Napisano 17 Luty 201015 l Serwus. Już jakiś czas bawię się w maxie, obecnie 2009, ale głównie modelowałem sobie różne przedmioty i nadszedł czas na opanowanie teksturowania i renderingu (w sumie po każdym modelingu nakładałem tekstury metodą prób i błędów ale nigdy nie osiągnałem realistycznego rezultatu, tymbardziej, że rendering wyglądał tak, że nadałem nazwe jpga i ogólną rozdzielczość obrazu;) ). Jeśli możecie to podpowiedzcie jak mogę na takiej sofie ustawić teksturę żeby nie było jakiś rozciągnięć i jakie jej nadać wartości w jakiś ustawieniach, żeby wyglądała realistycznie, oczywiście jeszcze prośba o ustawienie renderingu... No chyba, że na realistyczny wygląd składa się coś jeszcze to proszę o jakiś rady. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro Edytowane 18 Luty 201015 l przez ari007 Zły tytuł postu.
Napisano 17 Luty 201015 l Unwrap UVW aby nie było rozciągnięć. Ale za nim popracujesz nad materiałami to poćwicz jeszcze modeling bo nie wygląda to dobrze.
Napisano 18 Luty 201015 l Autor A co według Ciebie jest w tym modelu do poprawy? Trochę nad nim siedziałem i wydawał mi sie dobry (nie idealny) ale dobrze nadający się by przejść do nastepnego kroku - teksturowania. Dobrze, że zwróciłeś uwagę, tylko proszę określ bardziej co jest do poprawy i najlepiej jak to poprawić;)
Napisano 18 Luty 201015 l A z głowy robiłeś czy ze zdjęcia (pokaż zdjęcie)? Wg mnie oparcie jest za niskie a siedzenie za głębokie. Jak ktoś usiądzie i się oprze to wywinie kozła do tyłu. Boczne elementy kanapy za wąskie. Pokaz siatkę.
Napisano 18 Luty 201015 l Generalnie nieżyciowa ta kanapa. Oparcie jest tak jakby nie przytwierdzone do siedziska, generalnie dziwne. Jak ktoś siądzie to żeby się oprzeć bedzie miał nogi w powietrzu, bo za długie siedzisko. Do tego przy tym rozstawie kanapa załamie się w połowie pod kimś cięższym. Szwy są na środku i bedą uwierały w "siedzenie" :P Lepiej zrób jakąś ze zdjęcia, bo ta jakby z głowy :P
Napisano 18 Luty 201015 l Autor Racja, robiłem ją z głowy i w sumie miałabyć taka troche futurystyczna - niekoniecznie uzyteczna:P Bo to w sumie nie jest zlecenie tylko bardziej jakaś moja wizja. Oczywiście przeglądałem kilka podobnych kanap i stworzyłem taką.. Poprostu poduszki są za wąskie (bo powinny być dużo grubszę i zniwelowały by taką odległość do oparcia). Bo w domu też mam taka kanape że gdyby nie poduszki to można by leżeć na tej kanapie. Co do połączenia oparcia z elementem na którym się siedzi to są 2 elementy i rzeczywiście troche nie dokładnie nałożyłem. O szwy własnie tez miałem pytać.. tzn o wgłębienia na kanapie.. jak je dobrze zrobić? bo ja poprostu obniżyłem poligony i przez to są one tak szerokie i dziwne. Następne pytanie które mi sie od razu nasuneło to jak modelujecie takie kanapy? box + modyfikatory? czy moze łatami albo NURBs? ja modelowałem tą pierwszą bo w sumie pozostałych jeszcze nie ogarnałem...
Napisano 18 Luty 201015 l Autor A macie może jakies stronki z dobrymi zdjęciami mebli? Które mogłby mi służyć za wzór?
Napisano 18 Luty 201015 l Autor ok, dzięki wszystkim za pomoc:) nie znaczy to, że nie możecie jeszcze tu czegoś dodawać:) jakies inne wskazówki mile widziane:) pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto