Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, po dłuugiej przerwie z CG, postanowiłem znów się tym zainteresować.

Scena w miare prosta, załączam to co zdążyło się wyrenderować po około 2h...

Generalnie najpierw robiłem preview'y oświetlenia uzywając lightcache dla obu GI, teraz, po teksturowaniu i shaderach postanowiłem użyć irradiance map, trochę pozmieniałem ustawienia bazując na pamięci i intuicji (heh, i to był błąd) - to co widać na załączonym screenie powstało w 2h na przyzwoitej maszynie, więc ewidentnie jest coś nie tak z ustawieniami, niestety nie wiem co.

W scenie jest jedno światło, vray sun (ustawienia na screenie), enviroment odznaczone, camera to vray Physical.

Z góry dzięki za ewentualną pomoc.

 

http://img411.imageshack.us/i/renderf.jpg/

 

http://img294.imageshack.us/i/ustawienian.jpg/

Edytowane przez jaccunio

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze Brute Force jako secondary to kiepski pomysł. Długo trwa liczenie kolejnych bansów, a trzy to za mało żeby rozświetlić pomieszczenie. Zmień na Light Cache i zobacz co będzie :)

Drugie - jako image sampler najlepiej Adaptive DMC. wypluwa dobrą jakość nie tracąc czasu na niepotrzebne rzeczy.

Napisano
  • Autor

zrobiłem co poleciłeś, jednak nadal coś musi być nie tak - vray ocenia liczenie light mapy na 1h - przy subdivs=500, size=0,5

Napisano

Masz jakiś displacement w scenie? Btw. dziwny rozmiar próbki jak dla LC, 0.02 jest dość ok :) Czy po kilku minutach liczenia LC czas szacowany dalej wynosi godzinę? Zwykle pierwsze estymaty są bardzo wysokie.

Napisano
  • Autor

Po 4 minutach estimate wynosi 51minut i zbytnio się nie waha. Nadal nie mam pojęcia co jest nie tak.

Może poproszę o coś innego - co zmienić, żeby kosztem jakości oczywiście czas renderu zmienił sie z ~2.5h do 15min? Chciałbym po prostu poprawiac materialy, a do tego hiper super ostry render nie jest potrzebny

Napisano

Zrób tak: zmień rendered na Scanline, potem znów na Vray. Włącz GI, zmień silniki na Irradiance + LC. W Irradiance zmień preset na Low lub Medium, a próbki LC na np. 500. Resztę ustawień zostaw. Jeśli scena dalej będzie chciała się tak długo liczyć to oznaczać to będzie problem w samej scenie, a nie z ustawieniami. Aha, co to za przyzwoitą maszynę masz?

Napisano

na dobrą sprawę przy ustawieniach jakie masz, taka scena nie powinna się normalnie tyle liczyć - to po pierwsze.

 

Więc moja rada jest taka:

1) otwórz czystą scenę - merguj cała twoją dotychczasową scenę do niej (oprócz VraySun)

2) Wstaw nowe VraySun (z defoultowymi ustawieniami, nic nie zmieniaj w niej)

3) Pozwól w czasie wstawiania VraySun ustawić VraySky jako mapkę Environment

4) Wejdzi w ustawienia Environment (8 -skrót klawiszowy)

a) w opcjach VraySky - weź slot "sun node" - czy jak on się tam nazywa) kliknij na box gdzie masz "none" i wskaż mu to nowe słońce)

b) nie używanie GI w momencie używania VraySun to strzał w stopę - bo nie po to uruchamiasz Vray'a żeby nie korzystać z tego co oferuje - czyli GI

 

5) Ustaw tak jak radzą:

 

1) Irradience Map (możesz wybrać Low, i zjechać Hsph. Subdiv do 25, tak samo jak Interp. Samples)

2) Light Cache - 500 sampli, rozmiar sampla 0.02

 

 

i zobacz ile wtedy czasu to ci zajmie (nie powinno więcej niż 5-10min na zwykłym Q6600 z 2gb ram.

Napisano
  • Autor

Rozwiazaniem była przesiadka na wczesniejsza wersje vraya i maxa:)

z wiadomych przyczyn te najnowsze nie dzialaly jak powinny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności