jaccunio Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 (edytowane) Witam, po dłuugiej przerwie z CG, postanowiłem znów się tym zainteresować. Scena w miare prosta, załączam to co zdążyło się wyrenderować po około 2h... Generalnie najpierw robiłem preview'y oświetlenia uzywając lightcache dla obu GI, teraz, po teksturowaniu i shaderach postanowiłem użyć irradiance map, trochę pozmieniałem ustawienia bazując na pamięci i intuicji (heh, i to był błąd) - to co widać na załączonym screenie powstało w 2h na przyzwoitej maszynie, więc ewidentnie jest coś nie tak z ustawieniami, niestety nie wiem co. W scenie jest jedno światło, vray sun (ustawienia na screenie), enviroment odznaczone, camera to vray Physical. Z góry dzięki za ewentualną pomoc. http://img411.imageshack.us/i/renderf.jpg/ http://img294.imageshack.us/i/ustawienian.jpg/ Edytowane 13 Marzec 2010 przez jaccunio
arev Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Po pierwsze Brute Force jako secondary to kiepski pomysł. Długo trwa liczenie kolejnych bansów, a trzy to za mało żeby rozświetlić pomieszczenie. Zmień na Light Cache i zobacz co będzie :) Drugie - jako image sampler najlepiej Adaptive DMC. wypluwa dobrą jakość nie tracąc czasu na niepotrzebne rzeczy.
jaccunio Napisano 13 Marzec 2010 Autor Napisano 13 Marzec 2010 zrobiłem co poleciłeś, jednak nadal coś musi być nie tak - vray ocenia liczenie light mapy na 1h - przy subdivs=500, size=0,5
arev Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Masz jakiś displacement w scenie? Btw. dziwny rozmiar próbki jak dla LC, 0.02 jest dość ok :) Czy po kilku minutach liczenia LC czas szacowany dalej wynosi godzinę? Zwykle pierwsze estymaty są bardzo wysokie.
jaccunio Napisano 13 Marzec 2010 Autor Napisano 13 Marzec 2010 Po 4 minutach estimate wynosi 51minut i zbytnio się nie waha. Nadal nie mam pojęcia co jest nie tak. Może poproszę o coś innego - co zmienić, żeby kosztem jakości oczywiście czas renderu zmienił sie z ~2.5h do 15min? Chciałbym po prostu poprawiac materialy, a do tego hiper super ostry render nie jest potrzebny
arev Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 Zrób tak: zmień rendered na Scanline, potem znów na Vray. Włącz GI, zmień silniki na Irradiance + LC. W Irradiance zmień preset na Low lub Medium, a próbki LC na np. 500. Resztę ustawień zostaw. Jeśli scena dalej będzie chciała się tak długo liczyć to oznaczać to będzie problem w samej scenie, a nie z ustawieniami. Aha, co to za przyzwoitą maszynę masz?
Loki Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 na dobrą sprawę przy ustawieniach jakie masz, taka scena nie powinna się normalnie tyle liczyć - to po pierwsze. Więc moja rada jest taka: 1) otwórz czystą scenę - merguj cała twoją dotychczasową scenę do niej (oprócz VraySun) 2) Wstaw nowe VraySun (z defoultowymi ustawieniami, nic nie zmieniaj w niej) 3) Pozwól w czasie wstawiania VraySun ustawić VraySky jako mapkę Environment 4) Wejdzi w ustawienia Environment (8 -skrót klawiszowy) a) w opcjach VraySky - weź slot "sun node" - czy jak on się tam nazywa) kliknij na box gdzie masz "none" i wskaż mu to nowe słońce) b) nie używanie GI w momencie używania VraySun to strzał w stopę - bo nie po to uruchamiasz Vray'a żeby nie korzystać z tego co oferuje - czyli GI 5) Ustaw tak jak radzą: 1) Irradience Map (możesz wybrać Low, i zjechać Hsph. Subdiv do 25, tak samo jak Interp. Samples) 2) Light Cache - 500 sampli, rozmiar sampla 0.02 i zobacz ile wtedy czasu to ci zajmie (nie powinno więcej niż 5-10min na zwykłym Q6600 z 2gb ram.
jaccunio Napisano 13 Marzec 2010 Autor Napisano 13 Marzec 2010 Rozwiazaniem była przesiadka na wczesniejsza wersje vraya i maxa:) z wiadomych przyczyn te najnowsze nie dzialaly jak powinny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się