Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam,

 

mam takie pytanko, jako że straszliwie zależy mi na czasie, zakładam nowy watek. Chodzi o to że mam fizyczną mapę polski i chciałbym wrzucić ją do 3d maxa i zrobić wszystkie górki i dolinki. Jeśli ktoś jest mi w stanie szybko pomóc, z góry dziękuję gdyż muszę oddać projekt z wykorzystaniem mampy tego typu do jutra rana ;(

 

pozdrawiam i dzięki.

 

P.s jeśli napisałem coś nie tu gdzie potrzeba, z chęcią poprawię :)

  • Replies 7
  • Views 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Author

Już sprawdzam czy sobie poradzę bo zapomniałem dodać że w 3dmax stawiam pierwsze kroki :)

  • Author

jednak nie poradzę, a mógłbym prosić bardziej łopatologicznie? :)

mapę zamienioną już mam,tylko jak ją do 3d?

pozdrawiam

Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :)

  • Author

ahahahah, dokładnie czasami wyłączam niektóre części mego mózgu,odpowiedzialne za podstawowe procesy, np. takie jak myślenie :D

 

wielkie dzięki, zabieram się do pracy i pozdrawiam :D

  • Author
Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :)

 

Dzięki :D będę działał :)

 

A co do procesora, ostatnio przechylając mojego peceta, zauważyłem jak wypadają z niego dwa kapsle piwa.(z wnętrzności) Wtedy stwierdziłem, że chyba pora zmienić komputer skoro to On, na mnie zarabia ( lub Ja na nim ) :D

 

Pozdrawiam

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy