MareG Napisano 9 Styczeń 2003 Napisano 9 Styczeń 2003 [Tekst ma charakter informacyjny, zamieszczam go tutaj - bo mi sie nie chcialo pisac osobnego tutoriala na moja strone...] Krotko i do rzeczy: Zdarza sie tak ze np. prosta scena jest za prosta zeby angazowac w nia komercyjne renderery dostepne na rynku np. Brazil czy finalRender. Poza tym wspomniane renderery maja zazwyczaj swoje systemy swiatel, materialy i inne wymyslne kombinacje typu wlasny DOF i MBlur (ble ble ble)... Co wiec zrobic gdy chcemy uzyc standardowych max\'owych rozwiazan, ale scena ma wygladac jak nalezy (czyt. posiadac GI) i szybko sie wyliczyc? Dobra alternatywa i kompromisowym rozwiazaniem okaze sie silnik o nazwie Light Tracer - standardowo dostepny w maxie 5 (oprocz Radiosity). Specjalnie dla LightTracera max oferuje dwa \"cukiereczki\" - na ktorych najbardziej nam zalezy, sa to: Sun i Sky Lite systems. Nie bede tlumaczyl do czego sluza - bo kazdy kto uzywa GI wie o co chodzi. Znajdziemy je oczywiscie w oswietleniu > Create > Lights > Photometric: IES Sun, IES Sky A jak tego uzywac? Banalnie - do istniejacej sceny dodajemy \"sloneczko\" i/lub \"niebo\", ustawiamy odpowiednie parametry, ustawiamy Advanced Lightning na Light Tracing (9 z klawiatury), i juz! Nagle ta sama scena zaczyna swiecic nowym przyjemnym swiatelkiem! Ten silnik bez problemu uwzglednia materialy finalRendera wiec nie trzeba konwersji zwrotnej, nie wiem jak jest z Brazilem. No i nareszcie mozna uzywac standardowego DOF\'a czy MBlura definiowanego w kamerach maxa!!! Po prostu dziala wszystko to co w standardowym maxie dostepne! UWAGA: Nie dziala oswietlenie fotometryczne (oprocz dwoch IES oczywiscie) - ta dzialka nalezy tylko dla Radiosity! Wszystkie parametry sa dokladnie opisane (i zobrazowane) w maxowym helpie. Zreszta duzo tu podobienstw do Brazila i Finala (pewnie sam algorytm tez dziala na podobnej zasadzie). Lighttracing daje naprawde przyzwoite efekty w krotkim czasie, dodatkowo mozna wszystko dopiescic regulacja ekspozycji itd. A fakt ze nasze starsze sceny liczone scanlinem moga jeszcze zaswiecic nowym swiatlem bez zadnych drastycznych przerobek (wystarczy wlozyc w scene jeden lub oba typy swiatel, skorygowac ambient i natezenie swiatel) - to niezaprzeczalny atut! Polecam sprobowac! Pozdrowionka Marek P.S. Byc moze wkrotce napisze cos \"dobrego\" na temat maxowego Radiosity - ktore tak wszyscy krytykuja! A to naprawde potezny silnik, dajacy wspaniale efekty...
marcoos Napisano 9 Styczeń 2003 Napisano 9 Styczeń 2003 P.S. Byc moze wkrotce napisze cos \"dobrego\" na temat maxowego Radiosity - ktore tak wszyscy krytykuja! A to naprawde potezny silnik, dajacy wspaniale efekty... czekam z niecierpliwością :) szczególnie że jestem po ciężkich bojach z LightScape 3.2
KLICEK Napisano 10 Styczeń 2003 Napisano 10 Styczeń 2003 witam O radiosity pisalem cos szezej w dziale final render ;-) ale nie moge znales tego posta ! Wiec chyba warto poszukac ;-]
Gość Mezon Napisano 15 Styczeń 2003 Napisano 15 Styczeń 2003 Szkoda tylko, ze wieksze sceny sie \"wykrzaczaja\" :( Albo cos z moim maxem nie jest w porzadku). Smutne to.
grychu Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 1.Jak ustawic Light Tracera z oświetleniem Sky light żeby krawedzie były bardziej widoczne? 2. Jak ustawic Light Tracera z innymi oświetleniemiami IES Sun, IES Sky Zdjecie renderowane Scanline, Light Tracerem z oświetleniem Sky light
RA Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Podstawa, to dodac jeszcze jedno zroblo swiatla z ostrzejszymi cieniami (ale to zalezy od pory dnia). Zmniejsz tez troche moc Sky Light'a, tak zeby oba swiatla sie uzupelnialy. Sprobuj tez zwiekszyc ilosc bounces w ustawieniach Light Tracer'a. Narazie 1 wystarczy. EDIT: lol, ale nowy watek. :D
grychu Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 ...a jakie radzisz dodać oswietlenie jeżeli jest np. południe. Posiadam viza2006 moze dodać oswietlenie mentalray, tylko wtedy jak zmieniam na mentalrayrenderer to juz nie moze użyć ligttracera, zwykły standartowy kierukowy spot?(np.target directional)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się