Skocz do zawartości

Dopasowywanie obiektów do siebie


Gość vind

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vind

Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty.

 

Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

a co może być przyczyną jeżeli nie mogę attachem połączyć obiektów ? W scenie jest np 5 takich samych pleanów i szósty to jest blueprint, i chciałbym te 5 połączyć attachem ale nie moge... mogę tylko i wyłącznie z blueprintem :/

 

JUŻ WIEM ;) NIE MOŻNA OBIEKTÓW POWIELAĆ ZA POMOCĄ INSTANCE ALE COPY W INNYM PRZYPADKU NIE Z ATTACHUJEMY ...

Edytowane przez makler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vind

Copy? Ale gdzie, w Conform?

 

Attach nie pozwala odłączać obiektów, a mi właśnie na tym zależy, żeby rurki były osobno;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mam gorączkę więc napiszę jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy w tym momencie.

Możnaby wykorzystać istniejące krawędzie do stworzenia rurek:

1. Zaznacz te 10 edge tworzących razem pion (od wewnętrznej strony), i w narzędziach daj Ring żeby zaznaczyło resztę.

2. Dalej będąc w trybie edycji krawędzi, użyj opcji Create Shape. Stworzy ci to nowy obiekt , czyli spline.

3. Wyjdz z edycji pomieszczenia i przejdz do nowego spline. W pierwszym panelu o nazwie "Rendering", zaznacz "Enable in Viewport" i "Enable in Renderer". Grubość, dopasujesz w polu "Thickness"

-żeby rurki nie wnikały w ściany, to wszystkie je można zeskalować w dół troszkę

 

Mozna potem ręcznie porozdzielać poszczegolne kawalki na osobne obiekty funkcją Detach.

Edytowane przez Mr. J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z którym walczę już jakiś czas. Otóż tworze wnętrze o kształcie zbliżonym do półkuli (czyli właściwie nie ma ścian tylko same zaokrąglone powierzchnie). Do ścian od środka chciałabym "przyczepić" pionowe pręty (a konkretnie neonowe rurki, które biegłyby wzdłuż), w równomiernych odstępach. I tu mam problem, bo chciałabym, by były to osobne obiekty.

 

Czy istnieje jakiś sposób, żeby połączyć obiekty, modyfikować je razem, a potem odłączyć? Albo dopasować rurki do wykrzywionej powierzchni? Próbowałam Conform z Compound Objects, ale wtedy jakoś dziwnie spłaszczał mi tą rurkę...

 

Za pomocą opcji Create Shape From Selection (Editable poly) utwórz sobie rurkę (Sweep) i ścieżkę (po okręgu) z wybranych krawędzi swego obiektu. Zaznacz rurkę i odpal Spacing tool. Wskaż ścieżkę, ustaw rurki jako instance , podaj liczbę itp.

 

Jeśli dobrze to zrobisz będziesz mógł sobie potem zmieniać wszystkie rurki jednocześnie.

 

PS. Sprawdź też w Helpie (F1) opcje Make unique.

Edytowane przez Wray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vind

Mr. J - dzięki stokrotne! Wiedziałam, że jakoś tak trzema kliknięciami będzie się to dało załatwić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności