pacific Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Witam, mam takie pytanko, jako że straszliwie zależy mi na czasie, zakładam nowy watek. Chodzi o to że mam fizyczną mapę polski i chciałbym wrzucić ją do 3d maxa i zrobić wszystkie górki i dolinki. Jeśli ktoś jest mi w stanie szybko pomóc, z góry dziękuję gdyż muszę oddać projekt z wykorzystaniem mampy tego typu do jutra rana ;( pozdrawiam i dzięki. P.s jeśli napisałem coś nie tu gdzie potrzeba, z chęcią poprawię :)
Sebastian Ozga Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 pomaziaj mapę tak, żeby była w skali szarości - dolinki cieme, góry jasne itd, potem wrzuć w 3ds jako mapkę displace
pacific Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 Już sprawdzam czy sobie poradzę bo zapomniałem dodać że w 3dmax stawiam pierwsze kroki :)
pacific Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 jednak nie poradzę, a mógłbym prosić bardziej łopatologicznie? :) mapę zamienioną już mam,tylko jak ją do 3d? pozdrawiam
PICsell Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Miasto: czasami śpię pod lodem Antarktydy, głeboko w zimnej wodzie... Nie macie tam google? http://www.maxbasics.com/modeling-tutorials/concepts/displacement-maps
Sebastian Ozga Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :)
pacific Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 ahahahah, dokładnie czasami wyłączam niektóre części mego mózgu,odpowiedzialne za podstawowe procesy, np. takie jak myślenie :D wielkie dzięki, zabieram się do pracy i pozdrawiam :D
pacific Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :) Dzięki :D będę działał :) A co do procesora, ostatnio przechylając mojego peceta, zauważyłem jak wypadają z niego dwa kapsle piwa.(z wnętrzności) Wtedy stwierdziłem, że chyba pora zmienić komputer skoro to On, na mnie zarabia ( lub Ja na nim ) :D Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się