Skocz do zawartości

biped i modyfikator skin


melman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wymodelowałem robota, sugerując sie rozmiarami bipeta,

biped chowa się cały w ciele modelu.

Potam połączyłem oba używając Skin, ponieważ chcę żeby np. ramię modelu przypisać do ramienia bipeda, żeby ograniczyć zginanie modelu w łokciu. Specjalnie nie połączyłem całego modelu polecieniem Attach, żeby nie robić gumowego manekina.

 

I teraz mam problem: bardzo ciężko kliknąć na bipeda schowanego w ciele modelu. mimo iż mam włączone same Edge czyli drucianą postać, i tak jest to trudne,

czy da sie tak zrobić, aby był widoczny sam biped a przy renderingu model?

 

Używam maxa8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Można też całemu modelowi dać parametr "see-through" w menu "object properties" - przenieść go na nowy layer (np. "model") i dać layerowi freeza - szybko można odfreezować całą warstwę jeśli potrzeba.

 

Można też wybrać "bones" w "selection filter" - po lewej stronie strzałki do selekcjonowania - w górnym menu. Można wybrać też "combos" - tworząc swój własny filtr selekcji.

 

Można użyć skryptu, aby zmieniać parametr "see-through" dla kości jeśli zaznaczony jest model i odwrotnie.

 

Ułatwień jest sporo. Trzeba popróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

fajnie spisuje się opcja see-throuth + freeze

 

a jak ukryć bipeda na renderingu bo cześć jego kości przebija mój model robota?

 

Wystąpił poważny problem. Gdy ustawiam autokey i chce zrobić jakieś przesunięcie modelu, wyskakuje komunikat "Keys may be not when is figure mode"

Edytowane przez melman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie pierwsze - zaznaczasz wszystkie kosci bipeda, klikasz prawym myszy, wchodzisz w Object Properties i odznaczasz Renderable po prawej stronie. Kosci nie beda juz renderowane.

Druga sprawa, max jasno mowi, trzeba wyjsc z Figure Mode aby animowac postac. Wiec wchodzisz w zakladke Motion i wylaczasz Figure Mode. FM wlaczasz wtedy gdy chcesz zmienic wielkosc, rozstaw czy ilosc kosci aby je dopasowac do modelu. Jesli animujesz postac to FM musi byc wylaczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za wszystkie rady, BARDZO pomocne:)

 

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, mam model robota, który ma w 95% podobną budowę do czlowieka, standardowy biped chowa się cały w jego ciele.

 

Ręka składa się z 2 walców , kulki w miejscu łokcia i drugiej kulki przy klatce piersiowej, coś na kształt ręki Buzza Astrala z Toy Story. Dość prosta budowa, jednak nadal zastanawiam się czy lepiej zrobić skórę robota jako jedną całość, czy tak jak mam teraz, czyli połączenie narzędziem Attach walca i kulki , i dodanie tego do odpowiedniej kości.

 

Zastanawiam się czy przy późniejszej animacji robota nie pojawią się nieoczekiwane komplikacje typu, niemożność użycia reactora.

 

Narazie używam 1 sposobu i zauważyłem że bardzo dużo jest elementów w Track view. Chciałbym poznać waszą opinię.

Edytowane przez melman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności