Skocz do zawartości

Dopasowywanie obiektów do siebie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość vind
Napisano

Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty.

 

Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość kakaku
Napisano

opcja copy ( intance czy cos takiego:D) chyba to powinno być to czego szukasz:P

Napisano (edytowane)

a co może być przyczyną jeżeli nie mogę attachem połączyć obiektów ? W scenie jest np 5 takich samych pleanów i szósty to jest blueprint, i chciałbym te 5 połączyć attachem ale nie moge... mogę tylko i wyłącznie z blueprintem :/

 

JUŻ WIEM ;) NIE MOŻNA OBIEKTÓW POWIELAĆ ZA POMOCĄ INSTANCE ALE COPY W INNYM PRZYPADKU NIE Z ATTACHUJEMY ...

Edytowane przez makler
Gość vind
Napisano

Copy? Ale gdzie, w Conform?

 

Attach nie pozwala odłączać obiektów, a mi właśnie na tym zależy, żeby rurki były osobno;)

Napisano

Pokaz screen sceny, zeby wiedzieć jak to to wygląda. Ja to sobie wyobrażam jako hemisferę, ale nie chcę na darmo pisać rozwiązania, które się nie przyda

Gość vind
Napisano

Tak to to wygląda, wzdłuż pionowych linii chciałam umieścić te nieszczęsne rurki.

Napisano (edytowane)

OK mam gorączkę więc napiszę jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy w tym momencie.

Możnaby wykorzystać istniejące krawędzie do stworzenia rurek:

1. Zaznacz te 10 edge tworzących razem pion (od wewnętrznej strony), i w narzędziach daj Ring żeby zaznaczyło resztę.

2. Dalej będąc w trybie edycji krawędzi, użyj opcji Create Shape. Stworzy ci to nowy obiekt , czyli spline.

3. Wyjdz z edycji pomieszczenia i przejdz do nowego spline. W pierwszym panelu o nazwie "Rendering", zaznacz "Enable in Viewport" i "Enable in Renderer". Grubość, dopasujesz w polu "Thickness"

-żeby rurki nie wnikały w ściany, to wszystkie je można zeskalować w dół troszkę

 

Mozna potem ręcznie porozdzielać poszczegolne kawalki na osobne obiekty funkcją Detach.

Edytowane przez Mr. J
Napisano (edytowane)
Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty.

 

Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...

 

Za pomocą opcji Create Shape From Selection (Editable poly) utwórz sobie rurkę (Sweep) i ścieżkę (po okręgu) z wybranych krawędzi swego obiektu. Zaznacz rurkę i odpal Spacing tool. Wskaż ścieżkę, ustaw rurki jako instance , podaj liczbę itp.

 

Jeśli dobrze to zrobisz będziesz mógł sobie potem zmieniać wszystkie rurki jednocześnie.

 

PS. Sprawdź też w Helpie (F1) opcje Make unique.

Edytowane przez Wray
Gość vind
Napisano

Mr. J - dzięki stokrotne! Wiedziałam, że jakoś tak trzema kliknięciami będzie się to dało załatwić :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności