Gość vind Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty. Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...
Gość kakaku Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 opcja copy ( intance czy cos takiego:D) chyba to powinno być to czego szukasz:P
makler Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 (edytowane) a co może być przyczyną jeżeli nie mogę attachem połączyć obiektów ? W scenie jest np 5 takich samych pleanów i szósty to jest blueprint, i chciałbym te 5 połączyć attachem ale nie moge... mogę tylko i wyłącznie z blueprintem :/ JUŻ WIEM ;) NIE MOŻNA OBIEKTÓW POWIELAĆ ZA POMOCĄ INSTANCE ALE COPY W INNYM PRZYPADKU NIE Z ATTACHUJEMY ... Edytowane 16 Luty 2010 przez makler
Gość vind Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Copy? Ale gdzie, w Conform? Attach nie pozwala odłączać obiektów, a mi właśnie na tym zależy, żeby rurki były osobno;)
Mr. J Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Pokaz screen sceny, zeby wiedzieć jak to to wygląda. Ja to sobie wyobrażam jako hemisferę, ale nie chcę na darmo pisać rozwiązania, które się nie przyda
Gość vind Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Tak to to wygląda, wzdłuż pionowych linii chciałam umieścić te nieszczęsne rurki.
Mr. J Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 (edytowane) OK mam gorączkę więc napiszę jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy w tym momencie. Możnaby wykorzystać istniejące krawędzie do stworzenia rurek: 1. Zaznacz te 10 edge tworzących razem pion (od wewnętrznej strony), i w narzędziach daj Ring żeby zaznaczyło resztę. 2. Dalej będąc w trybie edycji krawędzi, użyj opcji Create Shape. Stworzy ci to nowy obiekt , czyli spline. 3. Wyjdz z edycji pomieszczenia i przejdz do nowego spline. W pierwszym panelu o nazwie "Rendering", zaznacz "Enable in Viewport" i "Enable in Renderer". Grubość, dopasujesz w polu "Thickness" -żeby rurki nie wnikały w ściany, to wszystkie je można zeskalować w dół troszkę Mozna potem ręcznie porozdzielać poszczegolne kawalki na osobne obiekty funkcją Detach. Edytowane 16 Luty 2010 przez Mr. J
Wray Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 (edytowane) Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty. Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę... Za pomocą opcji Create Shape From Selection (Editable poly) utwórz sobie rurkę (Sweep) i ścieżkę (po okręgu) z wybranych krawędzi swego obiektu. Zaznacz rurkę i odpal Spacing tool. Wskaż ścieżkę, ustaw rurki jako instance , podaj liczbę itp. Jeśli dobrze to zrobisz będziesz mógł sobie potem zmieniać wszystkie rurki jednocześnie. PS. Sprawdź też w Helpie (F1) opcje Make unique. Edytowane 16 Luty 2010 przez Wray
Gość vind Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Mr. J - dzięki stokrotne! Wiedziałam, że jakoś tak trzema kliknięciami będzie się to dało załatwić :D
Rekomendowane odpowiedzi