Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, userów forum max3d. Prosiłbym o łatwą do zrozumienia (jestem nowicjuszem) instrukcję co zrobić żeby nadać piłce teksturę skóry (oczywiście nie ludzkiej) chciałbym żeby piłka była skórzana. A drugi problem to chciałbym dodać logo jakiejś firmy - powiedzmy nike, nie mieści się logo na jednej łacie, mam to logo zapisane w formacie png i nie mam pojęcia jak je umieścić na piłce, chciałbym, żeby było ono widoczne na jednej łacie z tyłu piłki i z przodu na środku piłki na 2-3 łatach.

 

Moja piłka obecnie wygląda tak:

http://w672.wrzuta.pl/obraz/a6NeWtGZRvA/1pilka

 

A logo które chcę umieścić tak:

http://w841.wrzuta.pl/obraz/1waGzRYZmUZ/nike_noir-128

 

Jeszcze raz, ładnie proszę o pomoc znawców tematu i o proste wręcz "łopatologiczne" wytłumaczenie obu moich problemów (gdyby ktoś miał czas). Z góry pięknię dziękuję.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć,

Myślę że najprościej będzie zrobić 2 tekstury jedna główna dla całej piłki, druga z logiem.Zaznacz poligony na których chcesz umieścić logo i oddziel je od pozostałego modelu(detach).teraz wystarczy już tylko nałożyć na model odpowiednio zamapowane materiały(modyfikator uvw mapping).gotowe.Podaje w moim odczuciu najprostszy sposób.jeśli pojawi się jakiś problem daj znać.pozdrawiam i powodzenia.

Napisano

Cześć, dziękuję za odpowiedź. Zapomniałem dodać, że używam 3ds max 2010 i rendering w mental ray. Niestety nie wiem, w jakich opcjach tekstur szukać skóry i nie bardzo rozumiem na czym polega to uvw mapping. Byłbym wielce wdzięczny gdybyś miał chwilkę czasu, żeby mi to szczegółowo opisać ? Ja się dopiero wszystkiego uczę a wszystko czego się dowiem zapisuję w kajeciku. Także obiecuję nie spamować, aczkolwiek pierw muszę się dowiedzieć jak to wszystko zrobić ???

Napisano

na początek poczytaj trochę o mapowaniu i materiałach , na forum jest zapewne sporo o tym. wydaje mi się że możesz też przejrzeć to http://v.youku.com/v_show/id_XNTU5MzA0ODA=.html, może językowo jest dość ciężko to pojąć ale popatrz w ogóle jak to koleś robi. tu jeszcze jeden http://www.youtube.com/watch?v=V1WGruPZ4kU z zastosowaniem innej metody mapowania (uvw unwrap). Prawdę mówiąc nie widzę możliwości opisywania poszczególnych kroków wykonania tego zadania jeśli nie wiesz jeszcze podstaw(gdzie i czego właściwie szukać).jeśli czegoś nie będziesz wiedział odezwij się do mnie na gg postaram się odpowiedzieć wieczorem.

Napisano

na początek poczytaj trochę o mapowaniu i materiałach , na forum jest zapewne sporo o tym. wydaje mi się że możesz też przejrzeć to http://v.youku.com/v_show/id_XNTU5MzA0ODA=.html, może językowo jest dość ciężko to pojąć ale popatrz w ogóle jak to koleś robi. tu jeszcze jeden http://www.youtube.com/watch?v=V1WGruPZ4kU z zastosowaniem innej metody mapowania (uvw unwrap). Prawdę mówiąc nie widzę możliwości opisywania poszczególnych kroków wykonania tego zadania jeśli nie wiesz jeszcze podstaw(gdzie i czego właściwie szukać).jeśli czegoś nie będziesz wiedział odezwij się do mnie na gg postaram się odpowiedzieć wieczorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności