Napisano 17 Marzec 201015 l Witam, mam takie pytanko, jako że straszliwie zależy mi na czasie, zakładam nowy watek. Chodzi o to że mam fizyczną mapę polski i chciałbym wrzucić ją do 3d maxa i zrobić wszystkie górki i dolinki. Jeśli ktoś jest mi w stanie szybko pomóc, z góry dziękuję gdyż muszę oddać projekt z wykorzystaniem mampy tego typu do jutra rana ;( pozdrawiam i dzięki. P.s jeśli napisałem coś nie tu gdzie potrzeba, z chęcią poprawię :)
Napisano 17 Marzec 201015 l pomaziaj mapę tak, żeby była w skali szarości - dolinki cieme, góry jasne itd, potem wrzuć w 3ds jako mapkę displace
Napisano 17 Marzec 201015 l Autor Już sprawdzam czy sobie poradzę bo zapomniałem dodać że w 3dmax stawiam pierwsze kroki :)
Napisano 17 Marzec 201015 l Autor jednak nie poradzę, a mógłbym prosić bardziej łopatologicznie? :) mapę zamienioną już mam,tylko jak ją do 3d? pozdrawiam
Napisano 17 Marzec 201015 l Miasto: czasami śpię pod lodem Antarktydy, głeboko w zimnej wodzie... Nie macie tam google? http://www.maxbasics.com/modeling-tutorials/concepts/displacement-maps
Napisano 17 Marzec 201015 l Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :)
Napisano 17 Marzec 201015 l Autor ahahahah, dokładnie czasami wyłączam niektóre części mego mózgu,odpowiedzialne za podstawowe procesy, np. takie jak myślenie :D wielkie dzięki, zabieram się do pracy i pozdrawiam :D
Napisano 17 Marzec 201015 l Autor Jeśli używasz Scanline, to troszkę powyżywamy się na Twoim procesorze. Wrzuć kulę w scenę, nałóż modyfikator UVWmap i wybierz w panelu niżej "Spherical" - to po to, żeby teksturka była równo. Zależnie od tego jaką posiadasz mapę, może się okazać, że lepsze w tym miejscu będzie mapowanie cylindryczne, ale to będziesz mógł zmienić potem. Potem nakładasz modyfikator TurboSmooth, zaznaczasz checkbox przy "Render Iterations" i ustawiasz sobie ok 5 - (drugie okienko - NIE pierwsze, bo zawiesisz komputer. Koniecznie RENDER itr.). Dzięki temu podczas renderowania kula będzie miała 5x bardziej gęstą siatkę. Na to nakładasz kolejny modyfikator - Displace. Tu wrzucasz w przycisk Bitmap swoją mapkę i już :) Dzięki :D będę działał :) A co do procesora, ostatnio przechylając mojego peceta, zauważyłem jak wypadają z niego dwa kapsle piwa.(z wnętrzności) Wtedy stwierdziłem, że chyba pora zmienić komputer skoro to On, na mnie zarabia ( lub Ja na nim ) :D Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto