Napisano 9 Marzec 201015 l Witam Mam prośbę do bardziej doświadczonych kolegów. Pytanie brzmi, jakich programów/pluginów użylibyście do zrobienia wybuchu wulkanu? Tak, jakiego Wy byście użyli! Jak na razie z dziedziny animacji, a tym bardziej realistycznej nie wiele potrafię. Ciekawi mnie jakiego softu byście użyli. Do tej pory używam 3d max + mental ray. I prawdopodobnie przy tym zostanę. Zrobiłem lawę z użyciem particle flow+blobmesha, i efekty jest jak zadowalający, ale na pewno będzie wymagał poprawy. Wiec myślę o jakimś pluginie. Na razie testowałem FumeFX i AfterBurn. Z tego co się doczytałem, to FumeFX służy do zjawisk gazowych czyli mógłbym do użyć do dym i pyłu wulkanicznego, natomiast AfterBurn do eksplozji 'twardych' przedmiotów, ciekłych metali(tu może lawa). Którego powinienem użyć i czy te pluginy się łączy(czy jest to polecane)? Czyli podsumowując muszę zrobić. dym ławę (+ jej wybuch) pył wulkaniczny(popiół zasypujący pobliska okolice) Pozdrawiam wesol
Napisano 9 Marzec 201015 l afterburn raczej też do dymu. co do wypływającej lawy czy magmy, to obczaj glu3d a wszelkie odpryski i temu towarzyszące to bym próbował zostawić na cząsteczkach i krakatoa możesz się też pokusić o Particle Flow Tools: Box 3 Pro, resztę dymów, wyziewów afterburn lub fumefx
Napisano 17 Marzec 201015 l Autor tak, afterburnem tez można zrobić dym, ale to jest bardziej taki który powstaje w wybuchu.(mylę się?) Zresztą przepisałem info ze strony :) Na razie przetwarzam twojego posta i jestem na etapie glu3d. Do lawy/magmy w sam raz :) a co myślisz o RealFlow? Dzięki za zainteresowanie :)
Napisano 17 Marzec 201015 l zgubiłem się w tych koncepcjach dymów :P realflow na pewny też by się nadał, ale glu będzie znacznie łatwiejszy //przynajmniej w moim odczuciu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto