ari007 Napisano 17 Luty 2010 Share Napisano 17 Luty 2010 (edytowane) Serwus. Już jakiś czas bawię się w maxie, obecnie 2009, ale głównie modelowałem sobie różne przedmioty i nadszedł czas na opanowanie teksturowania i renderingu (w sumie po każdym modelingu nakładałem tekstury metodą prób i błędów ale nigdy nie osiągnałem realistycznego rezultatu, tymbardziej, że rendering wyglądał tak, że nadałem nazwe jpga i ogólną rozdzielczość obrazu;) ). Jeśli możecie to podpowiedzcie jak mogę na takiej sofie ustawić teksturę żeby nie było jakiś rozciągnięć i jakie jej nadać wartości w jakiś ustawieniach, żeby wyglądała realistycznie, oczywiście jeszcze prośba o ustawienie renderingu... No chyba, że na realistyczny wygląd składa się coś jeszcze to proszę o jakiś rady. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro Edytowane 18 Luty 2010 przez ari007 Zły tytuł postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 17 Luty 2010 Share Napisano 17 Luty 2010 Unwrap UVW aby nie było rozciągnięć. Ale za nim popracujesz nad materiałami to poćwicz jeszcze modeling bo nie wygląda to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari007 Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 A co według Ciebie jest w tym modelu do poprawy? Trochę nad nim siedziałem i wydawał mi sie dobry (nie idealny) ale dobrze nadający się by przejść do nastepnego kroku - teksturowania. Dobrze, że zwróciłeś uwagę, tylko proszę określ bardziej co jest do poprawy i najlepiej jak to poprawić;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 A z głowy robiłeś czy ze zdjęcia (pokaż zdjęcie)? Wg mnie oparcie jest za niskie a siedzenie za głębokie. Jak ktoś usiądzie i się oprze to wywinie kozła do tyłu. Boczne elementy kanapy za wąskie. Pokaz siatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonnog Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 Generalnie nieżyciowa ta kanapa. Oparcie jest tak jakby nie przytwierdzone do siedziska, generalnie dziwne. Jak ktoś siądzie to żeby się oprzeć bedzie miał nogi w powietrzu, bo za długie siedzisko. Do tego przy tym rozstawie kanapa załamie się w połowie pod kimś cięższym. Szwy są na środku i bedą uwierały w "siedzenie" :P Lepiej zrób jakąś ze zdjęcia, bo ta jakby z głowy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari007 Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 Racja, robiłem ją z głowy i w sumie miałabyć taka troche futurystyczna - niekoniecznie uzyteczna:P Bo to w sumie nie jest zlecenie tylko bardziej jakaś moja wizja. Oczywiście przeglądałem kilka podobnych kanap i stworzyłem taką.. Poprostu poduszki są za wąskie (bo powinny być dużo grubszę i zniwelowały by taką odległość do oparcia). Bo w domu też mam taka kanape że gdyby nie poduszki to można by leżeć na tej kanapie. Co do połączenia oparcia z elementem na którym się siedzi to są 2 elementy i rzeczywiście troche nie dokładnie nałożyłem. O szwy własnie tez miałem pytać.. tzn o wgłębienia na kanapie.. jak je dobrze zrobić? bo ja poprostu obniżyłem poligony i przez to są one tak szerokie i dziwne. Następne pytanie które mi sie od razu nasuneło to jak modelujecie takie kanapy? box + modyfikatory? czy moze łatami albo NURBs? ja modelowałem tą pierwszą bo w sumie pozostałych jeszcze nie ogarnałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari007 Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 A macie może jakies stronki z dobrymi zdjęciami mebli? Które mogłby mi służyć za wzór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 najprościej ikea.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari007 Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 A jaka metodą najlepiej modelować meble? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 18 Luty 2010 Share Napisano 18 Luty 2010 polymodeling dla mnie to najprostsza metoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari007 Napisano 18 Luty 2010 Autor Share Napisano 18 Luty 2010 ok, dzięki wszystkim za pomoc:) nie znaczy to, że nie możecie jeszcze tu czegoś dodawać:) jakies inne wskazówki mile widziane:) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się