al3r Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 (edytowane) *** Wątek przeniesiony z Wip'a, oto finalne rendery: *** Witam, pracuję nad scenką (raczej to jeden obiekt w zdjęciu) i mam cholerny problem z uzyskaniem cieni i refleksów przy użyciu materiału matte/shadow. Może inaczej, uzyskuje cienie i refleksy ale jakim kosztem? Zdjęci wytłuamczy o co chodzi: Przerobiłem większość tutoriali, przeszukałem forum, nawet przerobiłem pdf. dotyczący Procedural shaders w 3ds maxie. Wątek założyłem w pomocy dotyczącej oświetlenia renderowania ale nikt się nie odezwał więc zakładam WIP'a. Pytanie, jak sprawić aby element na który został nałożony materiał matte/shadow, (próbowałem też ze zwykły materiałem z mapą w diffuse ustawioną na screen) był niewidzialny? W zwykłym oświetleniu to jest możliwe, ale gdy używam słońca i jakiejś kontroli ekspozycji to element blaknie. To co widzicie na zdjęciu to najlepsze co mi się udało osiągnąć manipulując ustawieniami kontroli ekspozycji i parametrami mapy (output. rgb level itd.) Do tych co są zaznajomieni z plikiem pdf. w pomocy dotyczącym tych shaderów, na końcu jest przykładowa scenka z apatchem wstawionym w jakiś plac budowy, jak myślicie jakich świateł tam użyli? Edytowane 16 Marzec 2010 przez al3r
cucsoniuss Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 Hej. Próbowałeś kliknąć prawym przyciskiem myszy na obiekt z nałożonym matte i dalej --> vray properties --> i dalej zaznaczyć "ptaszek" przy matte object? Mi w takich sytuacjach pomogło
al3r Napisano 14 Marzec 2010 Autor Napisano 14 Marzec 2010 nie mam vray propertiest bo renderuje w mentalu. :-) ale próbowałem różnych ustawień w properties dla obiektu i nic. czekam na odpwowiedź na cgtalk'u może tam coś będą wiedzieć.
kłapouchy Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 A w jakim Maxie to robisz? Bo ja miałem podobny problem w 2010, więc zainstalowałem 2009 i wyrędziło dobrze..
plasti Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 uzyj 2 swiatel(zwykle i slonce ktore masz), jedno niech oswietla ten plane a dla slonca zrob exclude, i zaznacz tego plane(zaznacz i strzalka w prawo), slonce nie bedzie swiecic na ten element(nie bedzie go uwzgledniac) a jesli zwykle swiatlo bedzie przeszkadzac do reszty sceny to zrob to samo dla zwyklego swiatla tylko na odwrot, wyodrebnij wszystko procz plane.....
al3r Napisano 14 Marzec 2010 Autor Napisano 14 Marzec 2010 W 3ds max Design 2009 Co do exclude to myślałem juz nad tym ale głupio się przyznać, nie mam pojęcia jak to zrobić, tak jak w zwykłym świetle to jest zaraz w pierwszej rolecie tak dla systemu Daylight nie. Próbowałem inaczej, w materiale matte w opcji direct illumination wybrałem światło jakie ma ten plane oświetlać i był to zwykły spot, problem w tym że przez kontrole ekspozycji nic to nie dawała, a jak podkręcałem moc tego spotu to wracałem do punktu wyjścia - czyli plane odznaczający się od reszty. Naprawdę nie chciał bym ustawiać tej sceny ze zwykłymi światłami ale coś czuję że będę musiał..
plasti Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 jeszcze jedna rzecz moze chrzanic te matte, musial bys miec ustawione cienie raytraced w opcjach suna, moglo by to zniwelowac ten efekt
al3r Napisano 14 Marzec 2010 Autor Napisano 14 Marzec 2010 Daylight to jest system, można wybrać rodzaj sun i sky i tyle, nie wiem jak zmienić cienie, ale standardowo są ustawione na raytraced. Wejdź w help->additional help i i na samym dole jest:"mr production shader library" jest to plik pdf. o tych nowych shaderach i na samym końcu jest przykładowa scena i jak to wszystko ustawić>> mam dokładnie tak samo jeśli chodzi o shadery, ale nic tam nie ma o światłach, i jestem ciekawe jak ktoś potrafił tak ładnie oświetlić tego apatcha. Jeżeli to jest daylight to jak udało mu się ustawić plane. aby się nie odróżniał. Ja winę widzę w kochanej kontroli ekspozycji i chyba wyrenderuje bez tła z samym plane i wstawie w photoshopie i pobawię się na levelach.
plasti Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 najlepsze wyjscie........ apropo, przez twojego avatara przypomnial mi sie abe, masakrycznie swietna gra!
al3r Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 Ok udało mi się odizolować refleksy i cienie a kanale alpha i po wyrenderowaniu zmontowałem Bionicla ze zdjęciem w photoshopie, dodałem trochę nieostrości aby za symulować głębię. Oto ostateczny efekt pracy i wydaje mi się ze z moimi umiejętnościami nie osiągnę na dzień dzisiejszy lepszych efektów (przydała by się chromowa kula i jej zdjęcie to można by było lepiej oświetlić scenę, ale takowej kuli nie posiadam): Jeżeli nikt nie ma nic przeciwko to proszę przenieść ten temat do prac ukończonych. Pozdrawiam
al3r Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 sam sobie przenies:P Nie widziałem że sam mogę, już przeniosłem :-)
kannu Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 serwus :) bardzo spoko to wyszlo :) A teraz pyknij animacje :) pozdrawiam i zyczę powodzenia :)
ryba747 Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 Materiał bioniclów to arch&design materiał ? jak tak to podziel się ustawieniami :)
al3r Napisano 18 Marzec 2010 Autor Napisano 18 Marzec 2010 kannu - z animacji jestem cienki, poza tym mam jedna (coś mi się stało z klawiatura - mam wszystkie polskie litery prócz "a"). z tym bionicll i wyszło słabo, dopiero po wymodelowaniu dowiedziałem się ze nie da się dobrze z animować czegoś co nie ma kolan). ryba747 - tak arch&designe w bioniclu (liczba pojedyńcza, drugi Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi