Napisano 21 Luty 201015 l Siema;D dawno nic nie zamieszczalem na forum (ogolnie to dopiero moja druga grafika;P). Dobra, do rzeczy: cały pojazd został wymodelowany w 3ds max'ie 2009, a materialy przez v-ray. Wykonczenie oczywiscie za pomoca photoshop'a CS3. Chciałem oddac postapokaliptyczny klimat (czy mi sie udalo to sami juz ocencie) w którym ludzie przeniesli sie do ogromnych pojazdow w poszukiwaniu wody i ocalałego życia (coś w stylu arki, tylko ze ma kółka i jezdzi po pustyni). Być moze wizja troche naciagana, bo wiele jest takich rysunkow, ale chcialm cos dodac od siebie;). Jedno co mnie boli w tej grafice to koła (jak widzicie sa one praktycznie pierwszoplanowe i jako pierwsze rzucaja sie w oczy), nie sa realistyczne, bo nie wiem jak zrobic efekt uginania sie opony pod naciskiem tego kolosa, jak macie jakies pomysly jak to zrobic, to zachecam do podzielenia sie ta wiedza;) no i poza tym jak zrobic taka spekana ziemie?
Napisano 21 Luty 201015 l Wogole nie widac wielkosci tego kolosa, bo nie ma zadnego punktu odniesienia zeby zobaczyc jego "potężność" ;) a oponki bym proponowal poprostu wymodelowac vertexami ladnie "balony" na dole oponki i tyle ;)
Napisano 21 Luty 201015 l Autor Ja myślalem nad zastosowanie push'a bo zabawa vertexami zazwyczaj konczy sie (przynajmniej u mnie) pofaldowana powierzchnia;) chociaz sprobuje. A co do punktu odniesienia chce wkleic tam czlowieka opartego o kolo i jakas drabine do wchodzenia na poklad. Bo nie wiem jak inaczej oddac wielkosc na pustkowiu:P
Napisano 21 Luty 201015 l Autor A tutaj zamieszczam moja arke po malych przerobkach, nie wiem czy czlowiek nie jest za maly... no ale w koncu to ma byc gigant;) i co o tym sądzicie?
Napisano 21 Luty 201015 l Dym fajny :) ale moglby sie ciagnac bardziej, potezny "samochod" to i kopcic musi porzadnie :) a czlowiek ledwo sie rzuca w oczy...chwile mi zajelo znalezienie go, jakos to popraw. Tak wogole to dziwna tekstura na pojezdzie...tylne kolo masz zamiar polaczyc z caloscia ;) ? bo jak narazie to jedzie sobie za pojazdem ;)
Napisano 21 Luty 201015 l Autor To ujecie kamery moze troche zmylic z tymi tylnymi kolami, poniewaz sa one polaczone z reszta podwozia delikatna stelazowa konstrukcja, ktorej tutaj nie widac;P ale jutro zrobie zrzut projektu:) a z gosciem cos sie zrobi, choc nie wiem jeszcze jakie kolorki mu dac i w ktorym miejscu usadzic... A oto ten projekt Edytowane 22 Luty 201015 l przez maury
Napisano 22 Luty 201015 l jak dla mnie to ta konstrukcja tylnego koła załamała by się po 10metrach przy takim oddaleniu koła i takiej 'domniemanej' masie twojego pojazdu. co do spłaszczenia koła to polecam FFD 4x4x4 modifier - oszczędzi czas dłubania vertexami (tak mi się wydaje). popracowałbym też nad teksturą samego pojazu i (żeby uwydatnić wielkość kolosa) dodał np wyschnięte, poprzewracane, połamane drzewa do otoczenia bo człowieczka w ogóle nie widać. pozdrawiam.
Napisano 22 Luty 201015 l Autor musialem tak oddalic kola zeby byla jakas mozliwosc skrecania, wiadomo ze pod wzgledami technicznymi takie cos by nie mialo prawa bytu;P mam zamiar popracowac nad otoczeniem i pewnie dodam jeszcze jakies drzewa. Dzieki za rade;)
Napisano 24 Luty 201015 l Autor Mam dość spory problem z importem obiektu do 3ds maxa, mam wersje maxa z pluginem vue 7 xStream. Niestety nie wiem jak ekportowac scene z vue do maxa z zachowaniem textur, atmosfery i ogolnie ekosystemu. Sam teren w 3ds maxie otwieram bez problemu niestety przy renderingu wychodza mi szare skaly z bialym tlem; co zrobić aby cały projekt łącznie z materiałami przeniesc z vue do 3ds maxa? I jeszcze jedno pytanie odnosnie renderigu w 3ds maxie, moja arka jest pokryta materialem z v-ray'a i (tak mi sie zdaje) nie moze renderowac materiałow z vue, natomiast jezeli przelacze z v-ray na mental ray to pojawia sie atmosfera z vue ale jest problem z v-ray... o co chodzi? Myslalem nad exportem calej arki do rozszerzenia *.obj ale te pliki nie sa otwierane w vue... sorki za zdublowany post:) Edytowane 24 Luty 201015 l przez maury
Napisano 26 Luty 201015 l Autor No ostatnio troche robilem w vue, okazalo sie ze odczytuje rozszerzenie .obj;P tylko nie wiem jak przeniesc materialy; wyszlo mi cos takiego:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto