Napisano 14 Luty 201015 l Witam, Mam cicha nadzieje ze tutaj na forum znajdzie sie ktos kto moglby mi pomoc :) mianowicie problem tkwi w kolorowaniu obiektu(tworzeniu tekstury) na stronie http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/ jest wideo tutorial gdzie jest pokazane krok po kroku jak malowac obiekt i zrobic z niego teksture... Wszystko pieknie gdyby dzialalo :) problem sie zaczyna kiedy klikne na ikone Col>Txr w menu->Texture (mam zaznaczony przycisk Colorize i EnabledUV) po wcisnieciu Col>Txr powinna pojawic sie miniatura tekstury z lewej strony u mnie obiekt znika a tekstury nie ma :/ kiedy klikne na Txr>Col obiekt wraca ale jest kompletnie czarny kiedy mam RGB Intensity na 50% kolory obiektu sa lekko widoczne... Nie wiem w czym moze tkwic problem probowalem z gotowymi obiektami od ZBrush myslac ze moze ja cos spapralem z obiektem ale problem caly czas jest ten sam :/ Z gory wielkie dzieki jesli ktos wie jak to rozgryzc
Napisano 14 Luty 201015 l Musisz najpierw utworzyc pustą teksturę,kolor zniknie ale to nic.Dopiero potem color to texture. Pozdr:)
Napisano 14 Luty 201015 l Autor klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :) Pozdro Wielki czlowieku :) Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/ probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :) "Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie... Edytowane 14 Luty 201015 l przez sieja
Napisano 14 Luty 201015 l klikalem w menu na create new texture... sprawdze raz jeszcze i dam znac :) Pozdro Wielki czlowieku :) Niestety nic to nie daje :/ nawet sam sie pyta na samym poczatku czy nie utowrzyc tekstury :/ probowalem przez projection master i tez lipa wychodzi :/ Col>Txr nadal gubi obiekt i jest niewidzialny moze nagrac to na filmie zeby lepiej zobrazowac? czy macie jeszcze jakies pomysly? :) "Szukajcie a znajdziecie" :) wystarczylo powciskac guziki na dole ktore tworza maske UV tylko po wcisnieciu ktorejkolwiek wszystko sie miesza kolory zmieniaja swoje polozenie... Musisz miec mapowanie uv na obiekcie żeby przenieść kolory z polypaintigu na texture.Gdzie sie mieszaja kolory?Na teksturze?To normalne przy zbruszowym mapowaniu-mapuje każdy poligon osobno. Pozdr:)
Napisano 14 Luty 201015 l Autor jak nie klikne na jeden z UV przyciskow to objekt mi znika :) jak wcisne jeden to mi robi doslownie zdjecie z tekstury na innym jakies kwadraciki dopiero Uvs daje mi zblizona siatke taka jak powinna byc tylko ze... :) maluje objekt jest cacy :) wciskam Col>txr i na objekcie kolory sie przemieszczaja klikam zeby znowu malowac Txr>Col poprawiam kolory i co? znowu kolory sa poustawiane jak chcanp zamiaost czerwien na ustach jest gdzies na uchu kawalek i kawalek gdzies indziej :) Mam nadzieje ze nie wyprowadzam Cie z rownowagi ;) Pozdro :)
Napisano 14 Luty 201015 l Autor ]doszedlem ze GUVTiles mi nie psuje kolorowania objektu tylko ze tekstura wyglada jak jakies puzle :) same kwadraciki :/ max pewnie tego nie odczyta? jakies pomysly? :)
Napisano 15 Luty 201015 l To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie. Pozdro:)
Napisano 15 Luty 201015 l zia zbrush to program gdzie wszystko musisz robic na okolo ;) jezeli masz model low przed zbrushowaniem i zawiera on mapowanie zapisz go sobie koniecznie nie zmieniaj, bo jezeli tylko nacisniesz "disable uv" tak naprawde zbrush usuwa calkowicie uv ;) wiec robisz tak ze wczytujesz model (zachowujesz go sobie na dysku) naciskasz disable uv (szybciej sie skulptuje, tzn wieksza ilosc poly komp uciaga i lepszy komfort w skulptowaniu przynajmniej u mnie ;) ) robisz modelik, wlaczasz malowanie poly malujesz jak konczysz schodzisz na najnizszy level i ladujesz model ktory wczesniej masz zapisany z uv, wchodzisz na najwyzszy level i klikasz col to tex ;)
Napisano 15 Luty 201015 l Autor To na obrazku to skopane mapowanie uv.Masz overlapy-nakładajace sie obszary w mapowaniu.Guv wygląda jak puzzle bo to automatyczne mapowanie-każdy polygon osobno.Max to odczyta bez problemu.Jak chcesz normalne mapowanie to zunwrapuj obiekt w maxie. Pozdro:) Mafida to w maxie da sie to poskladac zeby bylo jak nalezy? :) probowalem UVW Map i w kazdej opcji wychodzi kaszanka :/ natomiast w Unwrap Map kiedy naciskam na load za kazdym razem maksio sie wykrzacza :/ nie wiem czy moze braknie mu sil i bym musial na lepszym kompie sprobowac czy jest jakis trik? :) Pozdro :) KLICEK dla mnie brzmi to jak czarna magia mowiac szczerze ;) ale dobrze wiedziec ze disable uv usuwa uv bede uwazal na ten przycisk :) Wielkie dzieki za pomoc :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto