisano

To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie.

 

Pozdro:)

Napisano

zia zbrush to program gdzie wszystko musisz robic na okolo ;) jezeli masz model low przed zbrushowaniem i zawiera on mapowanie zapisz go sobie koniecznie nie zmieniaj, bo jezeli tylko nacisniesz "disable uv" tak naprawde zbrush usuwa calkowicie uv ;) wiec robisz tak ze wczytujesz model (zachowujesz go sobie na dysku) naciskasz disable uv (szybciej sie skulptuje, tzn wieksza ilosc poly komp uciaga i lepszy komfort w skulptowaniu przynajmniej u mnie ;) ) robisz modelik, wlaczasz malowanie poly malujesz jak konczysz schodzisz na najnizszy level i ladujesz model ktory wczesniej masz zapisany z uv, wchodzisz na najwyzszy level i klikasz col to tex ;)

Napisano
  • Autor
To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie.

 

Pozdro:)

 

Mafida to w maxie da sie to poskladac zeby bylo jak nalezy? :)

probowalem UVW Map i w kazdej opcji wychodzi kaszanka :/

natomiast w Unwrap Map kiedy naciskam na load za kazdym razem maksio sie wykrzacza :/ nie wiem czy moze braknie mu sil i bym musial na lepszym kompie sprobowac czy jest jakis trik? :)

 

Pozdro :)

 

KLICEK dla mnie brzmi to jak czarna magia mowiac szczerze ;)

ale dobrze wiedziec ze disable uv usuwa uv bede uwazal na ten przycisk :)

 

Wielkie dzieki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności