_michal Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 Po takiej ilości pracy jaką włożyłeś w model highpoly, w low i w bejkowanie, efekt końcowy jednak mógłby być lepszy. To jest świetny model, ale sprawia wrażenie bardziej stylizowanego niż realistycznego.
Hatred Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 no widze ze wpizdziec tego poznikalo, cos dziwnego masz z tym modelem niby jak mowisz ze ztrujkatowany to ok ale jakos wlasnie takie kwasy jak by niebylo all, hmm ciekawe moze jakis set vertex normal by sie przydal? cholera wie zastanawiajace Nom ale jak empeck napisal az zal zes tyle roboty wlozyl i nie dokonczyl :D wez to zrob pozadnie jak ci sie fuchy skoncza!
jacenty Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 klicek - co do oswietlenia w toolbagu kontrola jest prawei zadna jedynie postprocesy i materialy , nawet obracac nie mozna swiatlem w pionie tylko wokol obiektu. Bruneq - no moze przegiolem ze spec ale ten engin juz tak ma i ostro bije hdrem... empeck i hatred - hmm kurde problem w tym ze chyba chcialem wystylizowac ta texturke ale mysle ze wroce do tego modelu i chyba przejde na udk bo ten toolbag troche mnie irytuje juz....
jacenty Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 (edytowane) http://rapidshare.com/files/381273714/stryker02.zip.html tutaj wrzuca ten szhader a w zasadzie kompozycje w photoshopie jak to zrobilem .Ogolnie sa to dwa rednery z 3 swiatlami i standartowymi materialami jeden zwykly phong a drugi anistotropic zjakas mapa hdr na odbiciach...Zrobil bym screeny ale mam mnostwo wersji i nie pamietam ktore sa wlasciwe:P Edytowane 28 Kwiecień 2010 przez jacenty
Gość Marioza Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 model gites , wyglada komiksowo jak do borleanads czy jak to sie zwało a nawet lepiej, mysle ze wyglądałby hyperealistycznie gdyby nie ten syfny tolbag , co do polysku to jesli on zniknie to sie zrobi mat oldscholowy, z tego co widzialem w gierkach roznych to wiele rzeczy sie tam błyszyczy ktore nie powinny ale dzieki temu normale pracują , pod tego toolbaga musiałbys tak naprawde zrobic specjalnie texy koloru i speca, widzialem z niego modele realistyczne gdzies na polycouncie, tak czy siak na piątke z plusem zasługuje
Eric_Draven Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 dawałes kolorowego speca czy toolbag zabarwił odblaski? może jeszcze teksturke ściemnić. wtedy spec bedzie ładniej pracował. A i model bedzie milszy w odbiorze. Wiecej konrastu na prezentacji i bedzie git. tak na szybko zrobiłem, ale raczej przegiełem: http://yfrog.com/10strykerxj jeszcze możesz pomyśleć o małej dioramie, postawić go na drodze, obok jakiś znak drogowy, łuski, może AK rzucić na glebe. prosta dioramka bez tych dupereli to 30 minut roboty może mniej a wnosi sporo.
jacenty Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 Powiem tak texturowalem go jakies 3i pol dnia przy czym z 2 dni bawilem sie ustwieniem shadera kombinowalem na rozne sposoby z dobraniem ustawienia specularow i nasycenia textur. Ogolne wrazenia z tego engina mam nie najlepsze , bo jak bym go nie ustawil to i tak wszystko w jedna strone szlo.. Przygladalem sie tez innym pojazda w grach takich jak crysis , bf2 ,unreal i powiem kurde ze tylko w bf2 pojazdy jako tako daja rade. odpalcie sobie crysisa i przyjrzycie sie tym pojazdom , kurde tam wogule nie widac jak pracuja speculary i normalki . Wogule ta gra bidnie wyglada teraz w porownaniu z bf2 ,wszystko jest wyabientowane na maxa . Nie wiem jak kiedys moglem sie jarac ta grafa. W urealu kurde tez lepiej nie jest wszystkie pojazdy sa sylizowane na maxa i mocno obrysowane kontury , ogolnie zadna rewelacja .Natomiast w bf2 fajnie te pojazdy wygladaja ale co tu duzo mowic ripowalem te obiekty i zobaczylem ze kolesie maja mega fajne szadery ,texturki sa banalne a nadrabiaja wszystko detal mapami i odpowienio podkreconym shaderkiem. Podsumowujac , chcialem tak wystilizowac ten woz bojowy i chyba najgorzej on nie wyszedl i pelna zgoda erik ze ten woz trzeba wrzucic do jakiegos levelu i tam go odopiednio stonowac i wkomponowac w pewien styl graficzny...Kiedys napewno wroce do tego narazie nie mam czasu na to pozatem musze nabrac troche dystansu do tego obiektu...
Gość Marioza Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 no więc sam widzisz jacenty ze to nie jest takie hop siup jak by sie chciało, model mozna szczelić ale guzik z tego więcej, i to ze sie spędzi na jakis lipnych lub nie odpowiadających upodobaniom enginach nic nie da, bo to nie będzie to co sie chce uzyskać, dlatego ja nie bawie sie juz enginami bo te ktore mi sie podobają są nie dostępne a te co są dostępne nie pasują mi, i wole zrobic render w tej chwili modelu na sucho , generalnie to co zrobiles jest z jednej strony duzo na wyrost bo takich modeli nie widuje sie w grach raczej z drugiej widze ze masz ambicje robienia czegos lepjej niz masówka spotykana w grach, inna jeszcze sprawa ze tez przegladałem sporo modeli a głównie texów z gier i bardzo zadko widac tam było cos ponad przeciętnego, cała moc lezy po stronie szaderów to one z gówna kręcą czesto bata hehe
jacenty Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 no ja dokonca nie jestem przekonany do renderowania asetow mimo stosowania nawet prostego setupu. moze dlatego ze nie raz z mega gowienka jakie zrobilem zrenderowalem latwo niezly assecik .Pozostaje jeszcze udk i nie ma sie co oszukiwac , ze udk to standart i jedyny sensowny silnik dostepny dla ludzi nie pracujacych w duzych firmach gamedev. Niestety troche przerazajacy jest fakt ze trzeba niezle znac tamte materialy i umiec odpowiednio wykrecic moc z tego silnika .No coz niestety gamedev robi sie coraz bardziej specjalistyczna dzialalnoscia i samemu nie ma sie co rowanac do osob pracujacych w zespole...
Gość Marioza Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 wiesz jesli robisz to na swoje potrzeby , nie cudujesz z renderem , nie bajerujesz go ewentulanie puszczasz bjuti szota i normalny render , generalanie jesli podchodzisz do tego ze render ma przedstawiać to co zrobiłeś a nie maskować lub ubarwiać model to uwazam ze wszystko jest ok, ja przynajmniej zawsze wychodziłem z takiego załozenia pomijając zabawy z enginami, nie wiem czy jako freelacer dostajsz jakies wjuwery enginy itp do podglądu, mnie sie to poza jednym przypadkiem nie zdazylo , wiec zdanym sie jest na to co sie ma pod ręką czyli podgląd w dx w sofcie ewentulanie wrzucenie do unrila tyle ze robienie pod niego całosci mija sie i tak z celem bo wiadomo ze inaczej to bedzie działac w docelowym enginie, ale dla siebie prywatnie to tjw jesli podchodzisz uczciwie do sprawy to wszytko oki, takie jest moje zdanie, poza tym ewidentnego knota nie uratuje zadne picowanie , co do materiałów\szaderów w enginach mnie osobiscie to przerasta jak widze drzewko szadera w unrilu z tysiącem odnóg i zależnosci, pamietam szader oczu bardzo ładny z brother in arms , jak luknąłem na drzewko to szybko wyłaczyłem edtyor i skasłowalem gre, to nie jest juz zabawne i tak jak piszesz to juz jest bardzo specjalistyczna sprawa gdzie przydatna staje sie rowniez wiedza z dzedziny normlanego wypasanego renderingu bo to wszytko w duzej czesci zostało juz przeniesione do real timu
jacenty Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 do gier nexgenowych jak juz robie to glownie same obiekty rzadko textury . W sumie to nie dostaje nic konkretnego a ten freelance to traktuje tylko zeby poplacic rachunki i na piwo i fajki ma starczyc . Wiekszosc to jakies odpady typu komorki czasem samochody zwierzaki czasem postacie do jakis ulotek itp itp. wieszkosc to takie cos ze wogule sie wstydze pokazywac.. Czasem sobie marze zeby robic wlasna gierke ale z programistami jest bida jak cholera jak juz sie trafia to nic nie potrafia albo jacys nawiedzeni kolesie mocni w gebie tylko :(
Eric_Draven Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 a ja myślałem że z grafikami biednie jest. Ale poziom nawiedzonych faktycznie wysoki.
Manver Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Czasem sobie marze zeby robic wlasna gierke ale z programistami jest bida jak cholera jak juz sie trafia to nic nie potrafia albo jacys nawiedzeni kolesie mocni w gebie tylko :( Hm, to zależy czy koniecznie chcesz realizować swój projekt/pomysł. Jakby tak szybko popatrzeć na amatorskie projekty - bo chyba o te Ci teraz chodzi - to osobiście tak może z 3 są na prawdę godne uwagi. No a jak chcesz postawić coś swojego to już trudniej - ale popatrz ile tego powstaje teraz. Na GD jesteś gwiazdą, ;)
Gość Marioza Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 (edytowane) jacenty kurde osłabiłeś mnie, kurcze mając naprawde duze umiejętności zeby byla taka sraka w tym biznesie to poraszka, kurcze zawsze znajdą sie lepsi od lepszych i najlepszych to norma ale novik nie jestes w tym temacie, sądziłem ze tam jedziesz na ostro konkrety lub połkonkrety, ogólnie to nie wiem co ci napisac na to kompletnie :\ co do kaszanek to tez mi sie zdazają i mam takie co wstyd pokazac w sumie to w tej chwili w przewazającej wiekszosci bo sie wszystko zestarzało, w sumie to zawsze robiłem i robie z all texami a mając tylko dx w sofcie lub ut3 mogłem sie tylko na tym opierac choc nie miało to i tak nic wspolnego z widokiem w finalnym enginie ot chocby speculary co do robienia gierki tez mysałem o tym nie raz ale bez funduszy nie da rady, jesli juz by byly to byłby to projek bardzo uproszczony czyli znowu nie to co by sie chciało zrobić, a programersi to roznie graficy na ogół ciezko sie dogadują z nimi ;), moze dlatego ze grafik patrzy pod kątem plastycznym a programers pod kątem kodu grafika dla niego to tylko dodatek i poniekąd to prawda jak rownież przeginanie z ich strony dot tworzenia enginu dla samego enginu a nie po to zeby zrobić na nim gre czy inny projekt, wszyto teraz stało sie juz wyje**ne w kosmos nie da rady tego ogarnąc prosto i szybko Manver - owszem mozna takie cos robić ale np mnie nie bawi robienie dla kogos za free czegos co mnie nie intersuje i nie jest w moim klimacie, wolę w tym czasie porobić jakies swoje rzeczy, Edytowane 29 Kwiecień 2010 przez Bruneq
jacenty Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 marioza zalezy jakie sie ma kontakty ja jakos tego freelansu nie biore na powaznie , doczynienia mam glownie z posrednikami a zlecenia mam takie jakie mam nie wszystko biore pozatem mam inne biznesy na glowie ;) Ucze sie teraz anglika i chyba wyjade sobie na zachod chyba ze jakis fajny zespol sie zmontuje ktory wie co chce osiagnac ... Robinie samych asetow jest nudne jak falki z olejem nie to chce robic w zyciu..
Manver Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Wiesz Mario, koderzy też są w pewnym sensie wzrokowcami. Dużo łatwiej ich przekonać mając wypaśną galerię z modelami, niż plikiem txt. Pomysł się liczy, może i jest najważniejszy, ale wątpię by jakikolwiek programista chciał dołączyć do osoby od "pomysłów i fabuły". Mając obecną technologię raczej nie byłoby większych problemów w dogadaniu. Jacenty miałby znacznie większe szanse założyć coś swojego, zrobił parę zajebistych modeli - a programiści z gd mieli morko. No ale pytanie czy warto uwalić się na jakieś 2/3 lata...(w zależności od projektu - pewnie ambitnego) Korzyści mogą być spore, ale sami wiecie ile projektów w ogóle dożyło do konkretnego demo(?).
Gość Marioza Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 (edytowane) jacenty - no kumam moze byc nudne to fakt, czyli garfa bardziej jako hobby, a co chcesz robić w życiu? Manver no nie wiele dozywa dema nie mówiac o koncu widze takie projekty czy pomysły od 2004 od kiedy mam neta , na ogół konczy sie to jako zabawa , a dla mnie takie cos to strata czasu wiec podwójnie lub potrójnie wole se pogrzebac palcem w nosie lub porobić sobie to co lubie niz to czego nie lubie i z czego nigdy nic nie będzie, wymyslanie fabuł i projektów ktore z racje wagi nie pociagna długo mija sie z celem tym bardziej przy obecnej technologii jest zagrzebanie sie na amen, robienie jakies prymitywnych prostszych rzeczy jest dla mnie mało zabawne wogle, mmo , samochodzi papierowe , grafika ktora i tak nie bedzie wyglądała dobrze na dzisiejsze czasy? eee ne nie pasi mi to Edytowane 29 Kwiecień 2010 przez Marioza
jacenty Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 eh wlasny team to podstawa ale w polsce jakos nie widze tego. Niby sporo osob probuje ale kurcze na probach sie konczy . NIe ma co sie oszukiwac zeby zebrac team trza miec niezla kase lub sponsorow. Mozna uderzyc w konsolki przenosne i iphony ale kurde ja nie trawie tych konsolek mimo ze kiedys robilem na psp i ps2 ... Pozatem jak sie orientuje zeby wyjsc na swoje na iphona trzeba z 3-4 gierki trzaskac rocznie .Jakos srednio to widze zeby byl czas na cos oryginalnego .Nic zobaczymy jak to bedzie , teraz bede robil cos do filmu z kumplem . Poswiece pare miechow na to , odrzuce reszte zlecen i zobacvzymy jak bedzie .Woz albo przewoz....
Gość Marioza Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 tak kończąc oftopa dziwi mnie czemu wątke nie ma starsów jeszcze oraz fronta nie dostał, model hp elegancki, model finalny również mimo pewnej stylizacji, wez no tam pane moderator rusz no dupsko a nie bąki zbijasz ;)
jacenty Napisano 30 Kwiecień 2010 Autor Napisano 30 Kwiecień 2010 eee nie na fronta to nie zasluguje bo jednym sie podoba drugi nie .texa jest do dopracowania jeszcze...
Gość Marioza Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 a to luknij sobie ile tej klasy pojazdów czy innych modeli jest w tym dziale, to ze sie jednym podoba innym nie nic nie znaczy bo model jest wykonany nietyle poprawnie co bardzo dobrze zarówno hp jak midek a całosć prezentuje się mimo braku realizmu również bardzo dobrze, co do tego realizmu to rzecz względna czy qrwać wszytko takie juz ma być? relistyczne hyperralistyczne? z tego co masz no problem zrobić reala kwestia enginu i moze texów koloru zaleznie jak bardzo bawiles sie tam post procesem, dla mnie spoko front jest zasłuzony, przydałaby sie tylko konkret prezentacja czyli podpisy opisy na obrazkach itp sprawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się